![]() |
|
|
||||
|
||||
Vernissen die handel !
je hebt de juiste info, de juiste verf, dus het moet lukken ! success b@rt ![]() |
|
||||
|
||||
Aangezien ik die compound van Tamiya niet heb, de wagen gewassen met water en dreft om de sol resten weg te werken.
Dan om de 24 u een laag vernis gegeven.(3x) Heeft nu al 48 u gehard na de laatste laag en ik zie geen strubbelingen optreden. Ik dus blij dat ik dit ook eens geprobeert heb. Weer een stap verder in mijn modelbouwen. ![]() Ook de panelines ingekleurd. ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
hej, hej, dat ziet er inderdaad goed uit. Ik ben blij dat de zones waar ik wat voor vreesde, geen gekke dingen gedaan hebben. Met de carrosserie ben je nu toch al een stap verder dan ik met de mijne. Knap werk!
![]() |
|
|||
|
|||
Ik had al een hele tijd het project niet meer gevolgd, maar zie dat het allemaal goed aan't komen is !
|
|
||||
|
||||
Inderdaad, het vernissen is je goed gelukt en met de panellines ingekleurd ziet deze body er al zeer mooi uit.
![]()
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit. Welke vernis heb je eigenlijk gebruikt en hoe heb je de panellines gedaan??
|
||||
|
||||
Ziet er zeer geslaagd uit,knap werk
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Pigment liner 0.1 van Staedtler. |
|
||||
|
||||
Kleine update:
De voetsteunen gedaan met cf-kevlar decals. Was ook de eerste keer voor mij. Is niet zo goed verlopen, toch die van de co rijder niet. ![]() |
|
||||
|
||||
Vernis, kort vraagje erover: ik ga dit ook eens proberen (zie aan mijn modellen van 2 jaar terug dat de decals toch niet meer zo super zijn, vandaar).
Best is dus gewoon de decals aanbrengen, en daarna de raamrubbers en panellines aanbrengen zeker? En klopt het dat je mag je body schilderen, vernissen, decals aanbrengen en nog eens vernissen?
|
||||
|
||||
Quote:
Je mag zeker schilderen, vernissen, decallen en opnieuw vernissen. Geen probleem, maar zorg wel dat je uiteindelijke laag niet te dik wordt. Als je geen echt grondige reden hebt om te vernissen vooraleer je begint te decallen, dan zou ik het niet doen wegens niet echt nodig. Succes!
|
||||
|
||||
Ok bedankt Dominique!
Een dezer dagen begin ik aan de Corolla's van Debackere en Van Eerd ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Geen probleem. Sterker nog, soms zelfs "noodzakelijk" om eerst te vernissen. Bijvoorbeeld bij de verf van Zero Paint; die worden mat gespoten en zorgen daarom ook voor silvering onder je decals. Dan vind ik het mooier om na de verflaag eerst te vernissen, dan je decals te zetten en tenslotte nog een vernislaag.
|
||||
|
||||
en ik die dacht dat deze 307 een update had. Mis poes. Nu ja goed, mijne zit ook nog altijd in de doos...
![]() |
|
||||
|
||||
Ik zocht achter iets over vernissen en heb het dan maar hier geplaatst....
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|