De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 18-12-2005, 22:18
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by 206WRC-ke
Ervaring? Heb je die al gemaakt mss?

Ik heb die witte nog gemaakt (was wel reastauratie) dus misschien verwijst hij daarnaar??

De rode versie zou ik er ook nog graag bij hebben... Maar ja, het verlanglijstje is hier zoooooo groot geworden he, pfff...
Reply With Quote
Old 18-12-2005, 22:37
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Model ziet er zeker ok uit.

Enkele suggesties:
- probeer de volgende keer de antennes zelf te trekken met sprue. Ze zullen veel fijner zijn, en er veel beter uit zien.
- Uitlaat achteraan altijd zwart maken aan de binnenkant
- Als de decals achteraan de lichten niet mooi passen, kan je ze beter wat 'retoucheren' met een fijn penseeltje. Het hoeft niet per se de exacte kleur te zijn van de decals. Als je, zoals in dit geval, de witte scheurtjes met wat gelijkaardig blauw bijwerkt, zal je nagenoeg geen accidenten zien. Nu dat die scheurtjes wit zijn, valt het erg op.
- dat de wielen nu uit de kas steken bij het eindresultaat, doet me vermoeden dat je niet veel "droog gepast" hebt terwijl je bouwde. Doe je dat wel en regelmatig, dan kan je vroegtijdig dit soort accefietjes ontdekken en nog oplossen. De Heller kit is geen superkit, maar mits wat "modelbouwwerk" is er zeker iets moois van te maken.

Last edited by Guido; 18-12-2005 at 22:40.
Reply With Quote
Old 19-12-2005, 00:02
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

Quote:
Ervaring? Heb je die al gemaakt mss?
Ja heb hem een eindje geleden gemaakt,denk einde 2003
en vond dat een leuke auto,jammer dat ik hem niet meer ga zien in het echt

Sorry voor de slechte foto's

Last edited by scoobyfreak; 19-12-2005 at 00:09.
Reply With Quote
Old 19-12-2005, 00:15
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular

Lijkt me knap die Corolla Jammer dat we hem niet meer gaan zien in het echt? Ik vind het niet zo jammer. Ik vond het wel een mooie wagen, maar ik was er wat op uit gekeken. Reed toch al enkele jaren met dat design hé. Ben blij dat ze een nieuwe weg hebben ingeslagen met de Focus en hopelijk een nieuw design. Zal ook knap zijn. Nu we de Corolla niet meer gaan zien heb je hem toch in het klein hé, en zal ik hem ook nog maken. Binnenkort kunnen we dan z'n Focus maken (PS, welke kleurnummer vd verf is dat voor de Toy?)

Bedankt voor de tips Huudo. "Sprue" wat is dat juist?? Er zaten geen antennes bij de kit dus ik heb deze zoals m'n Focus gemaakt door wat plastic te verwarmen en dan uit te rekken. Bedoel je dat daarmee??
Dat van die decals bij de lichten had ik idd kunnen doen
En van de uitlaat, hij is niet uitgehold dus kan ik hem niet echt zwart maken langs binnen hé Heb gewoon een zwart cirkeltje op de buis gedaan. Valt het zo slecht op?
En tenslotte de wielen die uit de kas steken, ik heb idd niet zoveel gepast in het begin, maar dat was omdat de kas nogal moeilijk over de cockpit raakte en ik anders teveel moest duwen en zo en dacht iets kapot te maken. Toen ik hem er definitief op plaatste heb ik langs voren wat moeten duwen, veel lijm moeten gebruiken en blijven duwen tot de lijm droog was, want anders kwam de motorkap telkens weer naar omhoog... Heller is toch geen Tamiya zu...

Last edited by 206WRC-ke; 19-12-2005 at 00:18.
Reply With Quote
Old 19-12-2005, 01:58
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

Quote:
Lijkt me knap die Corolla Jammer dat we hem niet meer gaan zien in het echt? Ik vind het niet zo jammer. Ik vond het wel een mooie wagen, maar ik was er wat op uit gekeken. Reed toch al enkele jaren met dat design hé. Ben blij dat ze een nieuwe weg hebben ingeslagen met de Focus en hopelijk een nieuw design. Zal ook knap zijn. Nu we de Corolla niet meer gaan zien heb je hem toch in het klein hé, en zal ik hem ook nog maken. Binnenkort kunnen we dan z'n Focus maken (PS, welke kleurnummer vd verf is dat voor de Toy?)

Bedankt voor de tips Huudo. "Sprue" wat is dat juist?? Er zaten geen antennes bij de kit dus ik heb deze zoals m'n Focus gemaakt door wat plastic te verwarmen en dan uit te rekken. Bedoel je dat daarmee??
Dat van die decals bij de lichten had ik idd kunnen doen
En van de uitlaat, hij is niet uitgehold dus kan ik hem niet echt zwart maken langs binnen hé Heb gewoon een zwart cirkeltje op de buis gedaan. Valt het zo slecht op?
En tenslotte de wielen die uit de kas steken, ik heb idd niet zoveel gepast in het begin, maar dat was omdat de kas nogal moeilijk over de cockpit raakte en ik anders teveel moest duwen en zo en dacht iets kapot te maken. Toen ik hem er definitief op plaatste heb ik langs voren wat moeten duwen, veel lijm moeten gebruiken en blijven duwen tot de lijm droog was, want anders kwam de motorkap telkens weer naar omhoog... Heller is toch geen Tamiya zu...
de focus wrc 2005 is natuurlijk ook een knape wagen,maar vond die corolla een zeer mooie wagen ook al had hij al van 2003 het zelvde design! En van die verf ga je moeten vragen aan domino ze,is al te lang geleden maar denk da(t het morlboro rood is ts-49.

Last edited by scoobyfreak; 19-12-2005 at 02:05.
Reply With Quote
Old 19-12-2005, 09:54
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
"Sprue" wat is dat juist??
Dat is zoals je al zelf vermoedde het plastic van de gietraampjes. Je hebt dus wel de juiste handeling gedaan maar gewoon het plastic niet lang genoeg uitgerokken tot een voldoende realistische diameter. Volgende keer gewoon wat langer rekken (zowel letterlijk als figuurlijk ). Wat je ook kan doen (zoals ik) is de antennes gewoon vervaardigen van zeer dunne ijzerdraad...

Quote:
"En van de uitlaat, hij is niet uitgehold dus kan ik hem niet echt zwart maken langs binnen hé
Ah, maar dan ben je 2 keer "in de fout" gegaan eh : dan had je dus eerst de uitlaat moeten uitboren met een fijn boortje, en daarna de uitholling zwart maken.

Zie deze opmerkingen nu niet als afbrekende kritiek eh 206WRC-ke, het is de bedoeling dat we er iets bij leren, en als je tips vraagt dan geven we tips om een volgende model net iets beter af te werken, tot ieders vreugde

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 19-12-2005, 18:18
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Sennake
Wat je ook kan doen (zoals ik) is de antennes gewoon vervaardigen van zeer dunne ijzerdraad...
Doe ik ook altijd met fijn ijzerwerk (tenzij dus bij de Impreza, maar dat pas ik in de vakantie wel effe aan...)

Quote:
Zie deze opmerkingen nu niet als afbrekende kritiek eh 206WRC-ke, het is de bedoeling dat we er iets bij leren, en als je tips vraagt dan geven we tips om een volgende model net iets beter af te werken, tot ieders vreugde
Daarom dat we ons hier thuis voelen he 206??? Ik heb al super veel ervaring opgedaan door gewoon jullie uitleg te lezen (das geen echte commentaar he, dat klinkt zo negatief) Jammer dat internet nog niet langer bestaat. Allez voor de particulier dan want het bestaat al tientallen jaren...

Greetingssssssss
Reply With Quote
Old 19-12-2005, 22:19
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular

Quote:
Ah, maar dan ben je 2 keer "in de fout" gegaan eh : dan had je dus eerst de uitlaat moeten uitboren met een fijn boortje, en daarna de uitholling zwart maken.

Helemaal niet Sennake. Is maar van door de toppers dat je ook een topper kan worden hé. Bedankt voor de tips.

Het juiste materiaal om die uitlaat uit te boren heb ik niet direct. In het hok buiten hebben we wel een boor, maar ik vrees dat die wat te ruw en groot is om zo'n mini gaatje te maken

Volgende keer beter hé
Old 19-12-2005, 22:45
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
...

Volgende keer beter hé
Waarom volgende keer? Wat houdt u tegen om de witte scheurtjes aan de achterlichten alsnog fijntjes bij te werken, de antennes te vervangen door dunnere exemplaren en als je in de hobbywinkel (Brico, Gamma enz.) komt een fijn boortje mee te nemen om alsnog de uitlaat uit te boren en zwart te maken?

Reply With Quote
Old 19-12-2005, 23:52
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Prachtig modelletje,maar ik zou de raad van Huudo toch maar opvolgen,je model zal er nog beter uitzien.

En nu maar hopen dat de C4 WRC niet te lang op zich laat wachten,want dat vind ik dan weer,om het op zijn Huudo's te zeggen, een "woest mashien"
Hier de C4 in actie:
http://video2rallye831.free.fr/essai...o2rallye83.wmv

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules