De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 11-04-2005, 20:54
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Lede
Posts: 650
't Is eens iets anders: 2x 60min. Belcar

Wat vindt men hier van het (tijdelijke) format van de Belcar-races (2x60min.) tijdens de 1000km. van Spa?
Enkele voordelen:
-spannender races
-makkellijker te volgen voor de grote massa
-geen pitstop
-twee races i.p.v. èèn

Nadelen:
-?
Reply With Quote
  #2  
Old 11-04-2005, 20:56
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Wel een pitstop eh, pilotenwissel tussen 15' en 45'.
Reply With Quote
  #3  
Old 11-04-2005, 20:59
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Lede
Posts: 650
Quote:
Originally Posted by Scapa
Wel een pitstop eh, pilotenwissel tussen 15' en 45'.
Ah, wist ik niet.

Dacht al dat we van die pitstops vanaf waren...
Reply With Quote
  #4  
Old 11-04-2005, 21:15
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Een nadeel is natuurlijk twee starts: dat houdt toch een serieus risico in.

Het feit dat je ook niet gaat kunnen afwachten is een voor -en nadeel. Voordeel omdat het de strijd ten goede komt, nadeel omdat het Endurance aspect dat toch kenmerkend is voor de Belcar naar de achtergrond wordt verwezen.
Reply With Quote
  #5  
Old 11-04-2005, 21:40
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Voordeel: Iemand die in het eerste uur uitvalt vanwege pech of een ongeluk kan alsnog starten in race 2 (indien de staat van de wagen dit toelaat) Uiteraard starten vanaf de laatste plek in race 2...............maar dat is nog altijd beter dan helemaal niets. Zo kun je nog iets van punten sprokkelen.

Nadeel: Meer Sprint als Endurance..........wellicht meer Cup-achtige situaties in de race?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #6  
Old 11-04-2005, 22:12
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Neerpelt
Posts: 656
Steve, ik vind Belcar heel spannend hoor met 125' en dat is juist prachtig om zo'n races te hebben. Een nadeel is ook dat er 5 min. minder Belcar is (60' + 60'=120' dus). Ik vind het tot nu toe maar een slecht initiatief, maar na de twee races kunnen we natuurlijk pas echt oordelen.
Reply With Quote
  #7  
Old 11-04-2005, 23:08
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Lede
Posts: 650
Wel, om heel eerlijk te zijn, en dat kan je misschien wel afleiden uit mij post, ik hou niet zo van Endurance races, behalve dan de 24 uurs races.
Toch vind ik Belcar schitterend, maar als ik mocht kiezen geef mij dan toch maar een uurtje sprintrace met zulke wagens en zonder pitstops.
Waarschijnlijk een onjuiste vergelijking maar in de BTCC hebben ze ook de pitstops weggenomen en het gaat er nog spannender aan toe, houdt de aandacht van de mensen beter en het kampioenschap ligt langer open.
Reply With Quote
  #8  
Old 12-04-2005, 00:28
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Volgens verschillende media is dit een test op vraag van de RACB. De "test" komt zo vroeg op het seizoen zodanig dat er tijd genoeg is voor een grondige evaluatie, met het oog op volgend seizoen.

Ik hou meer van endurancewedstrijden maar wacht de wedstrijd van aanstaand weekend af om te oordelen over dit nieuwe concept. Zowel in BTCS als DSC heb ik dergelijke formules gezien en ben er a priori niet tegen.

Toch enkele bedenkingen. De startgrid van de tweede race wordt bepaald door de uitslag van de eerste race. De uitvallers uit de eerste race staan dan achteraan op de grid. Een geluk bij een ongeluk voor de uitvallers. Ze mogen starten maar weliswaar van achter. Uit het idee zoals men het nu verkoopt is het begrijpelijk : twee delen die samen één wedstrijd vormen. Ik zou echter opteren voor : de startgrid van deel 1 wordt bepaald door de eerste qualif en de startgrid voor deel 2 wordt bepaald door de tweede qualif. Velen zullen zeggen : "dan zijn het echt twee stprintraces" en eigenlijk is het ook zo. Maar in een liberale serie, wat de Belcar vooral qua technisch reglement is, mag dit liberale en zeg maar gerust eigenwijze een vervolg krijgen in het sportreglement. Enkele sprintwedstrijden, enkele wedstrijden 125', een race over 6 uur en een etmaalrace. Diversiteit alom.

Ik zou het qualifsysteem hiervoor aangehaald zelfs doortrekken naar de reguliere wedstrijden : beide qualificaties zijn verplicht en de startgrid wordt bepaald door het optellen van de beste tijden uit de qualifs. Een beetje zoals de huidige F1.

Of piloot 1 rijdt verplicht qualif 1 en piloot 2 rijdt verplicht qualif 2 en de tijden worden opgeteld. (maar wat dan weer als er drie piloten zijn)

Niet zo simpel allemaal. Enig denkwerk is vereist...

C U
Reply With Quote
  #9  
Old 12-04-2005, 10:42
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
ik vind het wel een uitdaging. De races gaan overzichtelijker worden. Ook het feit dat een team zondagopnieuw kan starten is positief. En ook regelmaat zal troef zijn want een team dat race 1 wint en uitvalt in race twee, terwijl een ander team uitvalt in race 1 en dan de tweede race wint dan zal een team dat twee keer tweede wordt meer punten gescoord hebben. In de beide races worden dus halve punten gegeven, dus er worden geen optelsom gemaakt van de aantal gereden ronden over de twee races maar gewoon de verdiende punten worden samen geteld. Dus bv de wagen die de meeste punten behaald tijdens dit weekend moet niet bepaald de winnaar zijn van één manche. Dus volgens mij blijft het nog steeds naar de geest van een endurancekampioenschap waar regelmaat en finishen de doorslag geeft
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #10  
Old 12-04-2005, 11:22
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
als ge het zo bekijkt, is dat inderdaad het geval. nu ja, we zullen over 6 dagen wel weten wat het geeft
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 12-04-2005, 21:57
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Dendermonde
Posts: 934
Stap 1: onder het mom van "even testen" wordt een "nieuwe" format uitgeprobeerd.

Stap 2: de "nieuwe" format wordt goedgekeurd en ingevoerd.

Stap 3: men geeft de Belcar een nieuwe naam ... misschien BTCS ...

Komaan jongens, stop met sommetjes maken ! RACB duwt onze geliefde Belcar recht naar BTCS. Hangt hier een communautair reukje aan ?

Voor mezelf heb ik uitgemaakt dat ik zeker geen twee keer naar Zolder of Francorchamps rijdt. En voor een uurtje Belcar moet je het ook al niet doen.
Reply With Quote
  #12  
Old 12-04-2005, 22:41
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Neerpelt
Posts: 656
Quote:
Originally Posted by Pat
Voor mezelf heb ik uitgemaakt dat ik zeker geen twee keer naar Zolder of Francorchamps rijdt. En voor een uurtje Belcar moet je het ook al niet doen.
Groot gelijk, Pat. Als het nu twee races op dezelfde dag waren, viel het nog een beetje mee. Helaas zijn de mensen die (redelijk) ver van Francorchamps wonen er de dupe van om een heel weekend te blijven als je niks wilt missen. Doodzonde, maar ik kan pas echt m'n gedacht zeggen zondagmiddag.
Reply With Quote
  #13  
Old 13-04-2005, 18:06
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Een ander nadeel (waar het publiek niet zo direct last van heeft) is dat de teams niet in de (F1)boxen zullen zitten. Maar zich gaan moeten behelpen in hun tenten...
Een klein voordeel aan dit nadeel is alvast dat ze deze keer niet (zoals met de World Series racen in zolder) hun tankinstalaties moeten mee zeulen naar de pitlane.
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 13-04-2005, 18:46
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
dat ze niet in de boxenb staan is een enorm voordeel voor de fans. Je kan anders nooit zo dicht bij de wagens komen.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #15  
Old 13-04-2005, 21:29
RX-7 freakske's Avatar
RX-7 freakske RX-7 freakske is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Reppel (Bocholt)
Posts: 310
Heeft er iemand de url waar mee ik zaterdag en zondag de races mee kan volgen? Graag een link waar ik livebeelden zie indien deze er dit jaar ook nog is.

Alvast bedankt.
__________________
webmaster van: www.kellyjamers.com & www.vanherck-racingteam.be
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.