De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #241  
Old 14-04-2005, 10:52
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Quote:
Originally Posted by Mistery
En er is nog meer goed nieuws binnen de LMES kringen. Didier Theys treedt vanaf de wedstrijd in Monza aan met een Lola B05/40... Meer hierover op www.racingworld.be
Ik vind het nogal een raar stuk aangezien Lista van Lienhard Sr. eigendom is... Theys dankt alles aan Fredy die op zijn beurt alles aan... zichzelf te danken heeft eigenlijk.
Reply With Quote
  #242  
Old 14-04-2005, 11:24
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Mistery
Gisterenavond werd Loeb inderdaad voorgesteld door het Pescarolo team. Hij zal er samen met Ayari en Hélary de tweede C60 Judd van het bemannen.
Zo'n grote verrassing is dat natuurlijk ook weer niet. Het gerucht deed al een tijdje de ronden (zie dit artikel dat van 26 maart dateert).

Het is nu nog de vraag hoe Loeb zijn verplicht aantal rondjes tijdens de Le Mans testdagen zal malen en tegelijk de rally van Turkije rijden.
Reply With Quote
  #243  
Old 14-04-2005, 11:28
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Meer uitleg en foto's: http://www.infoscourse.org/article.php?sid=921&&thold=0 en http://jmugnier.club.fr/Pr%E9sentati...2005/Page.html

De zijkant van de Oreca Audi ziet er ook een stuk beter uit: http://www.infoscourse.org/2005_Le_M...ystation_2.jpg

Last edited by gwyllion; 14-04-2005 at 11:44.
Reply With Quote
  #244  
Old 14-04-2005, 11:40
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Het is nu nog de vraag hoe Loeb zijn verplicht aantal rondjes tijdens de Le Mans testdagen zal malen en tegelijk de rally van Turkije rijden.
De Fransen hebben een creatieve oplossing hiervoor gevonden.
Quote:
Le plus grand problème venait de l'obligation pour tout pilote novice de couvrir au minimum 10 tours du circuit manceau lors des Essais Préliminaires du 5 Juin. Or le même jour, en Turquie, Sébastien tentera d'imposer sa Citroën Xsara WRC... Grâce à Jacques Régis, président de la FFSA mais également de la comission WRC au sein de la FIA, Sébastien Loeb sera exempté de conférence de presse d'après-rallye afin de se rendre au plus vite en Sarthe, grâce à un Falcon 50 spécialement affrêté, et si tout va bien, Seb pourra boucler ses 10 tours...
bron: infoscourse.org
Reply With Quote
  #245  
Old 14-04-2005, 12:38
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Niet normaal...
Reply With Quote
  #246  
Old 14-04-2005, 16:19
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by Mistery
Gisterenavond werd Loeb inderdaad voorgesteld door het Pescarolo team. Hij zal er samen met Ayari en Hélary de tweede C60 Judd van het bemannen.

bron: http://www.racingworld.be/nieuws/2011/
Pescarolo rijdt niet MEER met Courages ...
Van een C60 is dus ook geen sprake meer, al van vorig jaar niet meer ...
Yves Courage en Henri Pescarolo zijn toen beide hun eigen weg uit gegaan ...
__________________
Reply With Quote
  #247  
Old 14-04-2005, 17:13
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by Integra
Pescarolo rijdt niet MEER met Courages ...
Van een C60 is dus ook geen sprake meer, al van vorig jaar niet meer ...
Yves Courage en Henri Pescarolo zijn toen beide hun eigen weg uit gegaan ...
Waarom staat er dan letterlijk het volgende vermeld in de persmap van Pescarolo?

Châssis : Courage C60 monocoque carbone / nid d'abeille aluminium

bron: http://www.pescarolo.com/DP_2005.pdf
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #248  
Old 14-04-2005, 18:05
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey
Waarom staat er dan letterlijk het volgende vermeld in de persmap van Pescarolo?

Châssis : Courage C60 monocoque carbone / nid d'abeille aluminium

bron: http://www.pescarolo.com/DP_2005.pdf
Omdat het chassis gebaseerd is op de Courage C60 van Yves Courage ...
Het chassis !
Er is meer dan alleen het chassis ...

[ I n t e g r a ] zegt:
The Pescarolo.

[ I n t e g r a ] zegt:
it isn't called C60 anymore, is it?

Old Bill, Currently Bald zegt:
No, because it was modified.
__________________

Last edited by Integra; 14-04-2005 at 18:08.
Reply With Quote
  #249  
Old 14-04-2005, 18:37
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
De Pescarolo is inderdaad in de basis een Courage, echter de wagen is zodanig aangepast door Pescarolo (Andre de Constanze) dat de wagen gehomologeerd is als Pescarolo.
Reply With Quote
  #250  
Old 14-04-2005, 18:48
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 1,627
Quote:
Originally Posted by Integra
Pescarolo rijdt niet MEER met Courages ...
Van een C60 is dus ook geen sprake meer, al van vorig jaar niet meer ...
Yves Courage en Henri Pescarolo zijn toen beide hun eigen weg uit gegaan ...
Beste Integra,

Misschien moet je eens de moeite doen om het betreffende artikel naar behoren te lezen, want daar staat dus letterlijk in : "Pescarolo zet twee bolides in voor de race in de Sarthe. De wagens zijn gebouwd op basis van Courage C60 chassis en uitgerust met Judd V10 motoren."
Reply With Quote
  #251  
Old 14-04-2005, 20:36
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Mistery
Misschien moet je eens de moeite doen om het betreffende artikel naar behoren te lezen, want daar staat dus letterlijk in : "Pescarolo zet twee bolides in voor de race in de Sarthe. De wagens zijn gebouwd op basis van Courage C60 chassis en uitgerust met Judd V10 motoren."
De motor tussen de Courages en Pescarolos verschilt trouwens ook : 5 liter Judd V10 i.p.v. 4 liter Judd V10.
Reply With Quote
  #252  
Old 14-04-2005, 21:41
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by Mistery
Beste Integra,

Misschien moet je eens de moeite doen om het betreffende artikel naar behoren te lezen, want daar staat dus letterlijk in : "Pescarolo zet twee bolides in voor de race in de Sarthe. De wagens zijn gebouwd op basis van Courage C60 chassis en uitgerust met Judd V10 motoren."
"Hij zal er samen met Ayari en Hélary de tweede C60 Judd van het bemannen."
Het is geen C60 Judd, het is wel het chassis van de C60, maar de aero, etc ... is volledig zelf gemaakt.
__________________
Reply With Quote
  #253  
Old 14-04-2005, 21:50
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 1,627
Quote:
Originally Posted by gwyllion
De motor tussen de Courages en Pescarolos verschilt trouwens ook : 5 liter Judd V10 i.p.v. 4 liter Judd V10.
Kijk, m'n beste, als je pijlen op je boog wil zetten, richt die dan ook WEL GERICHT. OP DOEL, en met de JUISTE ROOS in het vizier. In het desbetreffende artikel is nooit gesproken over een bepaalde motorversie, enkel over een V10, wel degelijk afkomstig van Judd, en op basis van een C60 chassis. Iets dat je trouwens zelf bevestigt . Van een 'kenner' had ik toch meer 'leesbekwaamheid' verwacht. Als het de bedoeling is om via achterpoortjes een forum te vullen, en kritiek te spuien, ga dan gerust je gang, doch, het zal absoluut niet toedragen aan enige vorm van meerwaarde, tenzij sommigen werkelijk lezen wat er staat. En dat spreekt nu eventjes niet in je voordeel...Maar dan weet ik zelf ook wel van waar de zgn 'meerwaarde' komt... Ofwel is er nieuwsgeving (van waar deze ook maar mag komen), ofwel doe je aan (veelal) ongefundeerde kritiek... Het laatste van deze twee is zeer makkelijk... Je ge(mis)bruikt diverse bronnen en tracht deze achteraf (zonder enige vorm van toegevoegde waarde, integendeel, soms worden zelfs de bronnen vergeten...) als waarheid te verkopen op een forum. Je kan er misschien een bepaalde vorm van 'respect' mee verdienen bij bepaalde leeftijden (ik schat zo ongeveer -12j) dan toch, maar bij mij pakt dat niet meer...
Reply With Quote
  #254  
Old 14-04-2005, 21:56
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 1,627
Quote:
Originally Posted by Integra
"Hij zal er samen met Ayari en Hélary de tweede C60 Judd van het bemannen."
Het is geen C60 Judd, het is wel het chassis van de C60, maar de aero, etc ... is volledig zelf gemaakt.
Met alle respect, maar de wagen heeft als officiële benaming nog steeds Pescarolo C60 Judd hé... het is idd het chassis van de C60, maar over aero heb ik nooit gesproken... Die is idd afkomstig van bij Pescarolo. Zelfde opmerking als hier voordien al eens gegeven: lezen wat er werkelijk staat blijkt dus zeer moeilijk te zijn....

Of gaan we in de toekomst ook over de 'Lola b05/40 S2005 made by Binnie Motorsport, die ondertussen forfait geven voor de 1000 Km spa' gaan spreken? nee toch...
Reply With Quote
  #255  
Old 14-04-2005, 22:22
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by Mistery
Met alle respect, maar de wagen heeft als officiële benaming nog steeds Pescarolo C60 Judd hé... het is idd het chassis van de C60, maar over aero heb ik nooit gesproken... Die is idd afkomstig van bij Pescarolo. Zelfde opmerking als hier voordien al eens gegeven: lezen wat er werkelijk staat blijkt dus zeer moeilijk te zijn....
Ik heb al meermaals gehoord en gelezen dat Pescarolo sinds vorig jaar zijn auto geen Courage meer mag noemen door een ruzie met Yves Courage ...

Hier het duidelijk voorbeeld: Nouvelle voiture, nouvelle motorisation : ce sera la Pescarolo-Judd, puisque le partenariat avec Peugeot s’est interrompu, et que Henri Pescarolo a choisi le moteur Judd 5 litres pour équiper ses voitures.

Echt nergens is iets te lezen van C60 behalve dat de auto op dat chassis is gebaseerd ...
__________________

Last edited by Integra; 14-04-2005 at 22:29.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.