|
#1
|
||||
|
||||
Ferrari 250 GTO - Revell - 1/24
Mijn 2de modelleke waar ik mee begonnen ben is de eeuwig mooie Ferrari 250 GTO. Samen met de Ferrari 250 GT (die Sennake onlangs nog maakte) , de 2 mooiste ferrari's uit het rijtje klassiekers. Na lange tijd geaarzeld te hebben of ik die wel of niet ging maken van Revell , heb ik toch maar de knoop doorgehakt. Ik ben namelijk niet zo zot van Revell...
Eerst heb ik de body helemaal geschuurd en vervolgens in het 1ste laagje primer gespoten. Om de foutjes beter te kunnen zien hé de deuren en motor deksels zijn ook al voorzien van een laagje primer. |
#2
|
||||
|
||||
#3
|
||||
|
||||
Er zijn maar zeer weinig Ferrari's die mij kunnen bekoren, maar een 250GTO vind ook ik wel iets hebben. Sportauto's zoals ze horen te zijn: lange motorkap, korte achterste en bips net voor de achteras.
Quote:
Zo ben ik enkele jaren geleden 2 dagen zoet geweest met een gelijkaardig fenomeen weg te schuren op een Ford Escort. Ghostlines zijn scherp afgetekende lijnen die na het spuitenwerk, plots zichtbaar worden op het gespoten onderdeel. De lijnen trekken zich gewoon een half millimetertje of zo 'in' de plastiek. Ook daar geldt, schuren tot alles weer weg is. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
der zal niets anders opzitten zeker dan er mij zot op te schuren? Nu , ik zit toch sedert zondag in de gips met mijn enkel , dus ik heb tijd genoeg |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
kleine update.
vandaag heb ik een dry-fit gedaan van de deuren en het viel mij meteen op dat ze niet goed pasten . er waren aan beide zijden gleuven aan de bovenkant . Dan maar aan de bovenkant van de deuren wat putty aangebracht om dan de gleuven te minimaliseren.wanneer dit droog is , kunnen de deuren geschuurd worden. ondertussen ben ik de deuren ook aan het schuren . |
#7
|
||||
|
||||
ik weet wel nog niet in welke kleur ik de wagen zou willen.
Rood of Geel?(indien geel moet ik wel een witte primerlaag geven hé) wat denken jullie? |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Bron : www.italianhorses.net |
#9
|
||||
|
||||
Op deze foto is op de deur rechts op de foto perfect te zien wat ik bedoelde. Goed bezig!
Wat ik denk? Dat je het zelf moet weten... , maar omdat je aandringt: Rood verdikke. Welke kleur moet een Ferrari GTO hebben? Juust, rood. Dat zou jij toch moeten weten... |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
maar ik heb al zo veel rode staan dat ik het model van Sennake (GT250) in het geel zag en die zag er schitterend uit. Misschien dat ik toch maar voor rood ga , zo kan ik later nog eens dezelfde maken in 't geel... |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
- 250GTO = Rood - 250GT = Donkerblauw Dat is wat ík zou doen. |
#12
|
||||
|
||||
kleine update :
na vele uurtjes schuren heb ik eens een dry fit gedaan van alle caroserie onderdelen om te zien wat er nog moet gebeuren. de deuren passen al redelijk (in de hoeken moet er nog wat putty aangebracht worden zodat de 'spleten' verdwijnen). de motorkap past goed. de koffer is veel te dik en moet redelijk veel geschuurd worden .De voorbumper is gelijmd en bewerkt met putty en geschuurd. op de foto zie je dat de ronde luchtgaten aan de binnenkant nog wat putty kan gebruiken. Het wordt stilaan een 'putty'ferrari tot de volgende |
#13
|
||||
|
||||
vandaag wat doorgewerk aan de ferrari.
de opganging achter en de veringen voor zijn gemonteerd en ik heb de wielen er eens opgezet om te zien dat alles mooi recht is. de motor is gespoten en de 'zuigers' zijn gemonteerd en de riem ook (die moet wel nog wat bijgewerkt worden). de motor er eens opgezet voor de foto [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=502&i=17zs5.jpg][IMG] de wieltjes tot de volgende |
#14
|
||||
|
||||
Het kan optisch bedrog zijn, maar zitten die voorwielen wel goed? Het schijnt mij dat ze niet recht staan?
__________________
Groetjes, Domi. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
de wielen zitten er nog niet vast aan(was maar voor de foto te vullenhé ). Ik zal er op letten wanneer ze er voorgoed opkomen Gr |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|