De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Meetings
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 03-12-2005, 10:54
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Het leek me een leuke dag... misschien hebben jullie er volgende keer één meer mee!

G.
Old 03-12-2005, 12:21
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by Huudo
lol, dan is het zeker de fout van de dubbele-co (zowel voor als achter) die enkel "hier moet ge links af " zegden, maar eigenlijk bedoelde "volg de weg naar de autobaan, ginder achter is dat links af".

Als ge als piloot de instructie krijgt "hier moet ge links af", dan rijdt ge de eerstvolgende straat - zijnde "hier" - links in, met alle gevolgen vandien natuurlijk.

Anyway, nu weet ik het. Ik heb andere jaren altijd gewoon blind gevolgd en dan ken je de weg na een paar jaar nog steeds niet. Door nu kop te doen, heb ik wel mijn lesje geleerd. En allez ja, deze keer was het mijn fout.
Lol !!
Anders gezegd: je zit op de goeie weg, steekt een kruispunt over, en je slaat verderop links af om een rondje te maken in een woonwijk. Dan sla je rechts af (je rijdt dus in tegenovergestelde richting terug), je steekt terug datzelfde kruispunt over, doet verderop rechtsomkeer terwijl een paar honderd auto's rond je staan te wringen en rijdt terug in de goeie richting. Aan dat hele mooie kruispunt dat we nu al langs beide richtingen hebben mogen bewonderen slaan we nu links af. Dat wil zeggen dat we nu definitief van de goeie riching zijn afgeweken, en de mensen in de 2e auto de wanhoop nabij zijn en naar het GPS op de pocketPC grijpen.
En vanaf toen ging het plotseling allemaal verdacht goed
En zeggen dat we 's morgens er nog mee hebben gelachen dat we "eigenlijk toch geen GPS nodig hebben omdat er ene tussen zit die al voor de 16e keer naar ginder ging" ... (hihihihi)
Old 03-12-2005, 12:45
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Eigenlijk was die gps niet nodig, want die gezellige () baan waarop we reden bracht ons zowieso terug richting snelweg
Old 03-12-2005, 13:11
Dominique's Avatar
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by sledge
Eigenlijk was die gps niet nodig, want die gezellige () baan waarop we reden bracht ons zowieso terug richting snelweg
Maar dat kon jij op het moment dat ik jullie belde met de melding "binnen 1,3 km rechts afslaan" nog lang niet weten
Old 03-12-2005, 13:15
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by MFahrer
Het leek me een leuke dag... misschien hebben jullie er volgende keer één meer mee!

G.
Mijnen beste vriend, zó goedkoop kom je er niet vanaf hoor! Je vraagt reisverslagen, awel je zal reisverslagen lezen! Eerst de mensen opjagen en dan afsluitend conclusies posten alvorens ik de tijd gehad heb om mijn verslag te posten, zo niet zenne

Bon, we vertrokken dus om 6 uur in Geel. Ik moest van het minst ver komen dus kon ik ook het nauwkeurigst uitrekenen hoe laat ik moest vertrekken om om 6 uur ter plaatse te zijn. Ik was precies op tijd en stelde vast dat alle andere reisgenoten al ter plaatse stonden te wachten : perfecte timing, bedankt voor jullie stiptheid jongens!

Toen reden we richting Sevenum, waar we een stevig ontbijt namen, alhoewel ik eigenlijk trek had in spek met eieren, waarvan ik nog steeds overtuigd ben dat ik het vorig jaar gegeten heb en waarvan ze dit jaar zeiden dat ze dat niet hebben. Niet getreurd, de Segafredo-Senna koffie was er niet minder lekker om en aangezien de 2e tas gratis was werd ook die gedronken. De 3e was dan weer betalen stond er, waarbij de 4e dan weer gratis was... Wij schakelden als goede Belgen dus rechtstreeks over van de 2e naar de 4e tas...

Na de inkomgelden ontvangen te hebben en de chauffeurs hun vergoeding uitbetaald te hebben, ging het verder richting Essen. Zonder echte problemen kwamen we pal op de Gruga-Hallen uit. Een eerste parkeer-poging leidde enkel tot een 180° bocht, genomen in de sneeuw, mét handrem, aangetrokken door Huudo's bereidwillige co-piloot, met name ondergetekende.

De ondergrondse parking waar we 2 jaar geleden ingestaan hadden bleek dit jaar alleen voor VIP's voorbehouden te zijn zodat we in de grote parkeergarage terecht kwamen waarin we al ettelijke keren gestaan hebben. Onderweg naar de ingang werden we aangevallen met sneeuwballen door een paar pubers, en met sneeuw in de aanslag klommen we de trappen op om wraak te nemen. De eerlijkheid gebiedt mij om eraan toe te voegen dat onze wraakactie maar een flauw afkooksel was van hun initiële aanval...

Nu goed, ik kocht de tickets voor onze groep en wijle binnen. Zoals ik al gehoord, verwacht en gevreesd had was er geen Mercedes-stand. In de plaats daarvan vonden we echter wel een perfect alternatief dat mij direct het gevoel gaf van "ok, wat mij betreft kunnen we al naar huis, ik ben supervoldaan". Het betrof een prachtige Porsche 917 zoals Siffert in 1970 een seizoen lang bestuurde...

