De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 16-03-2006, 21:04
listerstorm listerstorm is offline
De Paddock Rookie

Nee,kijk maar op site van zolder.Erste vrije training op 20.4 :mad
Reply With Quote
Old 16-03-2006, 23:19
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Een tribune in de Ickx is een echte must !
Reply With Quote
Old 16-03-2006, 23:29
kazan's Avatar
kazan kazan is offline
De Paddock Rookie

6 april gaan de eerste wagens (Belcar Launch) rijden op het vernieuwd circuit
en zaterdag zijn ze al in Spa ??? denk niet dat er veel volk naar Zolder zal komen
Reply With Quote
Old 19-03-2006, 17:49
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Gisteren eens heel ff gaan zien naar de stand van zaken. Een ding dat énorm opvalt is dat de publieks zone aan de chicane niets meer voorsteld! Wie er staat heeft een PRACHTIG zicht over de volledige chicane en ook de rechte lijn ernaar toe, maar er kan nog amper volk staan! Ik schat dat het nu nog max 1/3 is van de ruimte die er voordien was (doordat nu de grindbak enorm vergroot is...)
Een logische oplossing is dat men dan wat grond zou storten op de plaats waar vroeger het "recyclage park" was en zo de berg terug te vergroten zo dat er terug (minstens) evenveel publiek kan staan...

De nieuwe layout van de pitlane entry in de Ickx chicane heeft ook voor een zeer mooie nieuwe publieks plaats gezorgt!
Old 19-03-2006, 20:09
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
Een ding dat énorm opvalt is dat de publieks zone aan de chicane niets meer voorsteld! Wie er staat heeft een PRACHTIG zicht over de volledige chicane en ook de rechte lijn ernaar toe, maar er kan nog amper volk staan! Ik schat dat het nu nog max 1/3 is van de ruimte die er voordien was (doordat nu de grindbak enorm vergroot is...)
Dat heb ik ook al gedacht. Ik maak me vooral zorgen over het feit dat dat de plaats was waar men tijdens massa-evenementen als de World Series een enorme massa volk kwijtgeraakte. Ook het hoekje aan de rea is nu totaal onaantrekkelijk wegens een overmaats hek. En ook aan beide kanten van de Jacky Ickx is plaats verloren gegaan, daar wel ten voordele van de kwaliteit. Ik vraag me toch af wat dat gaat geven.
Reply With Quote
Old 19-03-2006, 23:42
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks
Ik vraag me toch af wat dat gaat geven.
Nog meer problemen als voordien op gebied van "publieks doorstroming" tijdens de grote evenementen...

Hopelijk kan er veel volk op die nieuwe tribune die zou gaan komen in de Ickx...
Old 19-03-2006, 23:44
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Nog meer problemen als voordien op gebied van "publieks doorstroming" tijdens de grote evenementen...

Hopelijk kan er veel volk op die nieuwe tribune die zou gaan komen in de Ickx...
Volgens mij gaat daar niet veel volk opkunnen . ge kunt mss een rij of 5 mesen te staan zetten. En breed zallet ook al niet zijn want het wordt ook een plaatform om de gehandicapten ook is een deftige behandeling op Zolder te geven.

Reply With Quote
Old 20-03-2006, 10:17
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by raceboy
Volgens mij gaat daar niet veel volk opkunnen . ge kunt mss een rij of 5 mesen te staan zetten. En breed zallet ook al niet zijn want het wordt ook een plaatform om de gehandicapten ook is een deftige behandeling op Zolder te geven.
Als ik me niet vergis heeft Tony Eyckmans tijdens de wandeling gezegt dat de plaats voor de gehandicapten langst de tribune zou komen.

Mvg...
Reply With Quote
Old 20-03-2006, 10:54
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
awel dat is dus een deel minder tribune plaats

Reply With Quote
Old 20-03-2006, 11:45
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Gisteren eens heel ff gaan zien naar de stand van zaken. Een ding dat énorm opvalt is dat de publieks zone aan de chicane niets meer voorsteld! Wie er staat heeft een PRACHTIG zicht over de volledige chicane en ook de rechte lijn ernaar toe, maar er kan nog amper volk staan! Ik schat dat het nu nog max 1/3 is van de ruimte die er voordien was (doordat nu de grindbak enorm vergroot is...)
Het enige evenement waarbij het op die plaats druk kan zijn is tijdens de World Series. Bij de overige evenementen is dat geen probleem. Na afloop zal er natuurlijk een evaluatie plaatsvinden. Als het te druk mocht worden op die plaats dan zal het volk vanzelf andere plekken opzoeken. Wil je een plekje hebben in de eerste chicane? Vroeg aanwezig zijn en niet wandelen.

Dat is bij de F1 in Spa niet anders. Als je daar in de bus-stop wilt kijken dan moet je op zondag ook om 07.00 aanwezig zijn. Daar zijn nooit klachten over
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 20-03-2006, 12:47
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Zaterdag een beetje rondtuffen over het hele circuit en zondag stoelletje + koelbox meepakken. Thats the World Series way
Old 20-03-2006, 14:48
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by corvetteboy
Zaterdag een beetje rondtuffen over het hele circuit
Dan ga je waarschijnlijk niet gekwalificeerd zijn voor de race van zondag hoor

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 20-03-2006, 15:14
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks
Dat heb ik ook al gedacht. Ik maak me vooral zorgen over het feit dat dat de plaats was waar men tijdens massa-evenementen als de World Series een enorme massa volk kwijtgeraakte. Ook het hoekje aan de rea is nu totaal onaantrekkelijk wegens een overmaats hek. En ook aan beide kanten van de Jacky Ickx is plaats verloren gegaan, daar wel ten voordele van de kwaliteit. Ik vraag me toch af wat dat gaat geven.

Tijdens de Circuitwandeling werd de problematiek van de publieksveiligheid en de doorstroming van de toeschouwers tijdens massa-evenementen ook aan Tony Eyckmans voorgelegd. Aan de chicane, toch één van de spektakelpunten, is er een pak publieksruimte verloren gegaan; en de paddock is door de verbouwingen tussen de Jacky Ickx en de chicane nog smaller geworden.
Uit het antwoord van Tony Eyckmans bleek dat men zich bij Circuit Zolder wel degelijk bewust is van dit probleem, maar ook dat ze er niet echt een oplossing voor hebben.
Je kan alleen maar hopen dat ze bij de grote evenementen zoals de World Series niet gaan toelaten dat er in het paddockgedeelte tussen de toren en de Jacky Ickx weer van die gigantische tenten gaan neergezet worden. Dat zou echt vragen zijn om Heizeldrama-toestanden. Hopelijk wint het gezond verstand het op de sponsorbelangen.
Reply With Quote
Old 28-03-2006, 12:19
insanity's Avatar
insanity insanity is offline
De Paddock Regular

Unhappy Werken Circuit Zolder

Wij zijn gisteren ook eens gaan kijken op 'ons thuiscircuit' Zolder en stelden vast dat publieksveiligheid zich vertaalt in hekken, hekken en nog eens hekken.

Net zoals vele andere liefhebbers maken we bij het rondwandelen rond het circuit graag wat fotootjes die we op de website zwieren. Gewoon omdat het plezant is.

Het is een klein beetje , maar hier een klein overzichtje van de fotoplaatsjes die verdwenen zijn bij voltooiing van de werken:

De bolderbergbocht -> al hoge hekken sinds de Truck GP vorig jaar:

Door het heraanleggen van de inrit pits aan de Jacky Ickx:

* inrit pits:

* inrit pits - andere beeldhoek:

* de smalle opening in het hek aan de Jacky Ickx:

* het oprijden van de rechte lijn:

Verder ook verdwenen:

Uitrit van de pits (kant kanaal):

Chicane (gat in de draad links van ex-tv torentje):

... en de smalle opening aan de sacramentsheuvel:

Deze plaatjes behoren dus voorgoed tot het verleden...

Ook aan de Villeneuve - waar we vroeger met een fotograaf of tien, vijftien naast elkaar stonden - is het allemaal wat smaller geworden...

Blijft ons de keuze: of een team vinden dat fotografen zoekt zodat we VOOR
de hekken kunnen staan ... of onze thuisbasis verleggen naar Francorchamps (de meer waarschijnlijke optie).

Het is met pijn in het hart maar we gaan nu eenmaal geen 25 euro betalen voor bv de World Series om de ganse dag als beesten achter een hek te staan.

Hopelijk voor ons (en de talrijke mede-amateur-fotografen) neemt de organisatie van het circuit wat initiatief om hier en daar op plaatsen waar de publieksveiligheid het toelaat 'kijkgaten' te maken - zoals bij de Busstop in Spa.

Insanity & Infinity

Last edited by insanity; 28-03-2006 at 12:26.
Reply With Quote
Old 28-03-2006, 13:19
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by insanity

Deze plaatjes behoren dus voorgoed tot het verleden...

Ook aan de Villeneuve - waar we vroeger met een fotograaf of tien, vijftien naast elkaar stonden - is het allemaal wat smaller geworden...

Blijft ons de keuze: of een team vinden dat fotografen zoekt zodat we VOOR
de hekken kunnen staan ... of onze thuisbasis verleggen naar Francorchamps (de meer waarschijnlijke optie).

Het is met pijn in het hart maar we gaan nu eenmaal geen 25 euro betalen voor bv de World Series om de ganse dag als beesten achter een hek te staan.

Hopelijk voor ons (en de talrijke mede-amateur-fotografen) neemt de organisatie van het circuit wat initiatief om hier en daar op plaatsen waar de publieksveiligheid het toelaat 'kijkgaten' te maken - zoals bij de Busstop in Spa.

Insanity & Infinity
Misschien denken professionele fotografen daar wel anders over en zijn zij juist blij...

Last edited by JPMontoya; 28-03-2006 at 13:24.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules