![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
73ste Rally Monte-Carlo - 20 tem 23 januari 2005
Vreemd, heel vreemd vind ik dat. De Monte is toch een rally met uitstraling, eentje die zowat iedereen kent en die ook altijd in het nieuws is.
Zat even te kijken op de officiële site: ACM.MC klik ik op de entrylist en wat blijkt? Slechts 35 voertuigen ingeschreven... ![]() ![]() Geen wonder dat de organisatie denkt om volgend jaar de FIA reglementering naast zich neer te leggen, ook al zou dat dan betekenen dat de rallye van de FIA kalender zou verdwijnen. hmm, zegt me wel wat, zo'n beetje à la LeMans -> hors championat, is altijd leuk voor de entrylists. (zie artikel op turbomagazine.be ) Wordt ongetwijfeld vervolgd. Nu goed, de strijd aan de kop, zal er natuurlijk niet minder interessant om zijn. Ik tip nog steeds op Martin. ![]() ![]() foto van peugeot sport Of zal het dan toch Loeb zijn, die de oudere Xsara met de nodige ervaring naar de overwinning zal sturen? Subaru gaf al eerder aan dat ze het kalm aan willen gaan doen, maar ik verwacht Sarrazin wel vooraan, tenzij die door de elementen verrast zal worden. Duval niet echt, omdat die de raad zal meekrijgen de eerste 2 à 3 rallies of safe te rijden om te wennen aan de Xsara. Van Rovanpera en die Mitsu's verwacht ik niets, net zomin als van de Skoda's. Wellicht dat de 206 van Auriol en de OMV Xsara het met de Mitsu's en Skoda's gaan uitvechten voor de punten. De Ford jongens zullen het gat dan wel opvullen tss Peugeot/Citroën/Subaru en de rest. En de al even traditionele vraag die bij deze al even tradtionele rally hoort: "Gaat het sneeuwen, vriezen of dooien?" ![]() Last edited by Guido; 15-01-2005 at 01:23. |
#2
|
|||
|
|||
Loeb begint SS1 al onmiddellijk met een knaltijd. Duval is 2de snelste en dan volgen de 2 Peugeots.
|
#3
|
||||
|
||||
Volgens mij heeft Huudo een kristallen bol. Voor de eerste speciale dan toch...
|
#4
|
||||
|
||||
Re: 73ste Rally Monte-Carlo - 20 tem 23 januari 2005
Quote:
![]() Toch wel knap al 2 keer de 2e tijd! Op SS2 was hem in elke split de snelste, enkel in de laatste net teveel moeten toegeven op Grönholm Voorlopige top3 (na SS2): 1. Loeb 2. DUVAL +10.5 3. Grönholm +13.2 Van Sarrazin had ik meer verwacht eigenlijk, hij staat al op een goeie 45 sec. Straks toch een beetje online volgen denk ![]()
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#5
|
||||
|
||||
De Swa gaat er tegenaan! Hij zal vrees ik toch op pech van Loeb moeten rekenen om van hem te winnen in de Monte.
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
Duval houdt ook op SS3 Loeb goed bij! Toch tot aan Split 3... 2,5 secondjes is't verschil voorlopig, in't nadeel van de swa weliswaar, maar als je dan ziet dat al de rest op 10 seconden of meer volgt...
Straf van den Duval, in z'n eerste wedstrijd met deze auto al 'mee' met Loeb...!! Edit: Vanaf split 4 is't minder gegaan... gestrand op 12 seconden, misschien toch een foutje ergens. Maar wél mooi 2e, alwéér! ![]() Last edited by lotuzzz; 21-01-2005 at 14:58. |
#8
|
||||
|
||||
SS3 zit er nu zo goed als op.
Loeb deelt al een ferme tik uit, Duval volgt maar op een afstandje, maar wordt op de hielen gezeten door Gardemeister. Panizzi draait er een 4de tijd ![]() ![]() Misschien dat Auriol later nog iets kan forceren op SS3, maar daar mis ik de gegevens van. De top8 ziet er voorlopig als volgt uit: 1. Loeb 2. Duval 3. Gronholm 4. Gardemeister 5. Martin 6. Solberg 7. Panizzi 8. Sarrazin |
#9
|
||||
|
||||
Lotuzzz, gij zijt ook goe aan't leren precies?
![]() We kunnen toch wel stellen dat de Swa weer berensterk aan 't seizoen begonnen is!! Ik verwacht nog wel minstens ne scratch van hem, mss zelfs vandaag nog, want de SS4 is gewoon dezelfde als SS3! Ik vind anders ook dat Gardemeister goed meedraait voor zijn eerste rally in de Focus.
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#11
|
|||
|
|||
Gardemeister begint op dreef te komen met zijn nieuwe wagen en copiloot (in de eerste 2 specials reed hij nog niet voluit).
De Subarus hebben nog steeds remproblemen en Panizzi heeft veel last van het HANS systeem. Duval is gespind tijdens SS3; dit verklaart de vertraging. |
#12
|
||||
|
||||
Je zou eerder denken dat Rovanpera last heeft van zijn HANS. Als je ziet hoe Panizzi op SS3 rijdt. Wat zou het dan geven moest hij er geen last van hebben?
![]() |
#13
|
|||
|
|||
De top 3 blijft hetzelfde op het einde van dag 1:
1. Loeb 2. Duval 3. Gronholm |
#14
|
||||
|
||||
Is Duval weer gespind op SS4? Bij de eerste splits was hij de snelste, maar in de laatste 2 weer meer dan 10 sec verloren
![]() Mja morge ... ge zult wel zien ![]()
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#15
|
|||
|
|||
De remproblemen van Subaru vormen een misterie. Tijdens de service zou het opgelost zijn, maar halfweg SS3 kreeg Solberg er terug last van.
Duval en Loeb hebben veel geluk gehad tijdens SS3. Ze zijn toen alle twee gespind op sneeuw die door toeschouwers op de baan gegooid was :heh: |
#16
|
||||
|
||||
De top15 dan na 4 specials.
1. Loeb/Elena - Citroën ![]() 2. Duval/Prevot - Citroën +32"7 ![]() 3. Gronholm/Rautianen - Peugeot +1'01"5 4. Solberg/Mils - Subaru +1'27"7 5. Gardemeister/Honkanen - Ford +1'30"3 ![]() 6. Martin/Park - Peugeot +1'39"1 7. Auriol/Giraudet - Peugeot 206 +2'01"9 ![]() 8. Panizzi/Panizzi - Mitsubishi +2'03"4 9. Sarrzin/Pivato - Subaru +2'15"1 ![]() 10. Kresta/Tomanek - Ford +2'41"2 ![]() 11. Rovanpera/Peitilainen - Mitsubishi +3'06"3 ![]() 12. Bengue/Escudero - Skoda +3'24"2 ![]() 13. Stohl/Minor - Kronos Xsara +4'05"3 14. Rossetti/Esposito - Peugeot 206 +4'26"1 15. Schwarz/Hiermer - Skoda +4'47"9 ![]() En verder nog Loeb meesterlijk, Duval volgt, maar ondertussen al op een halve minuut en Peugeot heeft de Pirelli's blijkbaar nog niet op punt. Gardemeister doet goed mee op die 5de stek, Martin valt wat tegen en Auriol die zoals gedacht voor de Mitsu's staat, maar Rovanpera en beide Skoda's zijn dé ontgoocheling van de eerste dag. Had ook ietsje meer van Stohl verwacht. Freddy had in die Xsara moeten zitten. |
#17
|
||||
|
||||
Inderdaad mooi van Duval. Maar het lijkt inderdaad echt op een kermiskoers, zoals Stéphane Prévot het vooraf aankondigde. Slechts één opgever na de eerste dag, daaruit kan men concluderen dat het parcours totaal niet Monte Carlo waardig is.
|
#18
|
|||
|
|||
Toch al een serieuze kloof in de tussenstand zo te zien. Het is dus overduidelijk dat Loeb er alles op zet om de eerste rally te winnen van het seizoen.
Het is heel knap wat François Duval hier doet. Als je weet dat hij nog nooit een rally heeft gereden met deze wagen is het wel prachtig dat hij na de eerste dag op de tweede plaats staat. En dit dan nog op iets meer dan een halve minuut. Pet af voor Duval. De Subaru's vallen me wel wat tegen de eerste dag maar ik denk wel aan beterschap voor de komende dagen. Peugeot vind morgen de perfecte banden en dan gaan ze ook meespelen voor 't podium. Hier ben ik zo goed als zeker van. Met vriendelijke groeten |
#19
|
||||
|
||||
De analyse van Huudo was zeker niet slecht:
Martin gaat nog zo slecht niet voor zijn eerste rally met de 307 (nog wat wennen aan de auto en de omstandigheden); Gardemeister is in meesterlijke doen; Duval is super goed bezig (als hij het maar uithoudt tot zondag); en eerste Mitsu-piloot Rovanpera ligt al meer dan 1 minuut achter op zijn 2e man ... net hetgeen we er van hadden verwacht, zie.
__________________
Groetjes, Domi. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Morgen wordt het leuk, dan gaan ze wat harder gaan en zullen de eerste 'grote' opgaves wel volgen. ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|