![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Schumacher's vijfde
5.
Het punt waar Raikkonen de controle over z'n McLaren verliest is toch wel typerend voor dit seizoen, voor Schumachers' vijfde (!). Het wordt hem in de schoot geworpen, op z'n dooie gemak haalt hij z'n makkelijkste ooit binnen, nog makkelijker als z'n vorige. Teamgenoten schikken zich naar zijn wil, het hele team is afhankelijk van zijn doen en laten, hij regeert het F1veld met afstand. Kunnen we hier spreken van een 'legendarisch' coureur ? Nee. Eerder van een groot coureur die handig gebruik maakte van het gebrek aan concurrentie. Een dikke sneer in de richting van topteams McLaren en Williams, zij zijn de oorzaak van deze, noem het ondergang, van de huidige F1. 5 wereldtitels, waarvan 3 opeenvolgende, het doet toch nadenken, niet ? Wat hebben we dit seizoen eigenlijk gezien ? Een McLaren die met moeite kon volgen. Een Williams die nog net niet op punt staat. Een mengsel van subtopteams die het Williams en McLaren lastig maken. En dan een Ferrari F2001 die met secondenlange voorsprong het hele veld achter zich laat. Neem daarbij een snuifje teamorder en wat controverse, en je hebt op je dooie gemak een wereldtitel binnen. Bravo Schumacher. Shame on you McLaren / Williams. 6 ? Best mogelijk.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#2
|
||||
|
||||
Re: Schumacher's vijfde
Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
Re: Schumacher's vijfde
Quote:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
Als Mansell "Red Five" was, is Schumacher dan nu "Lucky Five"?
De man schrijft geschiedenis, of je het nu leuk vind of niet. Te weinig charisma? Geen zuiders bloed? Arrogant? Tja, als de allereerste die wel aan de eisen voldoet slechts als vierde over de streep komt .....
__________________
![]() |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
??? eum, kun je mij ff uitleggen wat dat met winnen te maken heeft? want ik volg nie echt ![]() |
#6
|
||||
|
||||
Tja, je kan Schumi haten of niet, feit is wel dat hij momenteel vijfvoudig wereldkampioen is, en zoiets zal een rijder met een gemiddeld talent echt niet presteren hoor.
Stel nu dat Schumi volgend jaar nog eens de titel pakt, hoe lang zal het dan duren vooraleer dat record opnieuw verbroken wordt, als het nog ooit verbroken wordt ? Fangio haalde zijn vijfde titel in '56, als het even lang zou duren dan zou dat ergens rond 2048 zijn. Zal er dan nog sprake zijn van een formule 1 ?
__________________
Take the blue pill and stay in Wonderland. Take the red pill, and I'll show you how deep the rabbit hole goes |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Ik kan Tibo best volgen, en nog gelijk geven ook. airco
__________________
![]() |
#8
|
||||
|
||||
Mja, maar als Schumacher door velen al als "beste piloot" gezien werd vooraleer hij 5 wereldtitels behaalde (en het aantal titels er dus niet toe deed blijkbaar), mag ik ook zeggen dat hij nog 5 titels meer mag halen, en toch niet de beste piloot aller tijden zal zijn. Ik vrees wel te moeten toegeven dat hij kampioen is "by default", bij gebrek aan concurrentie...
Niet zijn schuld natuurlijk, maar langs de andere kant krijgen zijn titels er minder glans door wegens minder bevochten... En verder ga ik de discussie van "wie is nu eigenlijk de beste piloot" niet aan omdat we altijd op hetzelfde punt uitkomen, en daar zijn we het met zijn allen over akkoord : je kan geen piloten en tijdperken met elkaar vergelijken. Tenlotte toch nog dit : volgens Schumacher zelf is de grootste aller tijden (als je dan toch per sé wil vergelijken) Juan-Manuel Fangio, zonder enige twijfel. Daar kan ik hem in volgen. Alhoewel volgens Fangio, de grootste aller tijden dan weer Senna was. Tja, we zullen het nooit weten schat ik ![]() |
#9
|
||||
|
||||
kunnen we het er dan niet op houden dat Schumi gewoon een hele grote is ?
__________________
Take the blue pill and stay in Wonderland. Take the red pill, and I'll show you how deep the rabbit hole goes |
#10
|
||||
|
||||
Dikwijls gaat men er van uit dat Fangio de beter was omdat er toen minder races gereden werden. Je had minder tijd om de nodige punten te behalen.
Toch vind ik dit een beetje tegenstrijdig. Hoe minder Grand Prix', hoe sneller je kampioen zou kunnen zijn. Als je over de eerste tien races Schumacher vergelijkt met de nummer twee in het kampioenschap dan heeft hij 3 maal zoveel punten. Het lijkt me dus dat meer Grand Prix' moeilijker is. Uiteraard was o.a. de puntentelling compleet anders, maar wat denken jullie hierover?
__________________
![]() |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
en as ge dan evrgelijtk me vroeger(en de puntentelling van nu) dan kon ge bv mor 110 punten verdienen, as er bv 11gp's waren dus die records van meest aantal punten en zoveel ronden aan de leiding, das allemaal veel 'makkelijker' vr schumi als vr bv Fangio of Senna of ... omda schumi gewoon meer kansen krijgt om het te doen, krijgt meer kans om kilometers af te leggen, om gp's te winnen, ... |
#12
|
||||
|
||||
En toch vind ik hem een van de allergrootsten , en dat zal nooit veranderen ....
__________________
Take the blue pill and stay in Wonderland. Take the red pill, and I'll show you how deep the rabbit hole goes |
#13
|
||||
|
||||
volgens mij was die auto waar Fangio mee reed ook wel iets zwaarder te besturen dan de Huidige ferrari
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#14
|
||||
|
||||
hmmm, denkt ge...
![]()
__________________
greetz |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Op vlak van Armspieren zal Fangio inderdaad meer werk gehad hebben dan Schumi ... Maar stellen dat de F1 fysiek minder zwaar geworden is ![]() airco
__________________
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|