|
#1
|
||||
|
||||
Ice Cycle - AMT/ERTL - Ref 31917 - 1/25
Als ik hier op het forum dan toch als "ne rare" wordt afgeschilderd, die geen kit naar zijn goesting kan vinden op een modelbouwbeurs van het kaliber Nieuwegein, dan is dat maar zo.
Zal ik mijn reputatie dan maar wat eer aan doen zeker? Ik had al een voorzet gegeven in de thread van de Motorkutsche : Quote:
Maar waar het om te doen viel: den Huudo beet niet, en dus moet ik het zelf doen: hier is den "triporteur / ijscreemkar / noem het wat ge wilt". Er zitten zelfs pedalen aan, in plaats van een motor. Dat is dus de foute kit die ik in Nieuwegein heb gekocht, MET belofte om hem volgende editie in te schrijven in de wedstrijd. Belofte maakt schuld zeggen ze, dus daar gaan we: Bouwjaar: hoe moet ik dat nu weten? Schaal : nee, voor mij een horentje ... euh ik bedoel 1/25 Merk : AMT/ERTL. De inhoud van de kit is eerder basic. Simpel uitgevoerde onderdelen (je kan hier ook niet echt spreken van een ingewikkeld onderwerp), maar alles zit in de doos wat je nodig hebt om een mooi en compleet uitgevoerd model te bouwen. Je zal de onderdelen wel goed moeten bewerken om alles mooi te laten passen. Schuurpapier en putty zijn eigenlijk wel onontbeerlijk als je AMT/ERTL's wilt bouwen. Als je goed zoekt in de sprues, vind je zelfs onderdelen om 2 andere versies te bouwen. Dat wordt niet op de plannen vermeld, maar toch. Je vindt 1 sprue met verchroomde onderdelen. Die chroom is mooi, maar het is jammer dat er niet meer rekening wordt gehouden met de aanhechtingsplaats van onderdelen aan de sprue. Je ziet het veel te vaak dat je mooi uitgevoerde onderdelen toch moet bewerken omdat het aanhechtingspunt van de sprue op een plaats zit die later zichtbaar blijft op het afgewerkte model. Dat heeft zichtbare schade aan de chroom tot gevolg. 2 kleine sprues uit doorzichtig materiaal (1 rood voor de inserts achteraan de zit en 1 clear voor verlichting en wielinserts) vervolledigen alles. De decals zijn eenvoudig maar correct gedrukt, zonder al te veel draagfilm. Geen problemen hier. De plannen zelf zijn zoals we gewoon zijn bij AMT/ERTL vrij eenvoudig. 1 A4'tje aan beide zijden bedrukt volstaat hier ruimschoots. Ze zijn niet van de duidelijkste, maar ze voldoen.
__________________
Groetjes, Domi. |
#2
|
||||
|
||||
Nog wat foto's van de inhoud van de doos:
__________________
Groetjes, Domi. |
#3
|
||||
|
||||
Ik was al begonnen met de bouw van het zitgedeelte. Zoals ik in vorige post al zei: je hebt schuurpapier en putty nodig bij het bouwen van een AMT/ERTL.
Ik heb zowat 2 volle avonden nodig gehad om die 2 zithelften aan elkaar te laten passen en alles er een beetje recht te laten lijken. Verder heb ik gezien dat als ik de zitting monteer, dat ik met een kier van om en bij 1,5 mm zat. M.a.w. de zitting is te smal. Ik heb dat opgelost door aan beide zijden van het frame een alu insert aan te brengen. Dat moet nu allemaal een beetje gladgeschuurd worden, maar dat zou dat probleem al moeten oplossen. De putty vertont hier en daar een paar airbubbeltjes, maar die ga ik instrijken met secondelijm, en dan nog eens gladschuren. Vragen en/of opmerkingen? Laat maar komen. Maar gooi mij aub niet van het forum omdat dit spul "gene moteur" heeft ... (ik ben nu eenmaal ne rare).
__________________
Groetjes, Domi. |
#4
|
||||
|
||||
Het heeft wielen, en we hebben je in Nieuwegein uitgedaagd met dit project. Als we je van het forum zouden gooien, zouden WIJ de raren zijn eh
|
#5
|
||||
|
||||
Hoe gaat ge hem maken? Boxart of ... in een speciale uitvoering. Lijkt me ook speciaal om hier een uitvoering in 'race livery' van te maken. Misschien iets om een Porsche logo op de voorkant te hangen en hem te spuiten in de Gulf kleuren? Just for the hell of it!
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Wat denkt ge van een rally-versie? Die corner lights een beetje uitbouwen, spoilertje achter op de zit, mudflaps op de bak, ... Nee nee, we gaan hem bijna box-stock bouwen. Misschien dat ik hier en daar iets probeer te detailleren, maar dat zal niet te veel zijn.
__________________
Groetjes, Domi. |
#7
|
||||
|
||||
Voor mij nen Dame Blanche met slagroom én zonder modderspatten.
Dominique, respect omdat je je van alle gelach niks aantrekt en toch dit gekke ding gaat bouwen. Ik hoop echter dat je dit karretje een opvallend kleurtje gaat geven. Trouwens, hier zijn er wel meer die een bezoekje mogen brengen aan één of andere "dokter".
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 14-01-2007 at 21:52. |
#8
|
||||
|
||||
Hey ,Ze moeten het maar weten hé dat je een crémekarreke maakt t'zal ze leren .
ziet er wel leuk uit. |
#9
|
||||
|
||||
Misschien tijd voor een pol ... moet deze creme-car origineel blijven of niet? Aan den Domi om te beslissen of hij de pol instelt!
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! |
#10
|
||||
|
||||
Ik vind een kreemkar origineel genoeg en zodanig uniek dat het zonde zou zijn om hem te customizen. Moest hij er twee hebben zou ik de 2e customizen.
My 2 cents. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Over het customizen gesproken: ik heb wel met het idee zitten spelen om hem vuurrood te spuiten, en dan witte decals aan te brengen met als tekst "Gellato Scuderia". Hebt g' em? Maar ik zal het maar zo laten.
__________________
Groetjes, Domi. |
#12
|
|||
|
|||
genoeg gelachen, nu humor
Quote:
"These uncataloged kits were released in 2002 in AMT's one production run Limited Edition "Buyer's Choice" Series. Stock #31917." (ergens gevonden op het net) Wat misschien wel leuk zou zijn, zijn een aantal accessoires (hoorntje, ijsschep,.....) als dit dan al bestaat succes, dit wordt een echte "ice queen"
__________________
--------------- BSmodels |
#13
|
||||
|
||||
Bouw het karretje maar zoals het in de kit zit. Het enige wat ik zou doen, is net achter de voorwielen een Agip stickerke hangen. |
#14
|
||||
|
||||
Hilarische topic
Dominique, ik moet de rest hier bijtreden, ge zijt nen rare. Succes met de ijscokar makker. |
#15
|
||||
|
||||
Ok, stand van zaken rond de ijscreemkar.
Na veel schuren en passen is de zitting een beetje acceptabel geworden. De voorkant staat op het oog tenminste recht, en de meeste probleempjes zijn weg- of bijgeschuurd. Dat werd al gecontroleerd met wat primer. De rode insert die achter de zitting komt bleek ook te smal. Dus daar ook weer 2 alu inserts om het frame wat te verbreden. Ik doe het met die alustrips omdat het met putty te smal is om goed te kunnen op werken. Als alles op maat geschuurd is vullen we de kiertjes met secondenlijm en dan glad schuren. Meer moet dat niet zijn. ik heb 1 velg moeten ontchromen. Na het verwijderen van de sprue bleef er een te grote braam achter op een zichtbare plaats. Die moest worden weggesneden, en dus werd het chroom beschadigd. Dat is niet meer te camoufleren, dus dat wordt "alcladden". De zwarte enamel onderlaag is gespoten, maar nog niet gepolijst. Verder heeft de bak zijn eerste laagjes verf al gehad. Er zit een laag grijze primer op (die gebruik om de foutjes op te sporen). Daarna 2 dunne laagjes witte primer, en ondertussen zijn de eerste 2 dunne laagjes TS26 Pure White er ook al op gezet. Dat mag nu een week uitharden vooraleer het wat wordt opgeruwd om de volgende lagen te spuiten. Ik ga zaterdagmorgen met vakantie voor een week.
__________________
Groetjes, Domi. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 4 (0 members and 4 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|