|
|
||||
|
||||
Quote:
Wel , eigenlijk bestaat ze wel , maar dan klopt de kleur niet helemaal. Er zou dan eigenlijk een dikke witte streep over heel de wagenmoeten lopen waar hij aan de neus helemaal wit komt. Ik zag dit echter niet zitten om alweer de body aan te passen... Hij is nu juist goed gelukt ! Ik heb ook nog het een en het ander besteld om tot een 'echter' resultaat te komen. Zo heb ik nieuwe metalen koplampjes besteld (links het origineel en rechts het metaal exemplaar), 'nuts & bolds' van scale motorsport , en ruitenwissers van crazy modeler (zie foto). Ook heb ik het 'glas' die voor de koplampen komen bekleed met bmf (zie foto). |
|
||||
|
||||
Vandaag nog wat verder gedaan aan de GTO. De body is nu klaar (enkel nog deuren en koffer vernissen). De achter en voorlichten zijn gemonteerd alsook de 'glazen' over de koplampen. De achterruit is ook al op zijn plaats gezet. De capeau al vastgemaakt aan de body (al springt hij nog een klein beetje in de lucht bij het passen).De body dan maar eens op het onderstel geplaatst om een paar buiten opnames te nemen.
Zo , het einde begint nu stillaan te naderen en ik kan haast niet wachten om hem klaar te hebben ! Geen nood , ik zal mij heus niet laten vangen aan 'haast en spoed is zelden goed'.
|
||||
|
||||
mooi mooi mooi blinken doet em zeker
|
|
||||
|
||||
Zeg wat ge wilt, maar ik vind dit een knap model!
|
||||
|
||||
Die aftermarket spaakwielen maken het helemaal af. |
|
||||
|
||||
Voor de puristen onder ons : ik vermoed dat de decals bestemd waren om een Mecom Racing-GTO voor de 12h van Sebring 1963 te bouwen. Alleen, die GTO was (denk ik) blauw met inderdaad een dikke witte streep. En hij had drie in plaats van twee luchtinlaten vooraan links en rechts.
Zie ook : http://www.ferraridatabase.com/The_C...%20SEB%201.jpg Maar niet getreurd. Want deze uitvoering komt zeer dicht in de buurt van de Belgische maagdelijk rode GTO die met nummer 24 tweede eindigde in Le Mans 1963. En die net als je model slechts twee luchtinlaten had. Zie ook : http://www.ferraridatabase.com/The_C...%20LEM%203.jpg In ieder geval, ook (en vooral) voor een GTO-fanaat is dit een prachtig model. |
|
||||
|
||||
de decals waren inderdaad voor die mcom versie.
Nu begin ik het jammer te vinden dat ik er die decals heb opgekleeft Eigenlijk moest ik het oftewel juist doen oftewel niet doen. Nu is het te laat en ik ga niet opniew strippen hoor... daarvoor zit ik nu al in een te ver stadium. Toch bedankt voor de lovende comentaren
|
||||
|
||||
Het betere modelbouwwerk hier. Dat het model niet helemaal 100% klopt, mag in dit geval de pret zeker niet bederven. Je hebt immers enorm veel geleerd al en dat is ook belangrijk!
Bovendien zijn er trouwens niet veel die met de lidkaart op de tafel zitten te plekken. Dat kan alleen maar modelbouwtechnische hoogstandjes opleveren; |
|
||||
|
||||
Ik zit hier met een vervelende vraag !
De gaatjes, die voorzien zijn voor de ruitenwissers, zitten met deze nieuwe ruitenwissers niet echt goed... Als je de foto bekijkt dan zie je dat ze helemaal in het midden gemaakt zijn. Nu mijn vraag , schuif ik de ruitenwissers iets meer naar rechts waardoor ik dan nieuwe gaatjes moet boren , of laat ik het zo? Indien ik ze verschuif , wat dan met de originele gaatjes? Ik heb hier niet echt een goed zicht op... Op de foto zie je ook een witte plek op het luikje van de radiator. daar heb ik die bout eruit gesneden (omdat het niets van detail meer had door het spuiten) en ik heb een nieuwe gemaakt die nu aan het drogen is. Voor de panel lines , is dit met olieverf dat dit gedaan wordt? Alvast bedankt om mijn gezaag te lezen hé
|
||||
|
||||
Quote:
Ferm blinkend model jong! Op foto is moeilijk te oordelen over die ruitenwissers, ik vind niet dat het er zó verkeerd uit ziet. |
|
||||
|
||||
De Ferrari is klaar !
Ik heb een thread opgestart in mijn gallerij. Aan iedereen bedankt om deze thread te volgen !
Rate This Thread | |
|
|