![]() |
|
|
||||
|
||||
zeer spijtig
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Alles hangt er heel eenvoudig vanaf hoe je neerkomt ... Ik denk dat begrenzen hier vrij weinig uithaalt zonder dat je extra veiligheidsmaatregelen inbouwt .... Helaas is dat bij Moto's niet zo eenvoudig als bij auto's waar Rolkooien enzo rond de deelnemers worden gebouwd .... Bovendien haalt begrenzen (in dit geval) vrij weinig uit ... Als het effectief een hartstilstand is ... Dan kan zoiets even goed gebeuren in het Bivac als hij aan het eten is ... Ik denk dat de motodeelnemers zelf het beste zullen aanvoelen hoe hun situatie verbeterd kan worden. Het is aan hen (best in groep) om voorstellen te doen die de veiligheid kunnen verbeteren ... Maar mij lijkt het een moeilijke zaak.
|
||||
|
||||
Eventjes voor de trieste feiten van de cijfers. Volgens de belgische pers was perez die 21ste dode dus dan zou meoni de 22 ste zijn. maar volgens de nederlandse pers is hij de 52 ste dode (zonder monteurs erbij te rekenen). Weet iemand hoe het juist zit? Want 22/27= 0,81 dode per dakar, maar 52/27= 1,9 dode per dakar.
|
|||
|
|||
Ik betreur 't zeer hard. Twee slachtoffers al deze Dakar. Laten we hopen dat ze eens goed beginnen na te denken en dat er geen derde slachtoffer valt deze race, beter gezegt NOOIT meer.
Mvg |
|
|||
|
|||
Meer uitleg op dakar.com.
Quote:
|
|
|||
|
|||
Nu zeggen ze dat Meoni door een zware hoofdkwetsure opgelopen door zijn crash het leven gelaten heeft.
Mvg |
|
||||
|
||||
http://www.dakar.com/2005/fr/index.html
Zeer trieste reportage.... |
|
|||
|
|||
Meer uitleg op pitstop.tv: DK2005 - Gérard Holtz France 2: "Meoni op slag dood door valpartij"
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk dat niemand met het blote ook kan vaststellen of iemand vooraf een hartfalen had .... concreet zijn er 2 pistes he: - ofwel eerst het hartfalen ... Waardoor hij zichzelf niet kon rechthouden op zijn motor ... en zwaar gevallen is. Met zware kwetsuren en bloedingen tot gevolg. Deze bloedingen zullen zijn kansen op succesvolle reanimatie zeker niet verhoogt hebben - Ofwel was er eerst de val ... met de gekende kwetsuren. Door het gebrek aan circulerend volume (of gestoorde hersenactiviteit) is zijn hart gaan fibrileren ... Met de dood tot gevolg. Tot iemand mij overtuigende bewijzen kan geven is en blijft zijn doodsoorzaak nog altijd ongeweten. Met het blote oog kan je in mijn ogen zoiets niet vaststellen. Zowel de verslaggeving door de reporter van France 2 (en overgenomen door pitstop TV) als de verslaggeving door dakar.com zijn tot zolang puur giswerk.
|
||||
|
||||
KTM trekt zich terug
![]() Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
In de Dakar hebben ze het allemaal al eens gehad. Statistieken lossen hier niets op. Aanpassen van reglementering misschien. Feit blijft dat de piloot voor zichzelf en eventueel zijn co verantwoordelijk is. Het is ook alleen de piloot (in het geval van een motor zeker) die beslist of je een reglement volgt of toch de kantjes eraf loopt. Wat doe je dan als organisatie?? Laten we maar hopen dat Meoni het laatste slachtoffer is van een Dakar (ijdele hoop, dat weet ik) en dat er de volgende jaren sportief vanalles gebeurd waar de mensen zich op kunnen focussen. Weerom wordt een gemotoriseerde sport in het nieuws als hoogtepunt opgenomen als gevolg van menselijk leed. Het gebaar van KTM is eervol. Ik vraag me alleen af wie van de andere piloten ook dezelfde stappen zal nemen. Een mens is soms een raar beest. Er is nog zo een gezegde "De een zijn dood,...." wat soms heel letterlijk wordt toegepast. |
|
|||
|
|||
@ airco.
