|
#1
|
||||
|
||||
Peugeot 203 - 1948 - Heller - 1/43
Een tussendoortje terwijl de Lotus op zijn lot ligt te wachten: het remoliebad.
De Peugeot had best een aantrekkelijke lijn, toen in 1948. De deurdrempels werden weggelaten naar voorbeeld van het grote succes bij concurrent Citroën: de Traction Avant. Allerhande koetswerken werden aangeboden, ook een break in 2 uitvoeringen:een eenvoudige maar praktische bestelwagen, en een "familiale" met 7 zitplaatsen en een 3e bank. Volumevoertuigen zijn dus géén uitvinding van de jaren '80 met de Espace ... De kit is niet meer van de nieuwste. En je kent me genoeg, dan beginnen ze me te interesseren ... Weinig onderdeeltjes, vermits het een 1/43 betreft, maar best aardig uitgevoerd. Alleen jammer dat ze een steek hebben laten vallen et de wielen: die worden in 2 plastiek helften gegoten, met band en al. Als je dus niet voorzichtig bent heb je te maken met een slecht "uitgelijnd" wiel ... Ik ben alvast begonnen: het interieur is al af. Dat gaat makkelijk met zo weinig onderdelen die eens geassembleerd bijna niet meer zichtbaar zullen zijn.
__________________
Groetjes, Domi. |
#2
|
||||
|
||||
De buitenkant kreeg ondertussen ook al 2 mistcoats en 2 wetcoats met Taliya TS-zoveel Maroon, gedecanteerd en aangebracht met de airbrush. Voor de flauw plezanten onder jullie: JA, ik heb mijn normale kleur van haar nog, en mijn huisgenoten ook, de kat van de buren daarentegen ...
De laklaag moet nog eens worden opgeblonken en dan krijgt die een laagje lak vooraleer aan de afwerking met chroom biezekens kan worden begonnen.
__________________
Groetjes, Domi. |
#3
|
|||
|
|||
Hallo
Je spuitwerk -methode werkt goed hoor Taliya TS-zoveel Maroon nice going ... Groeten djoene
__________________
Greetz Djoene |
#4
|
||||
|
||||
Superspuitwerk want zelfs de spraystand is niet vuil geworden !! Nice !!
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Misschien omdat hij ook niet wordt gebruikt in de zin van steuntje bij het spuitwerk, maar eerder als steuntje bij het droogprocess. Daarbij, je spuit verf ook niet niet omlaag, maar omhoog, of toch tenminste in horizontale richting. Dan heb je zelf een veel beter zicht over je werk dan wanneer je neerkijkt op je model.
__________________
Groetjes, Domi. |
#6
|
|||
|
|||
Hallo
Het was weer eens de bedoeling om de grapjas af te hangen en blijkbaar een beetje misplaatst... Mijn excuse daarvoor ( ook voor de topic vervuiling) Hoe is de pasvorm eigenlijk aangezien dit een 'hel'ler kit is . groeten djoene
__________________
Greetz Djoene |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
De pasvorm? Die valt nogal mee. Het zijn natuurlijk ook maar enkele onderdeeltjes die moeten passen, dus echt opvallen doet het niet. Maar ik mag wel zeggen dat onderstel en carosserie heel goed aansluiten. Geen enkel probleem op dat vlak. (Tot nu toe dan toch).
__________________
Groetjes, Domi. |
#8
|
||||
|
||||
Ik heb eindelijk nog eens tijd gevonden om aan de hobbytafel te gaan zitten.
De sierbagetten werden in het chroom gezet, en de spiegels in de lichten. De werkwijze? Heel simpel: afplakken, met een Tamiya paint stick erover gaan en de tape er weer afhalen. Dan maar hopen dat je niet te veel moet retoucheren. Met die kleine schaal is afplakken echt niet evident. Laten drogen, en dan kan de laklaag erover.
__________________
Groetjes, Domi. |
#9
|
|||
|
|||
hallo
Zie ik daar nog heel wat stfjes in je laklaag ? Is dit van het drogen ofzo ? Ik zie ook aan klinken bv dat er daar toch onevenheden in de chroomlijn zitten. Had je deze niet beter met BMF gedaan ? I know het is muggeziften maar ja , de paddaock staat dan ook bekend als een hoog niveau van bouwen . Groeten djoene
__________________
Greetz Djoene |
#10
|
||||
|
||||
Die stofjes liggen gewoon boven op de lak. Dat komt er van als hij bijna twee weken gewoon staat te wachten tot je verder werkt.
Die chroomlijn ga ik links en rechts nog wat verder bijtoucheren. We zien wel wat het wordt. Maar bedankt voor het wakkere commentaar. Dat bewijst dat er aandachtig wordt gelezen.
__________________
Groetjes, Domi. |
#11
|
||||
|
||||
Ik had eerlijk gezegd ook wel verwacht dat je dit met BMF zou gedaan hebben. Lijkt me zelfs iets minder arbeidsintensief... Enfin, zo zou ik het althans gedaan hebben (je weet, liever lui dan moe)
|
#12
|
||||
|
||||
Dat was ik eerst ook van plan, maar dan indachtig de Lotus Seven heb ik die BMF aan de kant geschoven.
Geen goed idee, want het had me inderdaad minder werk gekost. Maar ja, ge kent mij ook: koppig waar het niet moet zijn.
__________________
Groetjes, Domi. |
#13
|
||||
|
||||
Een aantal onder jullie wisten het ondertussen al wel, maar deze Peugeot werd volledig gestript en herschilderd. Waarom? Wegens niet tevreden over het schilderwerk.
Ik heb deze keer wél braaf naar jullie geluisterd, en het chroomwerk in BMF gedaan. Dit leent zich natuurlijk voor dit soort werk: baguetjes, klinken, etc ... Dit zijn enkele foto's van het "work-in-progress":
__________________
Groetjes, Domi. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|