De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 08-02-2006, 18:58
fish88's Avatar
fish88 fish88 is offline
De Paddock Regular

Hebben ze goed geregeld daar...
Reply With Quote
Old 09-02-2006, 00:36
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

Jammer natuurlijk. Ik lees op tbk.fameflame.dk dat er mogelijk veranderingen aan de layout van het circuit komen. Wat mij dan vooral verontrust is een geopperde chicane in Blanchimont. Dat kan toch niet waar zijn!!
Heb jij daar iets over vernomen, Mark??
Reply With Quote
Old 09-02-2006, 01:07
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by vortex
Heb jij daar iets over vernomen, Mark??
Nee, ik ben nog niet ingelicht door het managementteam van Spa-Francorchamps

Heb wel ooit eens tekening voorbij zien komen op het net van de "3 circuits in één variant" maar daar zat geen chicane in Blanchimont bij. Toch klinkt dat vehaal wat jij zegt niet raar in de oren..........hoe dat triest dat dan ook is.

Voor de F1 moet het pitsgebouw flink verlengd worden. Een vaste maat is de Source........dus moet men uitbreiden richting Busstop. De Pit-entry zal dan ergens tussen Busstop en Blanchimont komen te liggen. Tja opeens klinkt een chicane in Blanchimont zeer aannemelijk. Maar als dat het geval is dat toch een verdomd zware aderlating voor de liefhebbers en de coureurs.

Was er nog een bron bij dat tbk.fameflame.dk verhaal?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 09-02-2006, 01:14
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

nee, helaas, alleen een tekening. te vinden onder motorsport discussion.
http://tbk.fameflame.dk/phpBB2/viewt...27823&start=25

Als er nu inderdaad met grof geweld verbouwd gaat worden zouden dan ook de andere evenementen (24 uur) in gevaar kunnen komen?
Reply With Quote
Old 09-02-2006, 01:15
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

moesten ze gedurfd uit de hoek komen, ze zouden de pitlane verhuizen naar Kemmel bvb. daar is plaats genoeg
Old 09-02-2006, 13:54
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
we komen er goedkoop vanaf:

Quote:
Het Waalse gewest zal vijf jaar lang een bedrag van zes miljoen euro betalen. Twee miljoen euro daarvan zou jaarlijks gezocht worden in sponsoring. Het contract kan na drie jaar herzien worden.

Het bedrag van de Waalse investering gaat voor de helft naar werken op en naast het circuit van Francorchamps. De andere helft gaat naar de uitstap uit het vorige contract.

Het voorakkoord bepaalt ook dat er voor het niet-organiseren van de Grote Prijs van dit jaar geen vergoeding betaald moet worden.

vrtnieuws.net

Reply With Quote
Old 09-02-2006, 14:46
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by raceboy
we komen er goedkoop vanaf:

Nou, 65 miljoen Euro blijft toch een aardig bedrag
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 09-02-2006, 16:02
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

we? het waalse gewest betaald he. en laatste keer dat ik keek, ben ik geen Waal. en met mijn 1 computer per jaar zullen ze het ook niet kunnen betalen
Old 09-02-2006, 20:18
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by marcel
we? het waalse gewest betaald he. en laatste keer dat ik keek, ben ik geen Waal. en met mijn 1 computer per jaar zullen ze het ook niet kunnen betalen
Inderdaad wij Belgen. Het kraantje waar het uitloopt is misschien Waals, maar de bron waar het uitkomt is Vlaams. Is dit niet de manier waarop onze Franstalige landgenoten België bekijken?
Old 09-02-2006, 22:32
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by marcel
moesten ze gedurfd uit de hoek komen, ze zouden de pitlane verhuizen naar Kemmel bvb. daar is plaats genoeg
Wel, er is in feite voldoende beschikbare ruimte in de huidige pits/paddock in Spa, alleen wordt deze ruimte op een slechte manier benut. Je zit daar met dat enorme niveauverschil en dus een verdiepingenstructuur in de paddock. Makkelijker zou zijn om de paddock slechts uit twee verdiepingen te laten bestaan en het geheel effen te maken. Daarmee bedoel ik dat de verdieping "24-uren-pits" niet mooi horizontaal staat, en dat je er enorm veel plaats verliest door de tunnel(s) die midden in de paddock uitkomt.