Ik ken Gérard Holtz, "die Franse reporter". Holtz is een topjournalist, een topreporter. Die man gaat niet op het scherm komen en vertellen dat Meoni gestorven is aan zware hoofdblessures, als dat niet zou kloppen. Holtz was als eerste meteen na het ongeval ter plaatse. Hij heeft de verwondingen van Meoni gezien, de hevige bloedingen. Holtz zegt dat de rijder op slag dood was. Het medische team, dat met een andere heli ter plekke kwam, heeft de rijder 21 minuten na het ongeval aangetroffen met een hartstilstand. Toen was het al veel te laat. Ik zou de getuigenis van Holtz dus niet omschrijven als "puur giswerk".
|
|||
|
|||
Triest nieuws
![]() Vandaag succes bij de trucks: 1 524 BEKX / WILLEMS / MAESSEN DAF 7h 28' 16" 00' 00" 2 516 DE ROOIJ / COLSOUL / SLAATS DAF 7h 32' 22" 04' 06" 3 515 TCHAGIN / YAKUBOV / SAVOSTIN KAMAZ 7h 39' 35" 11' 19" 4 520 KABIROV / BELYAEV / MOKEEV KAMAZ 7h 44' 40" 16' 24" 5 521 DE ROOY / COLEBUNDERS / SMULDERS DAF 7h 50' 00" 21' 44" Hans Stacey is met zijn MAN uit de rally nadat zijn motor is vastgelopen. Ik vind dat Stacey en de MAN het erg goed gedaan hebben. De truck was pas 2 weken voor het begin van Dakar klaar en men heeft alleen wat rondjes op Valkenswaar gereden. |
|
||||
|
||||
Quote:
Toch blijft het vreemd dat een ervaren toppiloot plots door een kleine bult in de piste zich laat verrassen. Natuurlijk kan zoiets zoiets ook te wijten zijn aan een dom concentratieverlies ... Wat dat betreft staat mijn stelling even hard op losse schroeven als die van Holtz Toch wil ik hier aanhalen dat er een aantal soorten hartfalen zijn die zo plots intreden dat zelfs een patient die zoiets tegenkomt op een spoedgevallendienst van een universitair ziekenhuis evengoed een vogel voor de kat is dan Meoni nu. Als veelgekende voorbeelden kan ik hier het voorbeeld aanhalen van Feher (voetballer van een of andere portugese eersteklasseclub) die plots op nauwelijks enkele seconden tijd in het midden van een voetbalveld ineen stuikt en geen tekenen van leven meer heeft vertoont. Oorzaak was toen een hartaderbreuk. Er zijn in België meer dan voorbeelden genoeg te rapen van mensen die zich in het verkeer te pletter rijden ... Waarvan de oorzaak eerst zicht aan overdreven snelheid, in slaap gevallen wordt geweten ... Maar waarbij later blijkt dat ze een dusdanige vorm van hartfalen hebben gedaan waardoor ze zelfs de kans niet meer hebben gekregen om hun auto af te remmen. Ik verwijt de journalisten in kwestie niets .... Zij vertellen enkel wat ze gezien hebben ... en proberen daar zo goed en zo kwaad als het kan conclusies uit te trekken. Toch blijf ik bij mijn standpunt dat (zonder verder onderzoek) zomaar besluiten dat de oorzaak ligt bij een stuurfout (of wat dan ook) voorbarig is. Enkel verder onderzoek (autopsie) kan in zulke 'verdachte' overlijdens enig uitsluitsel brengen. Neemt niet weg (wat de oorzaak ook is) dat dit ongeval een drama blijft
![]() Last edited by airco; 11-01-2005 at 22:51. |
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |