![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Citroën Xsara WRC - WK 2006 - S.Loeb - Heller - 1/24
Tijd voor een nieuwe uitdaging. De Civic is af. De Lancer en Luigi lopen op hun einde, dus hier komt een nieuwe start:
![]() Boxinhoud: Hellerdoosje met transkit van Renaissance... Enkele PE-parts ga ik nog bijkopen (snelsluitingen, gordels, ruitenwissers maybe) ![]() Zo moet hij worden: (met de decals van de sigaretten, veel leuker...) ![]() Grtzzzz
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#2
|
||||
|
||||
Laat maar komen
![]() |
#3
|
||||
|
||||
ja deze bouw ga ik zeker volgend
![]() zeer leuk model ! |
#4
|
||||
|
||||
Veel sukses,ga ik zeker volgen zoals altijd
![]() |
#5
|
||||
|
||||
Laat maar komen deze bouw wil hem absoluut volgen.
![]() |
#6
|
|||
|
|||
Zeer sjieke auto , zou die ook wel nog graag eens maken.
|
#7
|
|||
|
|||
knappe wagen en zeer knappe livery
en hoe is de kwaliteit van de hellerkit ? |
#8
|
||||
|
||||
Typische Hellerkwaliteit he: dikke stugge plastic, veel flash en gietnaden. Ik kan zelfs merken dat deze kit veel later door de moules zijn gegaan dan de Xsara die ik vorig jaar maakte (Deutschland Rally '05)
Het schuurwerk is reeds achter de rug. Ik nam alvast de sluitingen weg om later te vervangen door PE-parts. Ik twijfel nog over de ruitenwissers. Zijn die makkelijk aan te brangen (PE ??) Voor mij steken ze niet echt af, maar aangezien mijn Xsara '05 nog steeds zonder ruitenwissers in de vitrine staat, moet ik er toch aankopen... Alle onderdelen hebben ook al hun "dreftwasbeurtje" achter de rug. Wat me eerst al opviel aan de wagen is dat de binnenzijde van de wielkassen nog steeds rood van kleur zijn (zie foto hoger) Ik vond ook bevestigingen hiervan op referentiefoto's van de Rally van Monte Carlo bij een servicebeurt. Foto's volgen later nadat er wat spuitwerk is verricht... Grtzzzz
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Alle gekheid op een stokje: dat is echt een fluitje van een cent en het verschil is fenomenaal. Bovendien, als je fotoets snelsluitingen aanbrengt moet je gewoon de ruitewissers ook vervangen door fotoets. |
#10
|
||||
|
||||
Ja, ik hab wal iets mat die latter a... Komt ervan als je naar Q-music luistert en men de "Knäkkebrudruster" speelt met Zweedse accenten. Trouwens mijn naam is Scandinavisch (niet Loeten, wel mijn echte naam
![]() Update van de wagen: alles staat in de grijze of witte primer. Foto daarvan is niet nodig dacht ik... En wat die PE betreft, ga ik dus doen. Moet er toch hebben voor de andere Xsara... Thanks voor de tips.
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#11
|
||||
|
||||
Wel wat pics van de verbouwingen:
(en terwijl ik dat hier typ, bedenk ik net dat ik de uitsparingen achteraan de wagen (Xsara en Citroën) niet heb dichtgemaakt... Niet zo erg, want ik moet de ruitenwissers ook nog weghalen. Best voordat ik aan de lak begin... ![]() ![]() ![]() Allez, als de primerlaag droog is, dan breng ik wat Milliput aan... Grtzzz
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#13
|
||||
|
||||
Klopt Huudo, maar zoals bovenaan in mijn post stond: ik was de gaten vergeten dicht te stoppen... ;-) Moet nu dus achteraf, maar er is nog maar een dun laagje primer gezet. Geen probleem dus...
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#14
|
||||
|
||||
Toch even wat foto's om te tonen wat ik gedaan heb vandaag: spuiten, spuiten en spuiten... En tussendoor nog eens wat schuren waar nodig en vooral veel in de tuin werken. Maar dat laatste hoeft niet op foto.
![]() - Onderplaat chassis en interieur in Gloss Aluminium - Kuipstoelen, dashboard, spoiler in Semi gloss Zwart - Velgen in Pure White - Wielkassen in Bright Red - Body in Primer ![]() ![]() Alles vandaag netjes laten uitharden en morgen gaan we weer verder... Grtzzz
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#15
|
||||
|
||||
Nadat alle reeds gespoten onderdelen nog wat extra verf kregen, kwam ook de body aan de beurt: een mistlaag en een eerste vollere laag met RAL 5002. Het interieur zit al stevig in elkaar maar daar komen pas vanavond foto's van. Er was nog werk aan...
Zo'n Hellerkitje vliegt echt wel vooruit hoor. Gelukkig houden de kindjes me op tijd even van het werk of die Xsara was al klaar... Met alle (natte) gevolgen van dien... ![]() ![]() Grtzzzz
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|