De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #31  
Old 06-08-2004, 23:06
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Re: Re: Re: Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!

Quote:
Originally posted by Z3Cp
Ik sluit me hierbij aan, het valt inderdaad op.
Maar dit geldt niet specifiek voor Hezemans en Kumpen alleen, men ziet vaak auto's sneuvelen waar twee "toppiloten" mee rijden. Dat is een eigenschap van een racer, altijd sneller willen zijn dan anderen en vooral als eerste je teammaat verslaan.
In Endurance racing is het beter met een stel gemiddelde piloten te rijden, die mekaar niet de loef willen afsteken.
Kijk maar naar de 24 U van Francorchamps, de winnaars zijn een team van gematigde piloten die vooral bezorgd zijn om de wagen heelhuids uit hun stint te brengen en gans door te geven aan hun teammaat.
Ik zag vorig jaar zowel Kumpen als Hezemans vaak over de schreef gaan en had maar één conclusie : sprintraces gaan rijden, jongens.
Ben ik het niet mee eens. Er zijn meer dan genoeg voorbeelden van wagens met toppiloten die prima samenwerken en goede resultaten halen zonder de wagen te slopen. Kijk bijv. naar Babini/Peter, Wendlinger/Melo, de Freisinger koppels, etc. Soms zitten er echter toch mensen tussen die te wild doen. En dan kom je uit bij bijv. Kumpen en Hezemans, maar ook Alzen en Bartelds lijken mij zulke rijders.
Reply With Quote
  #32  
Old 06-08-2004, 23:08
Z3Cp's Avatar
Z3Cp Z3Cp is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2004
Location: Hasselt
Posts: 102
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!

Quote:
Originally posted by pipo
Hoe verklaar je Le Mans dan? Daar zitten op de eerste wagens uitsluitend toppiloten op.
Le mans verklaar ik simpel met het feit dat daar inderdaad toppiloten rijden van het slag Biela, Kristensen, Pirro, enz. die al jaren ervaring hebben in endurance, er hun brood mee verdienen en weten waarmee ze bezig zijn. Die hebben al zoveel bewezen en hoeven niet noodzakelijk de pole gedraaid te hebben om voor hun eigen te bewijzen hoe goed ze wel zijn.

En laten we wel wezen : ik durf een Kumpen of Hezemans helemaal niet op het niveau van deze mannen te zetten.
Er is maar één Belg die ik naast deze heren wil zetten, Jacky Ickx.
Onlangs nog een artikel gelezen in een duits motorsport weekblad over hem. Niks dan lovende kritieken van teamchefs, teammaten, e.d. Altijd snel, regelmatig, teamplayer, weinig brokken...
Daar kunnen die jonkies nog heelwat van leren, maar zij hebben dan ook niet moeten vechten voor ieder stuur en iedere stap in hun loopbaan...
Reply With Quote
  #33  
Old 06-08-2004, 23:11
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!

Quote:
Originally posted by Bramzel
Ben ik het niet mee eens. Er zijn meer dan genoeg voorbeelden van wagens met toppiloten die prima samenwerken en goede resultaten halen zonder de wagen te slopen. Kijk bijv. naar Babini/Peter, Wendlinger/Melo, de Freisinger koppels, etc. Soms zitten er echter toch mensen tussen die te wild doen. En dan kom je uit bij bijv. Kumpen en Hezemans, maar ook Alzen en Bartelds lijken mij zulke rijders.
Vergeet Eric van de Poele niet. Ik denk dat Mika Salo 1 van de weinige piloten is die gecontroleerd en toch snel kan rijden.
Quote:
Originally posted by Z3Cp
En laten we wel wezen : ik durf een Kumpen of Hezemans helemaal niet op het niveau van deze mannen te zetten.
Er is maar één Belg die ik naast deze heren wil zetten, Jacky Ickx.
Onlangs nog een artikel gelezen in een duits motorsport weekblad over hem. Niks dan lovende kritieken van teamchefs, teammaten, e.d. Altijd snel, regelmatig, teamplayer, weinig brokken...
Daar kunnen die jonkies nog heelwat van leren, maar zij hebben dan ook niet moeten vechten voor ieder stuur en iedere stap in hun loopbaan...
Zo geldt mijn mening ook. 't is een beetje de vergelijking Eddy Merckx-Lance Armstrong. Armstrong wint alleen de tour de France, Merckx won ze allemaal.
Nog een vergelijking die toepasbaar is, vroeger met wielrennen reden ze veel voor weinig geld, nu rijden ze weinig voor veel geld.
__________________

Last edited by Integra; 06-08-2004 at 23:19.
Reply With Quote
  #34  
Old 07-08-2004, 00:31
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!

Quote:
Originally posted by Integra
Vergeet Eric van de Poele niet. Ik denk dat Mika Salo 1 van de weinige piloten is die gecontroleerd en toch snel kan rijden
Mika Salo heeft nog maar 1 24 uren-wedstrijd gereden. hij zou vorig jaar rijden tijdens de 24 uren van Le Mans, maar zijn team-genoot viel toen zonder benzine, nog voor Mika aan zijn eerste stint kon beginnen. Ik zou zeggen: laat hem eerst wat meer wedstrijden rijden, voor je een oordeel velt.
__________________
Reply With Quote
  #35  
Old 07-08-2004, 00:34
Buzzbomb's Avatar
Buzzbomb Buzzbomb is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Location: Noord-Brabant
Posts: 59
Vergeet niet dat Mika Salo een bewezen testrijder is in de Formule 1, hij heeft zelfs een vol jaar getest met Toyota voordat zij aan races gingen deelnemen in de F1. Dit soort testwerk vereist ook gecontroleerd en consequent rijden teneinde de resultaten goed te kunnen analyseren.
Reply With Quote
  #36  
Old 07-08-2004, 02:43
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!

Quote:
Originally posted by Integra
Vergeet Eric van de Poele niet. Ik denk dat Mika Salo 1 van de weinige piloten is die gecontroleerd en toch snel kan rijden.
Ik zal velen vergeten zijn, daar gaat het niet om. Wat ik bedoel dat er genoeg professionele GT rijders zijn die niet 3 uur kwalificatie-rondjes proberen te rijden en de wagen wel in orde weten te houden.
Reply With Quote
  #37  
Old 07-08-2004, 08:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Even ter info, Hezemans/Kumpen kunnen wel degelijk behoudend rijden............ze mogen zich alletwee (meerdere malen) winnaar noemen van de 24 uur van Zolder. De GLPK Viper reeds destijds zeer behoudend, die twee kunnen het dus wel.

Aan de ene kant, als je weet dat je wagen het toch niet kan volhouden zoals destijds bij Carsport dan kun je in dat half uurtje net zo goed alles geven..........behoudend rijden heeft dan geen zin, de finish zie je toch niet.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #38  
Old 07-08-2004, 09:10
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally posted by Marshal
Even ter info, Hezemans/Kumpen kunnen wel degelijk behoudend rijden............ze mogen zich alletwee (meerdere malen) winnaar noemen van de 24 uur van Zolder. De GLPK Viper reeds destijds zeer behoudend, die twee kunnen het dus wel.

Aan de ene kant, als je weet dat je wagen het toch niet kan volhouden zoals destijds bij Carsport dan kun je in dat half uurtje net zo goed alles geven..........behoudend rijden heeft dan geen zin, de finish zie je toch niet.
De GLPK Viper is volgens Anthony minder naar de limiet getuned en daarom betrouwbaarder.
Nuja, er is wel een degelijk verschil van niveau tussen belcar en FIA GT, hoewel de FIA GT dit jaar allesbehalve spannend is. (veel te weinig deelnemers)
__________________
Reply With Quote
  #39  
Old 07-08-2004, 09:33
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Quote:
Originally posted by Integra
De GLPK Viper is volgens Anthony minder naar de limiet getuned en daarom betrouwbaarder.
Nuja, er is wel een degelijk verschil van niveau tussen belcar en FIA GT, hoewel de FIA GT dit jaar allesbehalve spannend is. (veel te weinig deelnemers)
Misschien qua punten niet spannend, maar verder zie ik toch telkens leuke gevechten tussen de Saleens, 550's en 575's hoor. Kijk naar de afgelopen 24u, na 24u minder als een ronde verschil tussen winnaar en nummer 2.
Reply With Quote
  #40  
Old 07-08-2004, 11:47
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by Integra
De GLPK Viper is volgens Anthony minder naar de limiet getuned en daarom betrouwbaarder.
Nuja, er is wel een degelijk verschil van niveau tussen belcar en FIA GT, hoewel de FIA GT dit jaar allesbehalve spannend is. (veel te weinig deelnemers)
alles behalve spannend?
er heeft al een 550 gewonnen, een 575 en een saleen. En 1 keer bijna een Lamborghini. En dat noem jij niet spannend?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #41  
Old 07-08-2004, 11:59
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally posted by raceboy
alles behalve spannend?
er heeft al een 550 gewonnen, een 575 en een saleen. En 1 keer bijna een Lamborghini. En dat noem jij niet spannend?
Omdat elke keer iemand anders wint is het nog niet spannend he.
Die Lambo zat trouwens nog ver van de overwinning af. Vooral in het klassement is het niet spannend. Cappelari-Gollin zullen wel kampioen worden vrees ik.
__________________
Reply With Quote
  #42  
Old 07-08-2004, 14:02
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Die Lambo zat onwijs close bij een overwinning in Valencia. Het was dat ze problemen hadden tijdens een pitstop (wat niet aan de wagen lag maar aan een van de rijders die bij het instappen een schakelaartje omtikte) anders hadden ze die race gewonnen. Dus hij zat absoluut niet ver van de overwinning, ik zou eerder zeggen dat BMS daar de overwinning in de schoot geworpen heeft gekregen.
Reply With Quote
  #43  
Old 07-08-2004, 17:16
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Neerpelt
Posts: 656
Quote:
Originally posted by Integra
Omdat elke keer iemand anders wint is het nog niet spannend he.
Die Lambo zat trouwens nog ver van de overwinning af. Vooral in het klassement is het niet spannend. Cappelari-Gollin zullen wel kampioen worden vrees ik.
Veel te veel Ferrari's hé Die vormen gewoon de helft van het startveld in FIA GT, dan kunnen ze er evengoed eentje naar de Belcar sturen
Reply With Quote
  #44  
Old 07-08-2004, 18:12
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Alhoewel de spin-off-discussie best wel interessant is en misschien zelfs een aparte thread verdient, zou ik toch willen vragen om terug tot de kern van de zaak te komen en dus on-topic te blijven. Dank u.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #45  
Old 17-08-2004, 21:31
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Steeds meer berichten her en der over Hezemans en de C5-R. Dus wie weet.............

Lister-adept Creation laat ook doorschemeren belangstelling te tonen voor de C5-R. Als het zo doorgaat voor 2005 dan kan men het complete veld vullen met GT wagens de categorie N-GT schrappen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.