De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 20-05-2006, 18:18
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

BEC: Van den Broeck-Van Rompuy geplaagd door aandrijvingsproblemen

Nadat ze zich op zaterdagochtend in moeilijke omstandigheden goed konden kwalificeren op de natte Zolderse omloop, hebben Bart Van den Broeck en Tom Van Rompuy de race jammer genoeg niet kunnen beëindigen. Tijdens de race, die gekenmerkt werd door vele schuivers, koos Bart voor de voorzichtige aanpak. Hij werd daarvoor oorspronkelijk beloond met een plaats in de algemene top 10, tot na 1 uur wedstrijd het noodlot toesloeg…

Al voor de kwalificaties stroomde de regen met bakken neer over het Limburgse asfalt. Het werd al snel duidelijk dat deze kwalificatie geen makkelijke opdracht zou worden, zeker niet toen het bleef regenen. “De Renault Clio gedraagt zich echter goed op de natte omloop en liet ons toe om ons te kwalificeren in de eerste helft van het deelnemersveld”, verklaart Bart Van den Broeck. “We zijn de minst krachtige wagen in onze klasse en we verwachten dan ook geen wonderen, maar de regen is voor ons een bondgenoot op diverse gebieden.”

Van den Broeck zijn gebeden werden verhoord. Net voor de start barstte een hevig onweer los. Regen, wind en zelfs hagel daalden neer op de Limburgse omloop. Geen nood echter voor Bart Van den Broeck, die in één ronde van de 19de naar de 12de plaats algemeen reed. “Ik heb me geweldig goed geamuseerd op die natte baan”, aldus Bart. “Dat ik de wagen zelfs tot de achtste plaats algemeen kon brengen doet me groot genoegen. Maar toen liep het echter fout. Bij het uitkomen van de REA bocht begaf de linker aandrijfas het. Ik kon de pitlane nog bereiken, maar dat was meteen ook het einde van onze wedstrijd.”

Het knappe resultaat van de openingsrace in Francorchamps, waar Bart en Tom een podiumplaats behaalden in klasse 4, kon dus niet worden herhaald. De jonge Tom Van Rompuy zag vandaag lijdzaam toe vanuit de pitlane… De volgende wedstrijd van Bart Van den Broeck is de 12u BTCS (10-11 juni) op de omloop van Spa-Francorchamps. Daar zal hij aantreden voor het Speed Action Team, waar hij het gezelschap krijgt van Sarah Bovy en Chris Voet.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules