|
#1
|
||||
|
||||
Titanicrit Rijkevorsel 18 april 2009
Over enkele dagen is er weer de Titanicrit in Rijkevorsel, een avondwedstrijd waarin heelwat Paddockers hun eerste rittensportervaringen hebben opgedaan. Voor deze editie 2009 zie ik totnogtoe slechts een vijftal Paddockers op de voorlopige inschrijvingslijst staan:
Guy Kaze + Dupanton volvop31 ikzelf Waar zit de rest? Toch niet allemaal gaan skieën zeker Meer info op www.titanic.be |
#2
|
||||
|
||||
Ja lap, ik zie daar toch wel Boetzie in de startlijsten verschijnen zeker, slechts 10 wagens achter ons Dat wordt weer een zonnebril opzetten.....'s nachts
Jammer dat de back-up groene MX-5 er niet bij is deze keer, er zijn zo van die lieden die, terwijl het hier 22 graden is, elders willen gaan skieën |
#3
|
||||
|
||||
Hoe zeggen ze dat nu weer jan....
Een verwittigd man is er twee waard? :-) Trouwens de startvolgorde is afhankelijk van het uur dat je aan de inschrijvingstafel verschijnt. Dus of je tentje voor de inschrijvingstafel opslaan de dag ervoor....of lang genoeg wachten tot ik ingeschreven ben en dan pas inschrijven :-))) Hehe Tot Zaterdag!
__________________
Racing is life, anything that happens before or after is just waitin'. "Great Things are done when Men and Mountain meet" |
#4
|
||||
|
||||
Okee, zet u dan maar achter uwe pa
|
#5
|
||||
|
||||
Hoe bedoel je? Blijf ik daar dan achterhangen?
Ge kent da nieuw spreekwoord trouwens toch al : Als Twee Mazdakes vechten om een been, vliegt het Golfje er tussenheen!
__________________
Racing is life, anything that happens before or after is just waitin'. "Great Things are done when Men and Mountain meet" |
#6
|
||||
|
||||
Tja, de Titanicrit, sinds we daar in toerisme proberen mee te doen, hebben we nog geen potten gebroken En deze keer was het helaas niet anders. Op het menu stond een voor ons onverteerbare visgraat. De parking aan de manège zorgde voor onnodige kopbrekens (en zo te zien niet enkel bij ons), maar het vervelendst aan visgraten, is dat je ze tot een goed einde moet brengen om het parcours verder te kunnen afleggen, je hebt immers geen enkel referentiepunt. En wij zaten dus reeds vast in de beginfase....
Na allerlei vruchteloze variaties geprobeerd te hebben, besloten we de zaak anders aan te pakken. Opgeven in de helft van het eerste deel zou immers een beetje lullig zijn en staat bijgevolg niet in ons roadbook. Omdat er ons nog een drie kwartier restte binnen de maximum rijtijd, besloten we een “grote baan” te zoeken en zo snel mogelijk naar de aankomst te rijden Daar zouden we dan het roadbook in omgekeerde volgorde aanvatten en in de helft van de overblijvende tijd opnieuw rechtsomkeer maken. Wij dus vanaf het rondpunt aan de Lidl volgens systeem Pijl-Bolleke op pad (niet zo simpel voor de co) en dan via de blinde lijn over de omgekeerde visgraat tot ........aan de parking aan de manège. Tot daar ging alles prima, zelfs de visgraat. Dan maar weer richting aankomst en zoveel mogelijk controles oppikken, en ook dat ging behoorlijk vlot. Alleen hadden we in dat krappe tijdsbestek geen foutmarge ingerekend, hopend dat we na het keren blindelings én sneller konden terugkeren. En helaas, dat lukte niet helemaal. We kozen een verkeerde straat.....en weg was de tijd. Resultaat: in deel 1 lichtjes buiten tijd. Deel 2 verging het ons beter, met een aanvaardbare 8ste plaats als gevolg. Zoals steeds zat deze Titanicrit weer fijn in mekaar en zullen we ook volgende keer een poging in toerisme doen Toch enkele suggesties voor de organisatoren: 1) een visgraat zou toch enig herkenningspunt mogen hebben 2) graag een iets ruimer straatje om een tijdscontrole op te stellen. Nu stonden er een tiental wagens gewoon te wachten met hun deuren open en was het niet makkelijk om erlangs te rijden tot aan de controle (wij hadden niet meer de luxe om te wachten) Leuke vaststelling: de meeste deelnemende DePaddock teams hebben mooi gescoord: podiumplaatsen voor de felverlichte Boetzie (recreatie) en Kaze en Dupanton (toerisme), een vijfde plaats voor volvop31 (recreatie), en een goeie middenmoot voor Guy (recreatie). Deze laatste mag in ’t vervolg een kaars voor het raam van de DAF 55 Marathon zetten, dan ziet hij tenminste nog iets Jan en Rudi, de tijdelijke vereniging van de helft van de bemanning van de twee om een been vechtende Mazda'kes |
#7
|
||||
|
||||
Ja, ja, na een jaartje zwoegen is deze ex-rallydaf van 'Emerson' weer op de weg geraakt. Eigenlijk was het een wrak, want alles bleek later stuk te zijn: rotte vloer, rotte achtersteven, variomatic, draagarmen, Weber carburator, electriciteit, bevestigingen, veerpoten, en dergelijke ....
Zaterdagmiddag om 15.00h was hij rijklaar en twee uur later stonden we aan de start van de Titanicrit. Daar de Daf vroeger al eens een brandje had gehad en er veel problemen waren met de elektrische bedrading hadden we een nieuwe kabelboom gestoken. De rest hadden we weggesmeten , waaronder ook de regulator van de alternator. 'Sven' , onze technische man, had dit nadien opgemerkt en had nog ergens een eksemplaar liggen van een....Volvo amazone uit de jaren zestig. Dus bij de start wel veel bekijks natuurlijk en geen probleem, prachtige en plezierige rit, toch drie kontroles gemist in het eerste deel: 14e algemeen. In het laatste gedeelte van het tweede deel ging de Voltmeter plots naar links en viel de auto stil. De regulator natuurlijk bloedheet, want in de jaren zestig hadden ze nog geen 100 Watt lampen..... Dus even gewacht, gestart via een Quickstarter (de hele garage had ik in de koffer gestopt...) en dan telkens anderhalve kilometer gereden, gestopt, lichten af en weer bijladen. Dan weer weg, liefst zonder lichten in het zog van een voorganger....Dit ging zo door tot de TK . Dan de boel een kwartiertje laten afkoelen en weer in het zog van een bereidwillige deelnemer, zonder lichten naar de aankomst. 29 minuten straftijd en natuurlijk een aantal kontroles achter bomen en in de grachten niet gevonde... Uiteindelijk toch nog 19de geworden. Volgende keer beter.... |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|