![]() |
|
|
||||
|
||||
"Extraction team" RED
Zoals Marshal gevraagd had in de thread*** GP F1 België : de foto's !! *** even de werking van het "Extraction team", RED uitleggen.Wij reden rond met de mercedes viaro's op de F1.[IMG]
![]() [IMG] ![]() Wat wij precies doen,is als er een piloot crasht, die er zo vlug en goed mogelijk uit zijn voertuig krijgen.Herinner de Amerikanse GP met de crash van Ralf dan heb je de Amerikaanse collega's aan het werk gezien.Ook de vrijdagmorgen waren we in Francorchamp bij Jaguar voor een examen aan het werk in de pitsboxen.Bij alle wedstrijden zijn er 2 of 3 teams aanwezig.Steeds eentje aan de source,aan de medical in de stavelot bocht(tegenover de karting)en soms aan de post 6 (einde rechte stuk voor le combe).Wij doen niet alleen circuit races maar ook tijdens rally's zijn er teams aanwezig. |
|
||||
|
||||
Omdat foto's soms meer zeggen dan woorden hieronder enkele van hoe een piloot uit een voertuig gehaald word
![]() ![]() ![]() ![]() tijdens de 1000 Km zullen we er ook zijn,dus misschien tot dan Last edited by Sennake; 31-08-2004 at 20:26. |
|
|||
|
|||
RED heeft toch ook ergens een website, niet waar...
Ik meen ooit met RED eens samengewerkt te hebben in Chimay tijdens de procar. Toen werd mij het verhaal verteld dat dit team werd opgericht door vrijwillige dokters en verplegers van een bepaald ziekenhuis, als ik me niet vergis uit het Brusselse. De leden werden gevraagd bij de aankoop van een nieuwe wagen, liefst een witte te kopen zodat deze dienst kon doen als dienstvoertuig. Elk lid reed met zijn wagen naar de race en dan werden er mbv magnetische borden de auto's "omgetoverd" tot dienstvoertuigen... Was toen trouwens een gezellige bende, kan ik me herinneren... Als dit over dezelfde mensen gaat... C U |
|
||||
|
||||
Dit is de link naar de website:
http://www21.brinkster.com/medicalteamred/index.html we zijn inderdaad vrijwilligers,zoals zoveel op en rond het circuit,met thuisbasis Tienen.Witte auto's moeten we nu niet meer van onszelf kopen want we beschikken over een Jeep en bestelwagen. Trouwens nu is het nog steeds een gezellige boel ![]() |
|
||||
|
||||
Ik geloof dat ik een stukje over RED gezien heb op de TV vorige week. Daar lieten ze beelden zien over het evacueren van een piloot, zoals jij met je foto's ook toont.
|
|
||||
|
||||
Inderdaad ze zijn komen filmen in de brandweerkazerne van Tienen om het dan voor de F1 uit te zenden.Maar daar werd de piloot uitgehaald met de "ked" en in de F1 auto word de piloot met stoel uit de wagen getild
|
|
||||
|
||||
![]()
He Hallo,
Ik ben zelf piloot en heb reeds enkele malen een zeer toffe kerel ontmoet (op circuit zolder en st-truiden). Op de rallysprint van zuid-limburg (St-Truiden) was hij ook bij het RED team aanwezig. Ik ben zijn naam compleet vergeten en had gehoopt via deze thread misschien zijn coördinaten te achterhalen. Het is een nogal grote kloeke kerel van ong. 1.90 m en zeer korte haren. Indien hij hier ook op de paddock moest zitten , ik ben dieje snelle met zijne corsa. Indien iemand hem moest kennen mag hij mij dit ook laten weten. Reeds bedankt Michel ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
![]()
Yep dit jaar.
En als je tegen hem zegt van diegene met zijne corsa dan weet hij zeker over wie het gaat. En reeds bedankt voor de moeite ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Blijkt dus een fabeltje te zijn |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zijn naam Harolf Brouwers |
|
||||
|
||||
In het "Pas uit" magazine (= gratis magazine van Leuven - Tienen - Aarschot en omstreken) staat deze maand een reportage over RED
![]() |
|
|||
|
|||
Idd red heeft een nieuwe website: wwww.medicalteamred.be
binnenkort zijn we weer actief op spa nl. bij de 1000km ciao |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|