De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-02-2008, 23:28
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by ferrari rules View Post
met welk type schuurpapier werk ik om daarna gewoon terug te vernissen?
En op welke manier doe ik dit het best.
Alle hulp en tips zijn welkom omdat ik hier al te veel werk heb ingestoken om dit model zo maar weg te gooien...
Er wordt hier niks weggegooid, hebt ge dat verstaan

Nee serieus, ik heb respect voor mensen die zeggen: "het is niet naar mijn goesting, ik schroef de heel boel terug uit elkaar, en ik herbegin ..." Het vergt moed en volharding.
Dit gezegd zijnde: opschuren doe je voorzichtig met laten we zeggen grit 1000. Altijd nat schuren, natuurlijk, zonder al te veel druk te zetten in het begin. Het is een beetje aanvoelen hoe je laklaag is uitgehard, maar eens je weet hoe sterk die wel is (of net niét is), dan voel je zelf wel aan hoe je verder schuurt.
Na de eerste schuurbeurt met een fijner papiertje (1500 of 2000) nog eens nat naschuren, met weinig druk, en dan zal je zien dat je al veel problemen zal opgelost hebben.

Wel opletten dat je niet te veel detail kwijtspeelt: schuren en herspuiten is nefast voor panellines, opstaande details, verzonken randjes en zo. You get the picture.
Succes! En bij twijfel: eerst een paar foto's en een gerichte vraag, en we zullen wel proberen je verder te helpen.
Old 18-02-2008, 17:32
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular

Gisteren waren de wielen dan eindelijk aangekomen en ze zien er zeer goed uit. De volledige omtrek van wiel en band scheelt wel een 2-tal mm met de Revell wielen.

links het Revell model en rechts het nieuwe model,

Dan was er nog een groter probleem... Bij de meegeleverde wielen van revell waren er gaatjes in de wielen die dan op een stok aan de ophanging moesten komen. Bij de nieuwe wielen is dit juist andersom , de wielen waren voorzien van een stokje die dan ergens in een meegelevrde buis geschoven moeten worden. Alé , dan maar weer de ophangingen losmaken en alles aanpassen.

na de werkzaamheden ziet het er zo uit:

Volgende foto's volgen nog.
Reply With Quote
Old 18-02-2008, 22:30
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

Na een 3-tal uurtjes werk aan de achterophanging ben ik dan begonnen aan de voorst ophanging. Dit ging stukken makkelijker dan de achterste. Ik heb gewoon de uiteindjes afgesneden en dan met een verhitte kleine schroevendraaier al draaiend een gaatje gesmolten. Ook heb ik de opmerking van Guy, dat de opening tussen de wielen en body redelijk groot was , aangepakt. Deze heb ik een 2mm verlaagd door de schokdempertjes in te korten. bij de dry-fit ziet het er allemaal véél beter uit en ik ben blij dat ik dit aangepakt heb.

De body ben ik aan het schuren om opnieuw te vernissen. Bij mislukking ga ik mij het leed besparen en een nieuwe kit van deze kopen.

Tot de volgende.
Reply With Quote
Old 08-03-2008, 20:47
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

de kas ligt in de remolie!
ik had alles geschuurd om dan opnieuw te vernissen maar ik had 2 krassen gemaakt met mijn scalpelmesje ( hier en daar moest ik de te dikke laagjes wegkrassen ).
Dus dacht ik bij mezelf dat ik in de plaats van te vernissen , ik nog een laagje verf erop ging leggen .... dit is helaas volledig tegen gevallen
ik denk omdat er hier en daar nog wat vernis niet helemaal geschuurd was en de verf rechtstreeks in contact is gekomen met de vernis. Anders zou ik niet weten hoe dit is gekomen...
anyway, terug naar af .
Enig idee hoelang dit in de remolie moet blijven liggen en hoe kuis ik dan de restjes er het best af?
Reply With Quote
Old 08-03-2008, 22:49
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular

Met een oude tandenborstel in een sopje detergent (bv. dreft) goed afkuisen in lauw water dat is wat ik doe met stukken die in de remolie gelegen hebben.En hoe lang je er iets moet laten in liggen in de remolie,is al naar gelang de gebruikte lak.Maar ik wacht tot de verf een gerimpeld effect verkrijgt en begin ik dan met een borstel te schuren,tot alles is verwijderd zo niet terug in de remolie leggen.Dat is mijn manier van werken er zullen er trouwens zijn die nog anders tewerk gaan.
Zo hoop u wat te hebben geholpen.
Grts Vinnie.
Reply With Quote
Old 09-03-2008, 15:39
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by vinnie View Post
Zo hoop u wat te hebben geholpen.
Grts Vinnie.
Das zeker dadde
Reply With Quote
Old 28-03-2008, 18:12
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

na lange periode van de remolie toestanden ben ik opnieuw begonnen met het opvullen van spleten , gaten ,...
De body is opnieuw voorzien van 2 lagen witte primer om zo de foutjes beter te zien.

