![]() |
|
|
||||
|
||||
Opel Manta 400 - Tour de Corse 1984 - Frequelin/"Tilber" - Narton - 1/24
Ga beginnen aan deze resin kit op 1/24 van narton (www.nartonkits.com).
Is een kit die ik al jaren wou hebben maar nooit van gekomen is. Ik heb zelf in een ver verleden nog een opel manta gehad (met 400 kit erop), was toen mijn eerste auto..... Vandaar dat deze bouwdoos veel herinneringen opwekt... ![]() Last edited by bartmotte; 12-06-2007 at 21:16. |
|
||||
|
||||
Ben wel benieuwd... Duur kitje !!
Heb hier twee Burrago's staan om om te bouwen. Ga dit dus lekker volgen om details, tips en dergelijke op te doen. Veel succes !!
|
||||
|
||||
een opel manta is zo'n schone auto. Ik ga deze thread sowieso volgen !
|
|
||||
|
||||
Mooi om tevolgen
![]() |
|
||||
|
||||
Er zijn in het verleden hier al enkele geanimeerde discussies geweest omtrent deze kit, dus die hebben we al gehad. Mooi dat we nu ook eens de bouw ervan daadwerkelijk kunnen volgen. Ik kijk er in ieder geval met de nodige interesse naar uit.
![]() |
|
||||
|
||||
Een wagen die tot de verbeelding sprak destijds. Hebben mekaar leren kennen toen jij met die omgebouwde Manta reed, remember?
Ook alleen al vanwege de herinneringen gaan we dit volgen. Succes met de bouw er van Bart. |
|
||||
|
||||
de body ziet er op het eerste zicht vrij goed uit, in alle geval een stuk beter dan de resin ferarri 360 gtc body die ik onlangs bouwde.
Kan niet wachten om hieraan aan de slag te gaan... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Okey, het gaat dus over een Manta... Ga ik weer in de fout (ik dacht aan een ascona, pffff)
Nietemin ga ik em wel volgen !! Ik heb er ooit eentje weten crashen op de plaats waar 5 wagens eerder mijn neef en ik stonden te kijken (Omloop van Vlaanderen)
|
||||
|
||||
Hierzie...nostalgie.... geschiedenis, foto uit de oude doos, mijn eerste auto...
Opel manta 2.0 Gsi met 400 kit erop... uren schuurwerk aan gehad.... hopelijk ga ik aan dit modelletje niet zolang moeten schuren.... [IMG] ![]() Last edited by bartmotte; 13-06-2007 at 21:48. |
|
||||
|
||||
Ben bezig de body aan het schuren.
Heb onderaan de dikke resin overschot weggedaan met de dremel hier en daar ook al wat putty gezet ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Ga je hem maken zoals op de foto?
![]() |
|
||||
|
||||
Neen toch niet, ga hem in de race uitvoering doen, misschien later als ik het zot in mijn hoofd krijgt zal ik hem eens namaken....
|
|
||||
|
||||
ok ik vraag maar, ik moet nog een 400 tekenen, toch knap om zo'n kid tezien
![]() |
|
||||
|
||||
Ben ondertussen al 'enkele' uren schuurwerk verder....
![]() Eerste grondlaag terug geschuurd, hier en daar nog wat plamuur gezet ![]() ![]() Definitieve grondlaag ![]() ![]() Hier staat ie in Tamiya mat wit (TS24), omdat ik nu de decals ga leggen, daarna overspuiten met gunze. Heb geen blinkende laklaag wilen leggen omdat ik deze dan toch terug mat zou moeten schuren. Ben er tegen om vernis op een blinkende ondergrond te leggen... ![]() |
|
||||
|
||||
Wat ga je met de 'roostertjes' op de motorkap doen Bart?
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|