Even verder stond een Red Bull, waarvan ik ook niet kon nalaten om er een plaatje van te schieten :

En nog wat verder was de impressionante Audi-stand, die een groot deel van de ex-Mercedes stand ingenomen had. Er stond een prachtig vuile Audi R8 zoals hij de finish van Le Mans dit jaar overschreden had. Huudo en Sledge staan er dromend naast te mijmeren terwijl ik de drang om foto's te nemen weer niet kan weerstaan :

We wandelden een andere hal in en bevonden ons ineens bij Citroën waar de rally-wereldkampioen te bewonderen was. Een vriendelijke heer bood mij aan om een exclusieve Citroën-WRC-kalender op te sturen naar mijn thuisadres, waarop ik natuurlijk ingegaan ben. Ik weet niet waaraan ik dat verdiend had, maar ik heb ook nog niets ontvangen tot op heden, dus we zien wel waar we uitkomen...

Een beetje verder, op de stand van Renault, stond de nieuwe Cup-Clio te blinken, maar meer ook niet. Foto's van de binnenzijde mocht en kon ik niet nemen (omdat er niets inzat) en ook de motor ontbrak, iets wat we na een korte inspectie van de onderzijde direct vaststelden. Iets verderop (achteraan op de foto) staat dan de zogezegde F1-wereldkampioen, maar ten eerste was het een wagen van 2003 en ten tweede was het dan ook nog Trulli zijn kar...

Hoog tijd om eens af te zakken naar Halle 1A, het Showcenter. Er liep dit jaar een tentoonstelling over de Nürburgring, maar eerlijk gezegd vulde ze maar 1/3 van de hal. De gepresenteerde wagens waren echter wel de moeite en dus werd de camera weer maar eens bovengehaald.

Ik ga niet dezelfde wagens tonen als Huudo, die heb ik natuurlijk ook gefotografeerd, maar wat ik ook wel interessant vond was deze Porsche 956 :

Wat me als doorwinterd modelbouwer wel opviel aan deze wagen was dat de Rothmans-striping van het jaar 1982 dateerde, terwijl de Rothmans letters in het lettertype van 1983 stonden. 1982 was namelijk het enige jaar waarin de Rothmans strepen niet dwars over de wagen liepen (zoals op deze foto dus), maar in dat jaar was het woord "ROTHMANS" in hoofdletters gespeld. Vanaf 1983 werd dat dan het woord zoals je het hier kan zien, met de dwarse Rothmans-streep...

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 03-12-2005 at 13:19.
Reply With Quote
Old 03-12-2005, 13:16
Sennake's Avatar
Administrator

Iets verderop stond de Mercedes waarmee Senna in 1984 een race voor F1-piloten won ter gelegenheid van de opening van de nieuwe Nürburgring. Aangezien ik dat model juist gekocht heb moest ik ook daar de nodige referentiefoto's van nemen :

Ondertussen waren we bij de meer “menselijke aspecten” van de Racing Show aanbeland. Aangezien de grote strip-show in het Showcenter nog te lang op zich liet wachten besloten we om uit pure frustratie ander vrouwelijk schoon op de gevoelige plaat te leggen! Vanaf dat moment was dus geen enkel model meer veilig voor onze genadeloze camera’s. En als je als model alleen je achterste laat zien, dan wordt dat achterste ook gefotografeerd natuurlijk :

Nog wat verderop vonden we een Slovaakse sportwagen nét iets minder interessant dan de beide gebodypainte modellen die de wagen moesten promoten. Huudo was dan ook de enige die achteraf wat informatie ingewonnen had over de auto, alle anderen hadden eerder enkele dozijn sexy foto’s als tegenwaarde voor de door Huudo ingewonnen informatie :

Moe, maar voldaan trokken we stilaan terug naar de uitgang. Onderweg konden we niet weerstaaan aan de uitnodigende sportzetels om enkele minuten rust te nemen. Je ziet hier van links naar rechts : Johan, Sledge, Roverke114 (de andere 113 Roverkes waren al bezet) en Huudo. De rest staat aan mijn kant foto’s te nemen :

Nu begon het tot Huudo door te dringen dat hij geen foto’s genomen had van de gebodypainte modellen, en daardoor begon hij serieus te flippen. Je kan het de jongen dan ook niet kwalijk nemen dat hij prompt naar links afdraaide telkens ik hem aanraadde om naar rechts af te draaien (je zou voor minder met zo'n bal in je oog) :

Gelukkig was er de GPS van Dominique die ons rap weer op het goede spoor bracht. Blijft mijn frustratie dat ik er in 16 jaar tijd nog NOOIT in geslaagd ben om zonder omwegen vanuit Essen naar huis te rijden. Die werd echter weggejaagd met het verzinnen van grappige betekenissen van nummerplaten, die echter niet voor publicatie vatbaar zijn…

En als we dan ook nog eens in Sevenum de autosnelweg afrijden om tot de vaststelling te komen dat het restaurant waarin we ’s morgens nog ontbeten hadden, ineens verdwenen was, zonk de moed ons in de schoenen… Gelukkig was de juiste afrit enkele 100-en meters verder wél aanwezig. Na een stevige maaltijd mét bijbehorende kerstmuts zetten we onze weg naar geel verder; zonder noemenswaardige voorvallen deze keer.

