De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 14-06-2004, 11:20
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Ben net wakker en ik wil voorlopig één ding kwijt: de afwezige toeschouwers hadden overschot van ongelijk Dit was zonder meer een van de betere edities, misschien wel dankzij het ontbreken van echte fabrieksteams. Een uitgebreider verslag volgt later wel.

jan
Reply With Quote
Old 14-06-2004, 13:06
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Een mooie analyse van de performantie van de Audis: hier

Het gemiddeld verschil tussen kwalificatie en snelste rondje tijdens de race bedraagt 1.452 seconden. Dit bevestigt echt wel dat het 24 uur sprint geworden is.
Reply With Quote
Old 14-06-2004, 13:38
De Paddock Enthousiast

Misschien een korte vooruitblik op 2005.

Dit jaar waren er slecht 3 fabrieksteams (Audi, Corvette en Morgan ).

Volgend jaar zullen Maserati (met hun GT1, woeps, bedoel GTS), Aston Martin (een GTS ontwikkeld door Prodrive) en Lamborghini (met hun Murcielago) als fabrieksteam deelnemen. De strijd in GTS wordt dus ongelooflijk spannend: Maserati vs Aston Martin vs Corvette vs Lamborghini vs Ferrari (550 en 575) en misschien zelfs vs Saleen

Audi komt hoogstwaarschijnlijk met een nieuwe wagen.

In 2006 komen zogezegd enkele grote namen. Geruchten zeggen dat Porsche en Mazda met een prototype komen (Mazda naar het schijnt met een LMP2).

Uit 10 vragen aan de ACO voorzitter
Quote:
8. This year there are three manufacturers entered for the Le Mans 24 Hours: Audi, thanks to its three privateers, General Motors with their Corvettes and a minnow, Morgan. Do you think they’ll be joined by others in 2005 or later?

Let me give you an initial opinion. According to the experts the field that we have this year should give rise to an exceptionally open race. There’s a good balance between the cars in both the protoype and GT classes. We’ve got a couple of duels in perspective like Ferrari-Corvette in LM.GTS and Porsche-Ferrari in LM GT. It should be very exciting. In 1999, we had seven manufacturers at the start and our ambition is to come up with a field containing the best in the world. Among the factors involved is a unification of the regulations with the FIA. My predecessor Michel Cosson and myself have met the representatives of the major manufacturers and we know that many of them will enter. In 2005, we’ll have Aston Martin, Maserati and Lamborghini. It’ll be a great year. And I can tell you without being able to give you more specific information for the moment that we’ll have an exceptional field in 2006.
Reply With Quote
Old 14-06-2004, 16:47
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by gwyllion
Misschien een korte vooruitblik op 2005.

Dit jaar waren er slecht 3 fabrieksteams (Audi, Corvette en Morgan ).

Volgend jaar zullen Maserati (met hun GT1, woeps, bedoel GTS), Aston Martin (een GTS ontwikkeld door Prodrive) en Lamborghini (met hun Murcielago) als fabrieksteam deelnemen. De strijd in GTS wordt dus ongelooflijk spannend: Maserati vs Aston Martin vs Corvette vs Lamborghini vs Ferrari (550 en 575) en misschien zelfs vs Saleen

Audi komt hoogstwaarschijnlijk met een nieuwe wagen.

In 2006 komen zogezegd enkele grote namen. Geruchten zeggen dat Porsche en Mazda met een prototype komen (Mazda naar het schijnt met een LMP2).

Uit 10 vragen aan de ACO voorzitter
'k wil in verband met die Porsche iets toevoegen: vorig jaar waren er ook al geruchten dat Porsche dat jaar opnieuw zou meedoen. Spijtig genoeg niets van terecht gekomen. Ik hoop dat Porsche weer race auto's gaat bouwen zoals de Porsche GT1. Ze zullen dan opnieuw laten zien wat de auto's van Stuttgart waard zijn.

Last edited by Integra; 17-06-2004 at 19:14.
Reply With Quote
Old 14-06-2004, 17:11
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Marshal
Die Fransen kennende zullen er wel weer "speciale overgangs regelingen" worden getroffen Maaruh, Audi zal dat wel niet nodig hebben als ze hun look-a-like Bentley GTP Diesel gaan inzetten!

Wel knap dat die Fransen dit jaar hebben besloten dat het verboden is om complete versnellingsbakken + achteras te verwisselen........een van de troeven van Audi. Geloof dat alleen Racing for Holland van die regel last heeft gehad.
Als ik me niet vergis heeft RfH niet de gehele versnellingsbak gewisseld, alleen de as met tandwielen.
Reply With Quote
Old 16-06-2004, 19:56
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Bourdais krijgt op de diverse internetsites en fora flink op z'n donder vanwege het van de baan rossen van de Rollcentre Dallara. Hier een reaktie van slachtoffer Martin Short.
Reply With Quote
Old 16-06-2004, 21:33
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by FIRE
Bourdais krijgt op de diverse internetsites en fora flink op z'n donder vanwege het van de baan rossen van de Rollcentre Dallara.
James Davies ook wel wat voor zijn tik tegen de Corvette.
Quote:

Hier een reaktie van slachtoffer Martin Short.
Een emotioneel geladen reactie. Ik hoop dat Rollcentre sportief wraak kan nemen op Pescaloro en vooral op monsieur Bourdais.
Reply With Quote
Old 16-06-2004, 21:42
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Een serieuze hap uit hun budget, hopelijk heeft dit geen gevolgen voor de rest van hun races dit jaar...
Reply With Quote
Old 16-06-2004, 21:53
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

eigenlijk heeft hij wel gelijk ze. Bourdais had helemaal geen reden om Short eraf te rijden...
Old 16-06-2004, 22:05
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally posted by FIRE
Bourdais krijgt op de diverse internetsites en fora flink op z'n donder vanwege het van de baan rossen van de Rollcentre Dallara. Hier een reaktie van slachtoffer Martin Short.
Toch wel eigenaardig, voor zover ik met eigen ogen heb kunnen vaststellen ter plekke, was het niet de Pescarolo, maar wel de Audi nr 8 in volle remonte die de prachtige Dallara een zetje gaf. De Pescarolo zat gewoon gesandwiched tussen beide, al ging het er al wel enkele ronden heet aan toe.

jan
Reply With Quote
Old 16-06-2004, 22:14
vandijk vandijk is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by jan
Toch wel eigenaardig, voor zover ik met eigen ogen heb kunnen vaststellen ter plekke, was het niet de Pescarolo, maar wel de Audi nr 8 in volle remonte die de prachtige Dallara een zetje gaf. De Pescarolo zat gewoon gesandwiched tussen beide, al ging het er al wel enkele ronden heet aan toe.

jan
De Audi zat er --volgens mij-- nog achter. Zie ook de foto op onze site. Er zijn ook videobeelden van maar die heb ik nog niet gezien.

Wat ik wel vreemd vind is dat Short veel schuld van het tweede incident bij Bourdais neerlegd. Het is natuurlijk lastig om tijdens een korte stop een goede analyse van de schade te maken maar het team besluit zelf om door te rijden. Toch?
Old 17-06-2004, 11:09
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by vandijk
De Audi zat er --volgens mij-- nog achter. Zie ook de foto op onze site. Er zijn ook videobeelden van maar die heb ik nog niet gezien.
Foto op jullie site is echt wel duidelijk: hier

Ik denk dat Short zelf wel zal weten wie hen eraf getikt heeft.
Reply With Quote
Old 17-06-2004, 16:29
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by jan

jan
Ik heb het op TV gezien en daar was het toch duidelijk dat het Bourdais was...
Reply With Quote
Old 17-06-2004, 20:17
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally posted by vandijk

Wat ik wel vreemd vind is dat Short veel schuld van het tweede incident bij Bourdais neerlegd. Het is natuurlijk lastig om tijdens een korte stop een goede analyse van de schade te maken maar het team besluit zelf om door te rijden. Toch?
De foto is inderdaad duidelijk, ik moet dan toch stof in mijn ogen gehad hebben Op het grote scherm aan de Dunlop werd het incident meermaals getoond en daar leek het telkens alsof de Audi twee wagens tegelijkertijd te grazen wou nemen. In ieder geval, degene die helemaal geen schuld treft is Martin Short, maar hij zit wel met de brokken en door zijn opgave ontbrak er meteen een podiumkandidaat.

Het is wel gek dat die Dallara door dat korte uitstapje in de gravel zodanig zou beschadigd zijn dat hij enkele ronden later helemaal in het decor verdwijnt. De uiteindelijke winnaar van deze 24 uur heeft in de eerste ronden een gelijkaardige schuiver gemaakt in de Dunlop chicane - weliswaar geheel op eigen initiatief - zonder daar achteraf enige hinder van te ondervinden. Deutsche Grundlichkeit gekoppeld aan Japanse kwaliteitsstandaards????

jan
Reply With Quote
Old 17-06-2004, 20:24
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by jan
Deutsche Grundlichkeit gekoppeld aan Japanse kwaliteitsstandaards????
tegen Italiaanse chaos.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules