De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Closed Thread

Thread Tools Rate Thread
Old 18-08-2006, 00:32
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Bramzel

In Belgie misschien niet, maar in NL wel hoor. Je mag op je 16e zelfs al een auto kopen als je dat wilt, daar heb je geen ouders bij nodig.
nee.

Quote:
Minderjarigen zijn in principe handelingsonbekwaam en hebben toestemming nodig van hun wettelijke vertegenwoordiger voor het afsluiten van overeenkomst, bijvoorbeeld een huurcontract. Maar ook lid worden van een club of iets kopen in een winkel vallen onder wettelijke handelingen.
uitzonderingen:

Quote:
De handelingsonbekwaamheid van minderjarigen kan worden opgeheven in de volgende gevallen:
- wanneer de minderjarige zelfstandig een rechtshandeling pleegt die in het maatschappelijk verkeer ‘gebruikelijk’ is. Een treinkaartje kopen als je 12 jaar bent is heel normaal. Er wordt dan vanuit gegaan dat de wettelijke vertegenwoordiger toestemming heeft verleend. Als je als 12-jarige een breedbeeldtelevisie koopt is dat uiteraard minder voor de hand liggend.
- wanneer de wettelijke vertegenwoordiger bezwaar maakt tegen de handeling, die is dus tegen dat wat de jongere wil doen. Als je een hele dure scooter koopt en je ouders zijn tegen , kunnen ze bezwaar maken en die koop terug draaien.
- via handlichting. Dat kan vanaf 16 jaar. De minderjarige vraagt dan aan de rechter of hij of zij bepaalde handelingen toch mag doen. Het komt niet zo heel vaak voor, maar een voorbeeld is iemand die zijn vader op wil volgen in het familiebedrijf. Daarvoor is het nodig om contracten te kunnen tekenen of een lening af te sluiten bij een bank.
ook het aangaan van een arbeidscontract is een uitzondering

http://www.jipnunspeet.nl/recht/fami...gsbekwaam_.php

Old 18-08-2006, 01:26
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular

Kan iemand misschien deze thread sluiten?
straks komen er nog rellen uit, en dat is niet echt goed voor de forum.
Old 18-08-2006, 10:10
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by JorritVD
Kan iemand misschien deze thread sluiten?
straks komen er nog rellen uit, en dat is niet echt goed voor de forum.
K'vind niet dat de thread gesloten moet worden, maar gewoonweg niet verdwalen van het onderwerp. En dat was hij jij misschien ooit wel een team kunt opstarten. Ipv wij paddockers zonder race en raceteam ervaring zouden beter die paddockers met GT-Team ervaring hun zegje eens komen doen.
Zij weten waar ze over spreken, en zouden je goede raad kunnen geven!
Zelf vind ik het wel een tof onderwerp als thread hoor, juist dat gebekvecht tussen enkelen is wat minder positief aan de thread, maarja meningsverschillen daar zit een forum natuurlijk vol van hé, discusieren tis me wat
Old 18-08-2006, 10:36
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Ben zelf ook wel benieuwd wat iemand als Chauffeur hierover te vertellen heeft, tegen wat voor zaken je aanloopt en wat de dingen zijn waarmee je te maken krijgt in een dergelijke situatie.
Old 18-08-2006, 11:54
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Als ik wil kan ik zelfs nu al Spyker bellen om te zeggen dat ik het geld heb om een team te starten. Maar dan krijg ik het geld van iemand (rijdt is de DSC met een BMW in de SS klasse) die ik nog niet zo lang ken en dan heb ik geen zekerhijd voor op de langere termijn, en dat wil ik juist. want zo als er al is gezegd dat je ervaring nodig hebt, en dat komt in de jaren en dan heb je de kans om op het podium te staan en dan het liefst aan het eind van het jaar bij de Fia bijeenkomst de kampioenschaal te krijgen. Die man heeft het geld omdat hij veel bedrijven financieel ervooruit heeft geholpen.
Ik heb ook een contact in Australië. Hij is bezig met een paar sponsors daar en ook een paar teams die in de Australien GT kampioenschap rijden.
Zelf ga ik zoizo eerst niet rijden. Dat omdat ik nog maar 16 jaar ben en nog maar 2,5 jaar kart ervaring heb met een 125cc nationaal (schakel).
Als het team er is, zal het waarschijnlijk op iemands anders naam komen te staan tot dat ik 18 ben(leerplicht e.d.).

p.s: de uitspraken vallen wel mee. Ik ben wel wat gewend
Mag ik je 1 tip geven als je in de autosport wilt gaan?

Leer aub fatsoenlijk Engels, want dat behaard Engels van RSC zullen ze niet begrijpen als je over een set-up moet discussiëren met een mecano.
Old 18-08-2006, 13:14
JorritVD's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Integra
Mag ik je 1 tip geven als je in de autosport wilt gaan?

Leer aub fatsoenlijk Engels, want dat behaard Engels van RSC zullen ze niet begrijpen als je over een set-up moet discussiëren met een mecano.
Op RSC doe ik niet eens m'n best op dat engels. Das gewoon zo vlot mogelijk. Als ik een beetje nadenk is het al een stuk beter.
Old 18-08-2006, 13:28
MichelRacing MichelRacing is offline
De Paddock Rookie

Ok, tof idee Jorrit. Al contact gelegd met Euser? Ik heb al 'ns contact gehad met Yab Yum, zij hebben ook interesse om te sponsoren, tevens als de 1 na grootste Drukkerij van reclamekrantjes in Nederland. Maar ik wil nog niet meteen in Fia-GT starten, ik ga misschien de Belien GTR V8 kopen(deze staat te koop) daar eerst wat ervaring mee opdoen in een kampioenschap en dan verder kijken. Kan meteen op hoogste trapje beginnen en dan vervolgens terugzakken, ik wil liever halverweg op de trap springen en dan vervolgens opklimmen.

BTW, weet iemand iets meer over de GS M3 WTCC? Heb deze niet meer in Belcar aan 't werk gezien, staat deze ook te koop? Ook vrij snelle wagen!
Old 18-08-2006, 13:34
JorritVD's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by MichelRacing
BTW, weet iemand iets meer over de GS M3 WTCC? Heb deze niet meer in Belcar aan 't werk gezien, staat deze ook te koop? Ook vrij snelle wagen!
Staat te koop: http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=1149
Old 18-08-2006, 14:28
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Dromen mag, maar wel realistisch blijven hé. Het gaat niet allemaal zo makkelijk als je denkt!
Eerst en vooral ga je als minderjarige niet au sérieux genomen worden, ten tweede zou ik eerst proberen te wandelen alvorens te gaan hardlopen...
Veel succes zou ik zeggen.
Old 18-08-2006, 19:31
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Ik vind het bizar dat sommige mensen Jorrit's leeftijd als een hekelpunt zien. Wettelijk gezien wel, maar als alle inschrijvingen op een meerderjarige gebeuren en hij enkel de zaken organiseert, zie ik geen probleem. Ik zou de minderjarigen de kost niet willen geven die in het verleden een succesvolle business gestart hebben, kijk maar even naar de IT-wereld pakweg 10 jaar terug. De semi-biografie van Bernie Ecclestone lezen werkt ook verhelderend als het gaat over business-rijpheid Drijfveer, wil & de juiste mensen kennen lijkt mij ontzettend belangrijk en dat zit er wel denk ik zo...
Bij mij zou het alleszins niet opkomen bestaande teams te bevragen over prijzen van wagens etc...

De opmerking over zijn Engels vind ik ook vreemd. Je gaat mij niet vertellen dat iedereen in de autosportwereld vloeiend Engels praat, want dan lig ik in een deuk... zelfs in de F1-klasse spreekt de helft ronduit beroerd Engels, en dan hebben we hen niet eens zien schrijven . Brieven/berichten in het Engels kan door iemand vertaald worden hé, ik wil het zelfs doen voor hem