Reply With Quote
Old 28-03-2008, 23:47
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Hopelijk gaat het nu deze keer allemaal goed. Geluk ermee!
Reply With Quote
Old 04-04-2008, 11:21
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

Zo , de vele uurtjes schuurwerk en putty toestanden hebben dan toch geloond .
De body is nu voorzien van 2 lagen primer en waar nodig bijgewerkt. Enkel hier en daar nog wat panel lines uitkrassen en hij kan naar de lak-afdeling.
Eigenlijk heb ik hier iets serieus over het hoofd gezien... In de gewone straatversie is geen spraken van 5-punt gordels , dus ben ik ergens verplicht om hier een raceversie van te maken ! Kwestie om wat in het reine te komen met de werkelijkheid. Geen nood , ik zoek wel op het net achter een mooie livery voor mijn GTO. Het nadeel is nu wel dat ik moet wachten met de laklaag om te zien in welke kleur hij moet komen . Maar op een paar dagen extra zal het nu wel niet komen zeker?
Als iemand een suggestie heeft mag hij die hier gerust laten tonen hoor , wie weet zit er wel iets mooi's tussen...

de foto's

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	112.jpg
Views:	234
Size:	302.3 KB
ID:	9831   Click image for larger version

Name:	113.jpg
Views:	230
Size:	286.7 KB
ID:	9832   Click image for larger version

Name:	114.jpg
Views:	227
Size:	335.5 KB
ID:	9833  

Last edited by Sennake; 04-04-2008 at 12:23.
Reply With Quote
Old 04-04-2008, 11:59
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Beste Ferrari Rules, gelieve uw originele foto's in het vervolg in grootte aan te passen naar maximum 800x600 pixels! Aangezien je zelf niet meer kan editen na één uur, zal ik het hier voor jou doen, maar het is wel de laatste keer eh!

Wat het model zelf betreft: de rijhoogte van de body ziet er nu perfect uit, maar je motorkap zit er nog niet op natuurlijk. Als ik zo naar de foto kijk die zijdelings genomen is, heb ik de indruk dat de voorste luchtinlaten misschien wel een goede fit zouden kunnen verhinderen, ook al vertoont de motorkap een bubbel in 't midden die in principe moet toelaten dat de inlaten iets hoger zitten dan de normale motorkap-lijn. Toch maar eens checken vooraleer je begint te spuiten...

Wat livery's betreft, in de jaren '60 was er natuurlijk nog geen sprake van sponsoring, dus de meeste livery's zijn erg simpel en zijn gebaseerd op de nationale kleuren van het land waaruit de piloot stamt.

Deze vind ik wel een mooie (Tourist Trophy 1963 winnaar - Graham Hill) :

Of als je een Belgische GTO wil maken, zou ik voor deze gaan (Tour de France 1964 winnaars - Bianchi/Berger) :

In kleur ziet dat er dan zo uit (is maar een 1/87 diecast modelletje, maar het geeft een idee) :

En als je eens een groene GTO wil bouwen, dan moet je voor een David Piper Ferrari gaan :

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 04-04-2008, 12:20
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Beste Ferrari Rules, gelieve uw originele foto's in het vervolg in grootte aan te passen naar maximum 800x600 pixels! Aangezien je zelf niet meer kan editen na één uur, zal ik het hier voor jou doen, maar het is wel de laatste keer eh!
ik denk dat dit is om dat ik nu mijn foto's via de paddock upload...
Bij mijn vorige foto's had ik daar geen probleem mee. (ongeacht in welk formaat ik ze trok , op imageshack kon ik dit automatisch laten aanpassen)
ik heb mijn toestel aangepast en op VGA gezet i.p.v. 3m pixels.
Mijn excuses hiervoor Guy
Reply With Quote
Old 28-05-2008, 20:51
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

eindelijk nog wat voortgewerk aan de GTO
De body is opnieuw voorzien van 3 laklagen en tussen iedere beurt lichtjes bijgeschuurd om de stofdeeltjes eruit te krijgen.
Na de nodige droogtijd ligt de eerste vernislaag er al op en is alles nu aan het drogen.
de foto's volgen wanneer alles droog is.
Reply With Quote
Old 31-05-2008, 20:50
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

Hier dan de beloofde foto's. het zijn er maar 2 maar dit is wel voldoende om te tonen hoe de body ervoor staat.
Attached Thumbnails

Name:	115.jpg
Views:	16
Size:	328.5 KB
ID:	10161   Click image for larger version

Name:	116.jpg
Views:	31
Size:	327.8 KB
ID:	10162  
Reply With Quote
Old 05-06-2008, 21:54
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

Ik heb dan toch de knoop doorgehakt om van de GTO een race versie te maken. Ik wilde niet overdrijven met decals en heb besloten om er een simpele 'racer' van te maken. Volgens mij bestaat de livery niet eens , maar dat vind ik niet zo erg. Zo komen de gordels dan ook meer tot hun recht.(ergens in de thread had ik het al moeilijk met de gordels omdat er in de gewone straat versie geen zulke gordels zaten en ik er niet had aan gedacht om 2punt gordels te steken. ) .

een voorbeeld van wat hij zou worden krijg je op de foto's te zien . enkel nog aan beide zijden en op de koffer het nummer 24. voor de rest komen er geen decals meer op.

de deuren en de koffer zitten nu in de primer en zijn aan het wachten op hun kleurtje

Attached Thumbnails

Name:	Afbeelding 006.jpg
Views:	100
Size:	391.2 KB
ID:	10250   Click image for larger version

Name:	Afbeelding 009.jpg
Views:	99
Size:	432.8 KB
ID:	10251  
Reply With Quote
Old 06-06-2008, 23:19
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Ik denk dat deze livery (ook al is het dan misschien een "fantasy") hem goed zal staan. Als iemand je er over aanspreekt, dan zeg je maar dat het een club-racer is. Altijd gelijk op die manier
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules