|
|
|||
|
|||
Heb die lens ook gehad, bereik was super, alleen de kwaliteit van de lens was ik niet zo over te spreken, vooral niet bij vol tele en de autofocus was te traag voor autosport
|
|
||||
|
||||
Re: Zoom lenzen
Quote:
|
|
|||
|
|||
Quote:
De Sigma van hagasan De Canon of de optie (Sigma) van alarma. |
|
|||
|
|||
Ik heb de Sigma lens die Hagasan heeft een half jaartje in mijn bezit gehad, nu gebruik ik vooral de Canon 70-200L/F4
|
|
||||
|
||||
Ik gebruik momenteel een Canon EOS 300, dus nog de 'analoge'. Ik zit al een tijdje te denken om een 300D of 10D aan te schaffen en de lenzen zijn gewoon te hergebruiken. Mijn oorspronkelijke 28/90 en 70/300 worden met de reeds aangehaalde 1,6x dus respectievelijk 45/145 en 112/480. Vooral de laatste is dan interessant. Moet in Juni naar de States, misschien dat ik daar een 10D meebreng - als de Dollar nog gunstig staat dan.
Ik zou sowieso een Canon lens kopen moest ik er nog geen hebben. Ze zijn idd misschien wel duurder, maar kwaliteit en 100% compatibiliteit laten zich betalen denk ik. |
|
||||
|
||||
Ik heb samen met mijn vader een Canon EAS 300D gekocht in maart. Mijn ervaring met dit toestel is quasi nihil, enkel in Zolder trek ik foto's. Ik heb de Canon EF 75-300 lens, vermenigvuldigd met 1.6 is deze lens geschikt om in Zolder en Spa foto's te nemen. Als gewone, kleine lens (18-50mm) heb ik een Sigma. Goedkoper dan de Canon lens, en evengoed (aldus de verkoper). Waar is die gekocht? In Düren, kort bij Aachen, bij Top Foto.
|
|
|||
|
|||
de 18-50 van Sigma is zelfs beter dan de orginele Canon
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Misschien was mijn post niet helemaal eerlijk, ik zal het zo zeggen, als je niet meteen duur glas wil kopen maar wel redelijk tele wil voor niet al te veel geld is het een superlens, later als fotografie echt belangrijk word en wanneer je het verschil in kwaliteit gaat zien en meer wil kun je overstappen naar duurder en vooral beter glas.
Glas in eigenlijk het belangrijkste van de camera, dan kun je nog zo'n goede camera hebben maar als je een mindere lens hebt haal je er nooit alles uit. |
|
||||
|
||||
alarma, volledig akkoord
|
||||
|
||||
Hey,
Ik ben van plan om binnenkort de EOS 300 D aan te schaffen. Ik heb gemerkt dat die goedkoper staat op de site van www.pixmania.com. (Nederland staat bijv. 100 euro goedkoper dan België)... Weet er iemand of deze site wel betrouwbaar is? Want ik zou die all-in package voor ongeveer 1.400 euro wel zien zitten (met 1 GB kaart en zo), maar het gaat inderdaad wel om veel geld, dus daarom wil ik graag weten of iemand hier ervaring heeft met de site... Qua lens ben ik ook enorm aan het twijfelen... Ik heb momenteel een digi Sony P-10 (5 mpx), maar die heeft maar een zoom van 3 x dus veel te weinig om deftige foto's te trekken vanop afstand in Zolder en Francorchamps... En daar is het mij tenslotte wel om te doen. Dus voor mijn Canon wil ik wel ééntje die goed zoomt. Ik las hier dat de 200 mm en 300 mm wel ver genoeg reikt... Als ik mij niet vergis biedt die Canon een optionele lens aan van 50-200 mm, zou die goed genoeg zijn? Enig nadeel van het toestel is dat het geen videomodus is, maar daar is die Sony dan wel heel goed voor... Dan heb ik nog een vraag. Om actieshots te nemen (dus 3 foto's per seconde of zo), kan je dat enkel met een Spiegelreflex of biedt een degelijke digi dat ook aan? Bijv, de Sony DSC F-828 of de Canon Powershot Pro 1... Groetjes, Belle |
|
||||
|
||||
Let op met het kopen van grotere apparaten via internet. De ans bestaat altijd dat je pakket wordt opgevangen in de douane. Vergeet niet dat je, ondanks EG, onderhevig bent aan BTW en eventuele accijnzen.
Wat betreft geheugenkaarten is die kans heel wat kleiner, dat wordt geleverd in een klein pakket als "documenten". Er zijn idd digi camera's met speedfunctie, de mijne heeft dat alvast. Finepix S-7000. Naar ik meen te weten heeft de S-5000 dat ook (Vincent ??). Er zijn er zeker nog meer. Ga ervan uit dat de iets meer geavanceerde digi-camera zeker de mogelijkheden heeft. Natuurlijk gaat niks boven een spiegelreflex...behalve het budget. |
|
||||
|
||||
Ja, douanekosten is zowiezo geen probleem want je kunt het in België zelf ook bestellen hé...
Ik ben trouwens eens die technische specs gaan bekijken van de S-7000 en ik heb zoiets van: "what's the catch??" Zoveel goedkoper?? Wat is er dan zoveel minder aan? Want het heeft toch een 6.3 megapixel, heeft een videomodus, enz... Kun je er een lens opsteken eigenlijk? Want dan wil ik er wel een grotere lens bijkopen om toch een 10 x zoom te krijgen... Heeft er iemand hier foto's dat je met dat toestel getrokken hebt? Maar ik snap gewoon niet dat die zoveel goedkoper is dan de EOS? Want hij maakt toch 5 foto's per seconde! Amai, nu ben ik wel aan het twijfelen geslaan... EOS of Finepix S-7000?? Groetjes, Belle |
|
||||
|
||||
Quote:
Vrij verkeer van Goederen en diensten was toch een van de grondvesten binnen de EU .... niet ? Het zou alleszins toch raar zijn dat je ongemerkt met een hele bestelwagen wasmachines van duitsland naar België kan rijden .... Maar als je het met DHL laat opsturen zou je moeten vrezen voor de douane ? Imho heeft de douane enkel nog zin voor goederen die van buiten de EU komen (vandaar controleposten in de havens, luchthavens, ....)
|
||||
|
||||
Quote:
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|