Ik wens al mijn companen te bedanken voor een plezierige dag, en zoals ik in Essen al zei : of wij nu naar Essen gaan of naar Batibouw maakt eigenlijk niet uit, lachen doen we ALTIJD! Apropos : ik ben van plan om met zo’n plezante bende ook naar het Autosalon af te zakken in 2006. Dus kandidaten mogen zich al melden…

Tot de volgende!!!

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 03-12-2005 at 13:48.
Reply With Quote
Old 03-12-2005, 13:28
Dominique's Avatar
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by Sennake
Apropos : ik ben van plan om met zo’n plezante bende ook naar het Autosalon af te zakken in 2006. Dus kandidaten mogen zich al melden…
Awel, als het zo zit: bij deze PRESENT !!!
Old 03-12-2005, 13:46
De Paddock Regular

Sennake... ik lees zo'n verslagen met veel plezier... zeker als er zo'n mooie foto's bijstaan (jij beschikt duidelijk over een zeer goed toestel)!

Een klein vraagje... hoe vonden jullie het slotten eigenlijk? Niet dat je het kan vergelijken om met zo'n standaard slot-auto's te rijden of de wagens waar je hiermee zal rijden... maar toch... De controllers zijn ook anders dan de standaard Carrera's die waarschijnlijk op die baan zaten! Zou je eigenlijk geslot hebben moest je binnenkort niet eens een keer langskomen?

Groeten

G.
Old 03-12-2005, 13:55
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Een klein vraagje... hoe vonden jullie het slotten eigenlijk? Niet dat je het kan vergelijken om met zo'n standaard slot-auto's te rijden of de wagens waar je hiermee zal rijden... maar toch... De controllers zijn ook anders dan de standaard Carrera's die waarschijnlijk op die baan zaten! Zou je eigenlijk geslot hebben moest je binnenkort niet eens een keer langskomen?

Groeten

G.
Ik ga al 16 edities lang aan die slotracebaan voorbij, dus ik denk het niet. Dit jaar echter 2 keer geslot en het was wel plezant. De eerste keer waren het 1/32 autokes met magneetjes onder, en daarin was Huudo net iets meer bedreven dan ik. Hij paste de "Rossi-tactiek" toe en liet me tot in de laatste ronde in de waan dat ik aan de leiding kon blijven, waarna hij ineens de pace verhoogde en ik in een wanhoopspoging uit de (laatste) bocht vloog.

De grote Carrera-baan leunt zeker dichter aan bij jouw baan : veel groter, 1/24 ipv 1/32 en vooral : géén magneten. De wagens en vooral de electrische borsteltjes hadden al veel geleden zodat we bijna geen enkele ronde konden afleggen zonder dat een marshal een duwtje in ons gat moest geven, maar uiteindelijk toch 1 snelle ronde afgelegd die volle 3 seconden sneller bleek dan Huudo's beste tijd. Dat geeft de burger moed (ook al is die in dit geval feitelijk een militair). Het smaakt in elk geval zowel voor Huudo als mezelf naar MEER!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 03-12-2005, 15:23
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Zou je eigenlijk geslot hebben moest je binnenkort niet eens een keer langskomen?

Groeten

G.
Zoals Sennake al aangaf. Natuurlijk hadden we geslot - ook al zouden we niet komen rijden. Vorig jaar hadden het bijna gedaan, maar toen was het al afgelopen. Overigens is Sinterklaas hier geweest vandaag en had toch wel geen 8meter lange Carrera baan bij zeker voor mijn petekind...

Anyway, 'k ga nog wat slotten. Tot straks.
Reply With Quote
Old 03-12-2005, 19:59
De Paddock Regular

Hehe... Super! Jullie spreken elkaar wel een beetje tegen... met het feit over het al da niet deelnemen... maar het doet me deugd dat het jullie er fun hadden! Zelfs de 1/24 zijn niet echt te vergelijken hoor (toch niet als het de standaard Carrera's zonder magneet waren).

Het trainen is al niet eens meer stiekem! Als je zelfs al een baan in de buurt hebt!

Greetz and have fun !

G.
Old 03-12-2005, 20:23
Dominique's Avatar
Frecking Nuts ...

Ik heb nog geprobeerd om aan het slotten te geraken, maar ik vond geen tegenstander die het tegen mij durfde opnemen. Er werden dus geen trainingstijden geregistreerd op mijn naam
Old 12-12-2005, 19:14
Jimbo's Avatar
Jimbo Jimbo is offline
De Paddock Rookie

Aan die verslagen valt niet veel toe te voegen. Behalve dan dat het nog steeds wachten is op de... groepsmutsfoto! De, euh, Kerstmutsgroepsfoto. De... tja, hoe zeg je dat?

Dank aan de Paddock voor een toffe uitstap (ook vanwege de ouderlijke macht),
Jimbo.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules