De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 28-03-2006, 15:12
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular

Het is met pijn in het hart maar we gaan nu eenmaal geen 25 euro betalen voor bv de World Series om de ganse dag als beesten achter een hek te staan.

Een statement dat duidelijk niets te maken heeft met liefde voor autosport. En daarbij 25 euro voor de World Series is alleen niet meer waar want voor het derde jaar op jaar is dit evenement gratis.

Maar ja als je alleen maar komt om foto's te maken stel ik me vragen.

Greetz
Wilmai
Old 28-03-2006, 16:38
Infinity_MC's Avatar
Infinity_MC Infinity_MC is offline
De Paddock Rookie

Ik kan Insanity alleen maar gelijk geven (behalve dan over die 25€ inkom voor de World Series dan) ... en ook al maak ik geen foto's, want over mijn 'liefde voor de autosport' moet je niet twijfelen want die is groot ... héél groot, is niet aangenaam om een race volledig door een hek te bekijken. Althans zo denk ik er toch over en ik ben toch niet alleen want tijdens de raceweekends staat er altijd volk samengepakt daar waar je de auto's kon zien zonder dat door een dom stuk ijzerwerk moet kijken (ik denk hierbij aan de plaatsen die Insanity in z'n post opnoemde). Let wel ik weet ook wel dat er aan de veiligheid gedacht moet worden, maar wat ik daar gisteren in Zolder gezien heb vond ik toch wel overdreven ... .

Ik was vorige week nog aan het twijfelen of ik in het weekend van 20 en 21 mei naar de Belcar Home Race zou gaan of naar de Sezoensrally in Bocholt.
Wel ik kan je zeggen gisteren was mijn keuze vlug gemaakt.
Old 28-03-2006, 22:29
Luuk S's Avatar
Luuk S Luuk S is offline
De Paddock Rookie

Ik snap volledig dat de fotografen onder ons niet blij zijn als er hekken komen te staan op plekken waar ze vroeger ongehinderd zicht hadden op de baan.
Maar, en nu spreek ik als lid van het medisch team van CZ, ik wil liever niet van dienst zijn als er een wagen (of een stuk ervan) in het publiek belandt.

Daarbij, de veranderingen aan het circuit zijn niet alleen ingegeven door CZ zelf, maar ook door de FIA en de FIM.
De keuze tussen ottookes zien rijden vanachter een hek (), of er helemaal geen meer zien vanwege geen FIA/FIM-licentie voor CZ ( ) is volgens mij vrij snel gemaakt.
Reply With Quote
Old 29-03-2006, 06:33
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Waarom geen stukken draad verwijderen voor de fotografen zoals in Spa-Francorchamps aan de busstop-chicane?

Mvg...
Reply With Quote
Old 29-03-2006, 08:50
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular

Ik kan jullie fotografen begrijpen maar ja veiligheid gaat toch boven alles. En dat jullie liever naar de rally gaan om toch nog foto's te kunnen nemen is juist maar de tijd dat je daar met je camera de wagens kon aanraken is toch allang voorbij want daar zijn de veiligheidsmaatregelen ook zeer verhoogd.

Een gat in de draad zoals in Spa zie ik in Zolder niet gebeuren vanwege dat de toeschouwers beduidend korte op de track zijn dan in Spa.

Misschien een mailtje doen naar Circuit van Zolder met de vraag ?
Old 29-03-2006, 11:09
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Ik vindt het ook zeer jammer dat er zoveel fotografeerplaatsen verdwijnen, maar niemand vermeld hier dat er ook een plaats bijgekomen is aan de chicane. Je kan nu op 3 verschillende plaatsen in de chicane foto's nemen :
1) voor het insturen 2) in de chicane zelf en 3) bij het uitsturen
Old 29-03-2006, 23:42
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by wilmai
Misschien een mailtje doen naar Circuit van Zolder met de vraag ?
Is de deur uit

Als we ooit nog eens behoefte hebben aan een nieuwe cuprace, wat denken we van dit?
http://www.metrix.be/racephoto/page....d=66&index=137

Als ze op de eerste dag een nieuw asfaltlint leggen van de eerste chicane tot in de Terlaemenbocht dan ziet het er goed uit. Zondagnacht/Maandag de smurrie opruimen op het rechte stuk - 1ste linkse/Sterrenwachtbocht. Asfalt op dinsdag in die sectie, lijnen trekken op woensdag.........ruim op tijd klaar voor 06-04 Pressday.

Als ze ooit eens een just-in-time willen zien, dit is een moi voorbeeld. Met dank aan koning Winter
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 29-03-2006 at 23:53.
Reply With Quote
Old 30-03-2006, 14:23
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Weet er iemand of er al verdere werken gepland zijn? Ik lees vandaag in de krant dat marc Wauters vanaf volgend jaar de wielerschool op het circuit gaat leiden. Wat ze van plan zijn is het circuit zo goed als voltijds te gebruiken, maar daarvoor moet er eerst verlichting over de hele piste komen. Er zou ook een cross en en BMX parcours worden aangelegd. Dit alles zou betaald worden door prive-investeerders die door Gouverneur Stevaert bijeen zijn gezocht. Voor de fiets kand at blijkbaar ineens wel?

Reply With Quote
Old 30-03-2006, 14:53
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular

Het verhaal van de wielerschool en daarrond iets op te richten op het domein is een project dat al heel lang aansleept. (met heel lang, bedoel ik al ettelijke jaren). Een wielerschool oprichten met de accomedatie die er al voorhanden is geeft toch niets dan voordelen, jeugdige renners die niet meer op de gevaarlijke straten moeten gaan oefenen. Daarnaast kan er op rustige dagen toch gebruik gemaakt worden van de facilitietien om en rond het circuit.

Persoonlijk ben ik van mening dat dit geen afbreuk zal doen aan de gemotoriseerde sporten maar een dergelijk domein multi functioneel uitbaten heeft anders ook wel zijn voordelen. Zodoende zal het circuit niet meer alleen nog leven van gemotoriseerde sporten. En wat toch belangrijk is dat het circuit blijft bestaan en niet zoals spa te kampen krijgt met financiele problemen.
Old 30-03-2006, 23:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by wilmai
Ik kan jullie fotografen begrijpen maar ja veiligheid gaat toch boven alles.
Dat zal voor iedereen ook wel een aanvaardbare reden zijn. Na een informatie te hebben ingewonnen bij de juiste personen komt er nog een plekje terug voor de liefhebbers.

De situatie in de eerste linkse zal hersteld worden. Zodra de motorcrossers wegzijn zal de "hoge draad" daar zijn Waterloo vinden. Dat de situatie in de eerste chicane verbeterd was reeds duidelijk, wellicht uit andere standpunten.

Villeneuve-chicane? Nog steeds mogelijkheden om foto's maken zonder draad. Reabocht ook. Het enige punt wat een achteruitgang is de Ickx-chicane. Niet alleen voor de amateurs, ook voor de profs. Het muurtje achter de zandbak is weg.

Daarnaast kunnen de amateurs heel wat "nieuwe plekken" scoren als ze er iets voor over hebben, dit was trouwens ook in de oude situatie zo. Wat bedoel? Neem een aluminium laddertje mee. Is dat een gek idee? Nee, kijk maar eens naar de Duitsers op Spa
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 31-03-2006, 00:08
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by raceboy
Weet er iemand of er al verdere werken gepland zijn? Ik lees vandaag in de krant dat marc Wauters vanaf volgend jaar de wielerschool op het circuit gaat leiden. Wat ze van plan zijn is het circuit zo goed als voltijds te gebruiken, maar daarvoor moet er eerst verlichting over de hele piste komen. Er zou ook een cross en en BMX parcours worden aangelegd. Dit alles zou betaald worden door prive-investeerders die door Gouverneur Stevaert bijeen zijn gezocht. Voor de fiets kand at blijkbaar ineens wel?
Tja ,de gouverneur van Limburg is nu een SPA'er (lees : in feite een 'Groene', het 'Schijnheilig Patertje' weet je wel)! In de praktijk betekent dit dat je van Steve Stevaert zowat voor vanalles subsidies kan krijgen, zolang je er maar in slaagt om in je PR-praatje woorden te vermijden zoals 'auto', 'benzine', 'geluid' , en 'milieu'. Nu, ik denk dat ze bij Circuit Zolder wel intelligent genoeg zijn om de stompzinnige vooroordelen van diegene die in het Provinciehuis in Hasselt de finale beslissingen neemt, goed in te schatten; en om dat gegeven uiteindelijk in hun voordeel te laten uitdraaien.
Reply With Quote
Old 31-03-2006, 10:39
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

PHP Code:
Neem een aluminium laddertje meeIs dat een gek ideeNeekijk maar eens naar de Duitsers op Spa 
Niet alleen Duitsers. Ook wij Nederlanders staan bovenop Radillon op de huishoudtrap. Kleine moeite, en jij kijkt riant over het hek heen met een werkelijk prachtige view. Niet allemaal nu ineens gaan doen, he. Anders zitten we mekaar zometeen in de weg.
Reply With Quote
Old 01-04-2006, 16:42
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Nu even iets anders. Er was een tijdje geleden een discussie over het zand wat bij de motorcross over het nieuwe asfalt gegooid zou worden. Ik ben vandaag naar de MX2 qualify-races gaan kijken en heb gezien dat er in de buurt van het motorcrossparcours nog geen nieuw asfalt gelegd is. Gelukkig...

Greets, Dr. Jozz
Old 01-04-2006, 19:29
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by doctor jozz
Nu even iets anders. Er was een tijdje geleden een discussie over het zand wat bij de motorcross over het nieuwe asfalt gegooid zou worden. Ik ben vandaag naar de MX2 qualify-races gaan kijken en heb gezien dat er in de buurt van het motorcrossparcours nog geen nieuw asfalt gelegd is. Gelukkig...

Greets, Dr. Jozz
Wordt dat deel ook vernieuwd ? Dat stuk is een aantal jaren geleden toch al vernieuwd.
Old 01-04-2006, 19:40
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Fonne
Wordt dat deel ook vernieuwd ? Dat stuk is een aantal jaren geleden toch al vernieuwd.
Ja, het gehele circuit wordt voorzien van een nieuwe asfaltlaag. Zo hebben de coureurs tenminste één soort asfalt en voorkom je klachten dat het ene stuk superglad is en op het andere stuk te veel grip Anders gezegd, dit kan de veiligheid alleen maar ten goede komen.

Daarnaast beperk je de "onderhoudsinterval" tot één keer in de 10 jaar i.p.v. om de 5 jaar de helft te doen.

Het vriesweer heeft dan als voordeel gehad dat men het stuk start/finish tot aan de Sterrewachtbocht pas kan asfalteren na de motorcross. Hebben we geen last van die smurrie, de hectiek bij de jongens van het bouwteam zal er niet minder om zijn de komende dagen. Het zal een echte "just in time"-operatie worden.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules