|
|
||||
|
||||
Quote:
De spuitbus is van Dupli-Color (Autocolor acryl spray). Het nummer op de fles is geen RAL-nummer maar iets anders. Ik heb het gevonden toen ik in zo'n boekje van Motip / Dupli-Color ging zoeken naar Flamy Red van Subaru. Het gaf me nummer 5-0240. Ze hebben er hier nog in de Supra Bazar.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Als ik het goed heb, dan is er ook eentje in Tielt hoor...
|
||||
|
||||
jep, en in Hulste in ieder geval ook. En ook in Gullegem dacht ik...
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dus in Gullegem, Harelbeke, Hulste, Lovendegem en Tielt ... Tot zover het streepje reclame...
|
||||
|
||||
Om Scoobyfreak even te verwennen, plaats ik even een tussenstandje hier.
Vorig weekend de spoiler en bijpassende stukjes gespoten en gemonteerd. Was niet zo eenvoudig want de wagen is in het rood van DupliColor en de spoiler in blauw van Tamiya. Maar op de wagen zat nog een stukje dat ook blauw moest worden. En blauw op rood geeft (jakkes) donkerpaars. Dus de boel even geschuurd, wit erover dan DupluColor en dan blauw van Tamiya. Mis dus: reactie tot en met (wat ik eigenlijk verwacht had). Maar de boel werd netjes geschuurd en bewerkt. Daarna volgde weer wit en blauw maar beide van DupliColor. Als je dus goed kijkt (akkoord mindere foto), kan je kleurverschil zien... Als ik een buitenopname ga maken zal het waarschijnlijk beter te zien zijn.
|
||||
|
||||
Mooi mooi, aleen denk ik dat je dat bolletje vereten bent weg te doen die op het dak staat.Ik kan mis zijn ook hoor.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Toen sloeg er weer paniek om het hart: ghost lines !! Doch staan ze voor mij niet in de weg. Het hangt achteraan het model en ik wil nu eindelijk wel eens vooruit. Ok, dit is het verschil tussen een meesterbouwer en mij zeker? Anyway, het zit op een minder opvallende plaats dus doe ik verder. Wellicht speelt die doorzichtige primer hier een rol (ik werd er ook voor gewaarschuwd. De decals zijn goed en stevig maar moeten veel SOLhulp krijgen... Ik zit al zover: Morgen ga ik verder. Nu eerst wat TV kijken... Grtzzzz
|
||||
|
||||
ghost lines, het lijkt wel een hype... Er zonder heb je geen cool model! We draaien de boel gewoon op zijn kop.
Maar, dus ook met een Tamiya. There goes the Fujimi theory. |
|
||||
|
||||
Volgende stappen in het decals aanbrengen van deze wagen. Het is gewoon een schitterende livery maar aartsmoeilijk om aan te brengen. Gelukkig bestaat er SOL en heeft Renaissance enkele decals dubbel erop gezet. Toch had ik een hoop voorbereidend (snij)werk vooraleer ik ze erop kon zetten.
Hier zie je die dubbele decals. Normaal moet je de boel in één keer plaatsen. Dit is evenwel zo goed als onmogelijk. Omdat Renaissance dat extra deel erbij gezet had, kwam ik op het idee om de boel te versnijden volgens de lijnen van de deuren... Rest dan alleen de decals in geil, euhm heet water los te weken en klaar is ikke... Allez, bij wijze van spreken dus... En tot zover ben ik nu gekomen na een dagje decals zetten... Ik heb er echt mijn tijd voor genomen, vaak het water heropgewarmd en lekker geSOLd en vaak zitten toekijken hoe de decals krulden en kronkelden... Op de achtergrond klonken allerlei liedjes die ik niet bij naam wens te noemen...
|
||||
|
||||
Dat is nog zo geen slecht gedacht van u om die decals te versnijden.
In ieder geval ziet het geleverde werk er goed uit, doe zo verder maat Mijne baas zal content zijn dat gij reclame maakt voor zijn bedrijf, nml RADSON
|
||||
|
||||
Je hebt de decals gezet zoals het hoort: heet water, sol maar vooral, je tijd nemen. Het resultaat is dan ook navenant en zeer mooi!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks, ik heb goed geluisterd op de meeting in Oostende...
|
||||
|
||||
Knap wat je hier laat zien
|
|
||||
|
||||
Als ge er voor zorgt dat ik ook opslag krijg.
Rate This Thread | |
|
|