De F1-pit(s)(lane) kan je makkelijk langer of groter maken en ze kunnen dan richting busstop werken om er nog een stuk bij te bouwen, of er gewoon een volledig nieuw complex neer te poten.

Een pitlane aan de Kemmel... Plaats is er zeker en vast, alleen is het niveauverschil daar ENORM. Dat wil zeggen dat je daar moet beginnen om dat gat volledig op te vullen en dat zijn kosten die ze zeker niet willen maken. Als ze gewoon beide pitgebouwen afbreken en er moderne, multifunctionele pits van maken, die groot genoeg zijn voor iedereen (geen bekrompen box zoals in de 24-uren-pits).

Liever 20 grote pitboxen, dan 40 kleine waarin je geen plaats hebt om naast de wagen te staan. Als je dan toch over nog een pitgebouw beschikt met plaats voor 10-12 (eventueel 14) F1-teams, dan is er plaats genoeg. Dan moet de hele infrastructuur voor de bezoekers nog aangepast worden, ttz: moderne tribunes, deftige wc's en vooral deftige wegen op en rond het circuit.
Reply With Quote
Old 10-02-2006, 00:00
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by bluelite
De F1-pit(s)(lane) kan je makkelijk langer of groter maken en ze kunnen dan richting busstop werken om er nog een stuk bij te bouwen, of er gewoon een volledig nieuw complex neer te poten.
Dat gebouw naast de f1 pits is er toch nog maar recent bijgezet of niet ? Daar stond vroeger een tribune als ik mij niet vergis .
Old 10-02-2006, 00:23
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Fonne
Dat gebouw naast de f1 pits is er toch nog maar recent bijgezet of niet ? Daar stond vroeger een tribune als ik mij niet vergis .
Recent? Het zal 2002 zijn geweest.........dat gebouw is overigens niet bruikbaar voor F1 wagens. De drempel is te hoog Was ooit bedoeld als ruimte voor de technische controle voor de F1.
Reply With Quote
Old 10-02-2006, 00:53
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Recent? Het zal 2002 zijn geweest.........dat gebouw is overigens niet bruikbaar voor F1 wagens. De drempel is te hoog Was ooit bedoeld als ruimte voor de technische controle voor de F1.
Ja recent, ik wist niet juist hoe lang geleden he. en als ze die drempel nu eens weg werkten ? zou dat niet gaan of zouden ze drempel vrees hebben ?
Old 10-02-2006, 19:41
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

volgens pitstop.tv gaan ze de chicane omgekeerd leggen en de source aanpassen...

plus nieuwe tribunes zetten met een totaalcapaciteit van 20.000, nieuwe paddock, en de voetpaden verbeteren, alsook nieuwe parkings
Old 16-02-2006, 14:25
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie

Gaat het nou wel of niet door dit jaar in Francorchamps ???

Hier staat dat het evenement gecancelled is voor dit jaar en dat de F1 coureurs teleurgesteld zijn over deze maatregel.
Maar hier staat de GP nog gewoon op de kalender ?!?!
Mocht het niet doorgaan is dit toch een schande van de organisatie als ze het niet geregeld krijgen om een GP op 's werelds mooiste circuit te organiseren
De DTM gaat ook al niet door dit jaar

Het is niet alleen Francorchamps die in de puree zit, ook in Hockenheim staan ze aan de rand van de afgrond

Waar moet dat dan heen met de, van ouds her verreden, europese F1 Grand Prix's ?
Is de tendens dan toch naar Azië of Verwegistan, de landen die door hun opkomende economische status evenementen als een F1 GP naar zich toe trekken en wij hier in het "rijke" westen verzadigd zijn van dit soort activiteiten ?!?

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules