|
|
||||
|
||||
BMW 318ti compact cup - V. Ickx - Revell 1/24
Nu ik wat moet nadenken over de peugeot en naar aanleiding van sennake's project dat na 17 jaar afgeraakte Heb ik ook ene uit de ijskast gehaald.
Ik was 3 jaar geleden begonnen aan een BMW compact cup. Had zin in een OOB bouw. Maar deze werd al gouw een nachtmerrie boxart: Bodem en body pasten langs geen meter. Om de wielen mooi in de kassen te laten passen moest ik chassis en bodem serieus aanpassen. Daar heb ik jammer genoeg geen foto's meer van. Wel heb ik deze nog gevonden.. Om een voorbeeld te geven over de pasvorm: UItlaat komt veel te ver uit de auto. Het interieur had ik 3 jaar geleden ok zo goed als af. Toen MOest ik nog de body spuiten, decallen en vernissen . Hier heb ik nog een foto als de decals erop stonden:
|
||||
|
||||
Bij het vernissen liep het fout. Na de eerste coat krulden de decals op en was alles te herdoen
Na een remolie badje begon de body broos te worden en te scheuren. Dan vond ik het tijd om alles terug in de doos te steken en op te bergen zodat het uit mijn ogen was. Ondertussen heb ik wel al zo een nieuwe rotkit aangeschaft. deze staat daar nu ook al 1,5jaar te wachten. Het besef kwam me te binnen dat ik eigenlijk al zoveel werk had vericht om dat ding passend te maken en ik eigenlijk enkel de body van die nieuwe kit nodig had. Zo gezegd zo gedaan. Enkel zal ik nu een andere livery gebruiken. Die van Vaninna ickx in de compact cup. Het decal vel: Enkel met die decals valt er niet veel aan te vangen. Onmogelijk te plaatsen in mijn ogen. De decal rond de gril zal nooit lukken. Ook is het blauw veel te donker. Ik heb jawi team gecontacteerd en die hebben alle decals die op het blauw staan op een doorzichtige sheet geprint Het blauw word gespoten. Body werd geschuurd en schuifdak dicht gemaakt: ts -26 gespoten: Even het juist blauw zoeken: De rechtse word het
|
||||
|
||||
Doordat ik altijd een gekartelde overgang heb als ik met papiertape (tamiya) afplak wilde ik iets nieuws proberen.
Ik heb een grote vooraad 3m film liggen en wilde dat wel eens proberen. Decals werden gescant, uitgenknipt, geplakt op de film en terug uitgeknip/ genseden en geplaatst. Body werd gespoten en ik ben tevreden met de nieuwe afplak methode. de lijnen zijn veel strakker dan met tamiya tape. Dit is waar ik nu sta. Ik moet nog sommige punten bijwerken en bijstippen en dan mag er een laagje clear over vooraleer ik ga decallen.
|
||||
|
||||
Hey Pieter.
Knap stukje spuitwerk. Over welke film gaat het van 3M? Ik blijf aandachtig volgen. Groeten, Lesley |
|
||||
|
||||
De body werd voorzien van decals. Ik zag dat onderstaande decals niet in het decalvel zaten :x
dus moest ik ze zelf maken. Het nummer voor op het dak zat wel in het decalvel. Dan maar dat ingescand en het ''lease plan'' logo werd van internet gehaald. Zo dan was het even spannend voor het vernissen. Tamiya wiit, motip blauw en gunze vernis. Samen met decals van 3 verschillende vellen (decals kit, decal vel voor icx versie. decals van jawi) + nog eens die zelfgemaaktej. Reden genoeg om het mis te doen lopen. maar toch had ik er vertrouwen op. Na een mistcoat zonder reactie 2 wetcoats gespoten met dit als voorlopig resultaat. Er volgt nu nog 1 wetcoat.
gr Pieter Last edited by VSB; 27-07-2012 at 16:01. |
|
||||
|
||||
Quote:
Zou het kunnen dat je 1 decal vergeten bent? Op bovenstaande foto staat onder het logo van Lease Plan een logo van Procar op het startnummer, net boven de 1 van 31.
|
||||
|
||||
op mijn decal staat dat op het logo van TagHuer : 'procar 97'
maar nu ik dat hier goed bezie heb ik waarschijnlijk die decal gebruikt van de nummerplaten :s. Op het zicht kwam dat wel in verhouding overeen en eigenlijk nooit bij die nummerplaten stil gestaan. Ze hangen er nu op, ik kan niet meer terug en zeg nu zelf nummerplaten links en rechts is toch veel origineler dan voor en achter de dag van vandaag nee, dit is wel een even balen maar dan proberen we nieuwe te maken voor nummerplaat. goede opmerking!
|
||||
|
||||
Na het vernissen sloeg de achtergrond van het nummer wat blauw uit :evil: :evil: :evil:
Body werd gepolijst en voorzien van alle rubbers, gril, panellines,... dryfit: Aan deze gedoemde auto moest er tenslotte nog iets mis gaan. A en B stijl door :evil: . Er was iemand gaan op zitten. Wel mijn fout want hij lag op een stoel met een vod erover. Heb het zo goed en kwaad mogelijk proberen oplossen. Bij het afplakken had ik de decal op de achterbumper wat mee. Maar word opgelost. Dat deze nu maar rap klaar is want na 3 jaar heb ik het volledig gehad.
|
||||
|
||||
mooie compact aan het worden!
|
||||
|
||||
ramen, lichten, uitlaat werden geplaats en het model werd tot grote opluchtig als AF beschouwd
EINDFOTO's http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=21172
Rate This Thread | |
|
|