|
|
||||
|
||||
Het heet inderdaad mish mash.
Wij brengen het meestal mee vanuit Dortmund maar je kan het ook online bestellen bij Knupfer : http://www.knupfershop.de/shop/wbc.p...id=21&recno=14
|
||||
|
||||
Dit worden er volgens mij weer 2 voor op de wedstrijd tafel
Ongelofelijk hoe je dit allemaal voor mekaar speelt! |
|
||||
|
||||
Owkey, dit gaat weer lekker... Mooi gedaan !
|
||||
|
||||
Mooi mooi mooi... ik volg gespannen.
|
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Weer een beetje verder gedaan aan het interieur.
Ten eerste heb ik een elektronische box gemaakt voor op de middentunnel. Dit werd gemaakt van een pastiek blokje, voorzien van carbon, mish-mash en de nodige kabels. Dan nog een logo erop en klaar. Voor VSB en al de rest die meeleest uiteraard: Mish-Mash Mish-mash is in feite niets meer dan een zakje afvalonderdelen die komen uit kleine mechanismen, zoals bijvoorbeeld een horloge. Dit breng ik altijd mee vanop de Intermodelbau beurs in Dortmunt, maar kan je ook simpelweg bestellen bij Knupfer zoals mijne maat al aanhaalde hierboven met een linkje. Er zit veel in zo een zakje en je komt er wel een tijdje mee toe. En nu terug naar de Fiesta's De voetruimte van de piloot werd aangekleed. Er werd een PE-bodemplaatje uit het set van renaissance aangebracht, voorzien van carbon en Fordlogo. De pedalen werden geplaatst, waarvan de twee buitenste werden aangekleed met PE-exemplaren. De steuntjes werden voorzien van schroefjes. Achterin nog enkele witte buisjes. En dan werd ook de brandblusser geplaatst, ook wat opgesmukt met mish-mash. De eerder gemaakte boxen aan de voeten van de co, werden nog voorzien van een fordlogo. En dan nog een foto van het geheel tot nog toe: Grts, Guido
|
||||
|
||||
Dit ziet er steeds spectaculairder uit. Knap detailwerk!
Mish mash, een term die ik al vaker gehoord had maar nooit wist wat dit was. Ik dacht altijd dat dat spare parts waren Maar deze zitten al in de winkelwagen. |
|
||||
|
||||
Nog eens wat verder gebouwd aan het interieur. Hier enkele updates:
Teneerste het display op de middentunnel. Het onderdeel uit de kit werd weggesmeten (geen foto van) en vervangen door een exemplaar uit PE, afkomstig uit het set voor deze Fiesta. Dit werd in vorm geplooid en in eerste instantie zwart gespoten. Maar nadien toch bekleed met carbondecal. Daarop kwam een volgend PE-onderdeeltje waarop alle toetsen op afgedrukt staan. Dit werd sterk gedrybrushed met wit om de toetsen naar buiten te laten komen. Voorts werden er een reeks knopjes, stekkers en kabels voorzien. En dan rest nog de plaatsing in het interieur.
|
||||
|
||||
Ten tweede, de GSM.
Dit komt ook uit het PE-setje en werd rood gespoten. Nadien er met schuurpapier overgegaan en dan krijgen de knopjes en randen terug een zilverkleur. Dan een voetje plooien uit PE-afval en monteren met kabeltje. En dan de GSM samen met de houder, ook uit PE monteren. Nu, een vogende keer ga ik toch proberen er wat meer volume aan te geven, want het oogt nu wat plattekes. Maar goed, in deze gesloten wagen zal het wel niet zo opvallen. Ten derde, de bak voor het reservewiel met tankdoppen. Dit onderdeel kreeg de interieurkleur (zilver) en de tankdop werd bekleed in carbon. De aansluitingen werden verwijderd en vervangen door onderdeeltjes uit mijne mish-mash. En dan gemonteerd: Hier is ook te zien dat ik twee pompjes heb gemaakt van mish-mash, die verbonden zullen worden met de achterste veerpoten.
|
||||
|
||||
Voorts werden er nog enkele leidingen bijgetrokken en ben ook begonnen met ze allemaal te voorzien van bevestigingen, gemaakt van ijzerdraar en ingeboord in de bodem.
Het zwarte onderdeeltje waar de blauwe leiding naartoe loopt, moet nog uitgewerkt worden en diende enkel om maat te nemen. Nu nog een reeks bevestigingen bijmaken en dan is dit ook klaar.
|
||||
|
||||
Ten laatste, het stuur.
Geheugensteuntje: Dit werd in zijn kleurkes gezet en voorzien van een reeks kabels en knopjes, alsook een PE-ringetje vooraan.
|
||||
|
||||
Gij zijt precies in vorm
|
||||
|
||||
Ik ben vandaag eigenlijk vol goesting begonnen en alles ging goed. Totdat ik de rolkooi erbij haalde. Ik heb namelijk de tip gekregen om de kooi op voorhand in mekaar te zetten om hem dan achteraf in zijn geheel over het interieur te schuiven. (van Tim) Nu zou ik toch wel eens graag weten hoe dat ge dat ding over de stoelen heen krijgt, want ik krijg dat dus niet klaar hé, op geen enkele manier en heb nu al lak af van mijn stoelen en kan ik die er terug uithalen en bijwerken. Nu zou ik graag even weten hoe dat ik dat moet klaarspelen, anders ben ik genoodzaakt om de hele kooi terug uit elkaar te halen, met opnieuw schade tot gevolg natuurlijk. Dus Tim, graag enkele woordjes uitleg.
|
||||
|
||||
Tim heeft me verteld dat je de stoelen er best inzet nadat de rolkooi is geplaatst. Ik heb het thuis getest en werkt perfect. Wordt achteraf alleen een beetje moeilijk met het aanbrengen van de gordels, maar dat zal wel lukken zeker.
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Tenslotte moet je alleen nog de (schouder)gordels vastmaken aan het gedeelte van de rolkooi tussen de achterste wielbakken, maar dat moest toch al gebeuren, dus dat zou geen extra werk moeten zijn. Dit heb ik niet helemaal zelf bedacht trouwens, want dit is ook de manier waarop dit in een 1:1 rallywagen gedaan wordt... dus waarom niet op 1:24
Rate This Thread | |
|
|