|
|
||||
|
||||
Subaru Impreza WRC S14 - Van Eldik - Seizoensrally 2009 - Motorama - 1/24
Ben weer begonnen met een nieuw project, nl. de knappe grijze Sub van Van Eldik op 1/24 uit Bocholt vorig jaar.
Hiervoor is nog geen modelbouw beschikbaar, dus ging ik voor een ombouw van een die-cast. De decals komen van Jawi. Deze zullen deels geplaatst worden en de lijnen ga ik spuiten. Dit is de donorwagen: Deze werd voorzichtig uit elkaar gehaald. Hier werd duidelijk dat het interieur niet echt een rallylook heeft en heb dan een S10 aangeschaft van Tamiya om het interieur te gebruiken. Maar daarover later meer. Heb de body ontlakt in thinner en al in grondverf gestoken:
|
||||
|
||||
Ik heb nog enkele kleine wijzigingen aangebracht nog voor de grondlaag.
Heb de groef in de achterbumper dichtgeplamuurd: Voor Na En in de motorkap werden de 2 luchtinlaten uitgefreesd: Voor Na
|
||||
|
||||
En ondertussen ook al in lak gezet.
Dan heb ik ook al het lichtgrijs op motorkap en deuren gespoten: Zo, dit wordt nu nog eens zacht opgeschuurd om spuitnaden te verwijderen en dan komen hier 2 lagen vernis over. Eens dat droog, wordt het mat zwart gespoten. Maar dat is voor binnen een week. Wordt vervolgd...
|
||||
|
||||
Heel strak gedaan, maar misschien toch nog een tip ivm het spuiten. Je kan de afplaktape best verwijderen nog voor de lak volledig is uitgehard, dan vermijd je die opstaande randen, én loop je minder risico op "getande" randjes door afbrokkelende verflagen.
Valt uit te proberen op een stuk scrap of een metalen onderdeel (vanwege het gemak van het opnieuw opkuisen).
|
||||
|
||||
zot project man
|
|||
|
|||
mooi project ben er zelf ook mee bezig
is wel fun om te doen welke kleur heb je gebruikt ik heb de orginele kleur van dupont de daf j 5015 gr rob |
|
||||
|
||||
Mooi, ik heb de 54715 van Motip gebruikt. Is niet helemaal correct, maar het mag wel.
Heb intussen ook de mat zwarte lijnen erop gespoten en hem eens op het onderstel gezet voor wat foto's.
Last edited by Loixrallyfan; 15-07-2010 at 12:58. |
|
|||
|
|||
ziet er goed uit
|
|
|||
|
|||
Knap werkbenieuwd naar de decals.
|
|
||||
|
||||
Den deze heb ik eens terug van onder het stof gehaald. Na even wachten op de aanpassingsdecals, die mij deze week toekwamen, kan ik hier weer mee verder.
Alle decals staan er nu op en hij is klaar voor de vernis. Binnenkort start ik met de sloop en ombouw van het interieur.
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit.
|
||||
|
||||
Kan dit zijn dat dit een 4-deurs is? er lopen precies panellines juist voor de achterwielen maar voor het raam loopt die niet door?! Of vergis ik mij?
Dit wordt wel een hele leuke wagen!
MIJN WERKBANK Last edited by Ferrari rules; 22-09-2010 at 17:39. |
|
||||
|
||||
Je hebt helemaal gelijk hoor! Deze Impreza WRC heeft inderdaad 4 deuren.
|
||||
|
||||
Duidelijk te zien op de eerste 3 foto's in het begin.
|
||||
|
||||
Eindelijk eens verder gedaan aan deze die-cast.
Ben bezig met het interieur. In de wagen zat dit troosteloze ding: Heb er alles uitgehaald, hier en daar wat weggeschuurd en het geheel in het wit gespoten. Als rolkooi werd een Tamiya-exemplaar gebruikt en aangepast uit de Sub S10. Ook werden er 2 deurpanelen nagebootst achteraan door een velletje carbon. Ook het dash werd een beetje aangepast. Dit is het oorspronkelijke: Hiervan werd onderaan een stuk afgezaagd, het geheel werd met Tenco gespoten en wat verweerd.
Rate This Thread | |
|
|