Alleen lijkt de FIA GT-droom wel wat hoog gegrepen als start. Zonder de nodige ervaring kan je daar niets beginnen. GLPK is toch echt een groot Belgisch team (ik heb het dan over de prestaties), maar heeft het in de FIA GT ook niet voor het grijpen. Zoals voorgesteld, beginnen in de Belcar lijkt me een beter idee. Competitie genoeg zolang je uit klasse 1 blijft
Old 18-08-2006, 19:47
JorritVD's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Neo-242
Ik vind het bizar dat sommige mensen Jorrit's leeftijd als een hekelpunt zien. Wettelijk gezien wel, maar als alle inschrijvingen op een meerderjarige gebeuren en hij enkel de zaken organiseert, zie ik geen probleem. Ik zou de minderjarigen de kost niet willen geven die in het verleden een succesvolle business gestart hebben, kijk maar even naar de IT-wereld pakweg 10 jaar terug. De semi-biografie van Bernie Ecclestone lezen werkt ook verhelderend als het gaat over business-rijpheid Drijfveer, wil & de juiste mensen kennen lijkt mij ontzettend belangrijk en dat zit er wel denk ik zo...
Bij mij zou het alleszins niet opkomen bestaande teams te bevragen over prijzen van wagens etc...

De opmerking over zijn Engels vind ik ook vreemd. Je gaat mij niet vertellen dat iedereen in de autosportwereld vloeiend Engels praat, want dan lig ik in een deuk... zelfs in de F1-klasse spreekt de helft ronduit beroerd Engels, en dan hebben we hen niet eens zien schrijven . Brieven/berichten in het Engels kan door iemand vertaald worden hé, ik wil het zelfs doen voor hem

Alleen lijkt de FIA GT-droom wel wat hoog gegrepen als start. Zonder de nodige ervaring kan je daar niets beginnen. GLPK is toch echt een groot Belgisch team (ik heb het dan over de prestaties), maar heeft het in de FIA GT ook niet voor het grijpen. Zoals voorgesteld, beginnen in de Belcar lijkt me een beter idee. Competitie genoeg zolang je uit klasse 1 blijft
Ik wil het nu ook een beetje anders proberen te aanpakken.
Ongeveer wil ik het zo doen:
Een Fia GT3 auto kopen bijv de Dodge Viper CC van Hans Ambaum die te koop staat (auto lijdt momenteel het DSC kampioeschap). Met die auto bijv ervaring opdoen in de DSC, Belcar en misschien een paar Fia GT3 wedstrijden rijden die in de buurt zijn zoals bijv. de wedstrijden in Oschersleben en Spa.
En dan later proberen over te stappen op een GT2 auto en daarna een GT1.
Old 18-08-2006, 19:50
Bramzel's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Ik wil het nu ook een beetje anders proberen te aanpakken.
Ongeveer wil ik het zo doen:
Een Fia GT3 auto kopen bijv de Dodge Viper CC van Hans Ambaum die te koop staat (auto lijdt momenteel het DSC kampioeschap). Met die auto bijv ervaring opdoen in de DSC, Belcar en misschien een paar Fia GT3 wedstrijden rijden die in de buurt zijn zoals bijv. de wedstrijden in Oschersleben en Spa.
En dan later proberen over te stappen op een GT2 auto en daarna een GT1.
Met de Viper van Ambaum zal je in het GT3 waarschijnlijk niet toegelaten worden, da's een oudere versie volgens de Amerikaanse specs. Het idee is op zich goed, maar dan zou je als je de overstap naar FIAGT3 maakt een nieuwe Viper moeten kopen.
Old 18-08-2006, 19:59
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
maar dan zou je als je de overstap naar FIAGT3 maakt een nieuwe Viper moeten kopen.
Zelfs 3 stuks.

Old 18-08-2006, 20:12
Bramzel's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by raceboy
Zelfs 3 stuks.
Dat hangt er vanaf of een van de bestaande teams je auto wil runnen
Old 19-08-2006, 00:03
JorritVD's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Dat hangt er vanaf of een van de bestaande teams je auto wil runnen
Dat zal denk ik niet zo'n groot probleem zijn. Gewoon onder iemand anders z'n naam rijden kan toch ook?
De auto kan toch van specs veranderen? en anders rijden we in de guest klasse van bijv de 24 uur van Spa en Zolder. Lijkt me ook wel leuk.
Closed Thread

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules