|
|
||||
|
||||
sennake je bent een krak
maar ja uw roepnaam zegt al veel die was ook een krak succes verder Last edited by Eygmar; 24-01-2004 at 23:04. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Ziet er al wreed goed uit alleen in de "paneel lijnen" ziet het er iets raar uit maar dat zal wel verdwijnen als je er nog een laag over zet of het kan natuurlijk ook aan de foto liegen (waarschijnlijk . ik zou zegge keep on the good work
|
|
||||
|
||||
De 3 lagen rood staan erop. Nu is het stilaan tijd om de lak te polieren tot hij echt mooi blinkt. Als die fase achter de rug is kan je weer nieuwe foto's verwachten...
Last edited by Sennake; 25-10-2006 at 11:23. |
|
||||
|
||||
prachtig gedaan. Welk rood is dat?
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit moet ik zeggen.
maar ik miszie er iets aan maar dat zal waarschijnlijk wel aan mij liege |
|
||||
|
||||
is dat het originele rood
dat appelsieneffekt gaat dat er uit met polieren of is het een schijn op de foto weer knap werk |
|
||||
|
||||
Er zijn waarschijnlijk meer boeken geschreven over het originele Ferrari-rood dan over gelijk welk ander onderwerp. Feit is dat er niet zoiets bestaat als het "originele rood". In de jaren 60 en 70 nam men het niet zo nauw met de juiste kleurstelling of -mengeling en werd er (zeker voor racewagens) het eerste het beste rood genomen dat voor handen was. Het ging dan wel altijd om een schakering van het "Corso Rossa" rood, wat een scharlaken rood was. Het is dus schier onmogelijk om met zekerheid te zeggen welk rood nu exact op de 512 S van 1970 stond. Maar als ik de foto's van de echte wagen vergelijk met die van mijn model kom ik aardig in de buurt. Een vergelijking met de echte 512 S van Ickx in Le Mans 1970 zal ik nooit kunnen doen omdat de wagen halfweg koers gecrasht is en nooit weer opgebouwd werd...
Wat het "appelsien-effect" betreft : met het blote oog kan je het niet zien, het is enkel met een flash erop en uitvergroot dat het op foto zichtbaar is. Maar het is wel de bedoeling dat ik het er toch ga uitpolieren. Hiervoor heb ik speciaal een Micromesh restauration set gekocht waarin schuurpapier vanaf 2400 tot 8000 zit, en polierpasta. Het eindresultaat van deze operatie zal ik je niet onthouden en hier posten van zodra ik klaar ben... |
|
||||
|
||||
Micromesh restoral kit met schuurpapier 2400 tot 8000... met pasta... hmm, waar heb ik die nog gezien
Bovendien dient er aan toegevoegd dat "de juiste kleur" in schaal per definitie niet bestaat, enkel het juiste effect. 'k weet uit ervaring dat wanneer je een originele kleur gebruikt, voor een auto 1/1 dus, deze altijd een andere tint zal geven indien deze toegepast wordt op een schaalmodel. De ondergrond, het materiaal enz. zijn allemaal anders. Kunst is dus om 'het juiste effekt' te creeëren op schaal. ps. voorzichtigskes met het schuren en de randen he |
|
||||
|
||||
Voila, nu ga ik er (voorlopig) afblijven. Tijd om de rest van het model eens aan te pakken. Later wordt de carosserie nog eens afgeplakt om de zijkanten onderaan in alu-kleur te spuiten...
@Huudo : waarvoor het glazen dak van een SW zoal niet goed kan zijn eh? Last edited by Sennake; 25-10-2006 at 11:24. |
|
||||
|
||||
Content van de restoral kit? ziet er echt goed uit!
En die ondergrond is idd. heeel cool! |
|
||||
|
||||
dat weten we weeral
resultaat is verbluffend toch weer knap gedaan |
|
||||
|
||||
Ziet er veeeeeeel te goe uit. Ge moet toch is goe uitlegge hoe ge da doe zene