De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-05-2005, 22:34
cirole cirole is offline
De Paddock Rookie

ook niet echt een duval-fan. Verkeerde mentaliteit en dan schaffen ze bij ons de challange af zodat het budget van citroen belux het loon kon worden van duval. Onder het motto liever een in het wk dan twintig in belgie

Last edited by cirole; 13-05-2005 at 00:08.
Reply With Quote
Old 12-05-2005, 23:59
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by Pascal
Dat het bij Loeb beter lukt dan bij Duval ligt dus blijkbaar onder andere aan het feit dat Loeb zeer gedetailleerd de auto kan "lezen" en deze indrukken kan communiceren met de mekaniekers. Duval kan dit niet en dan hebben we het niet over de Engelse of Franse taal die beide piloten zouden spreken.
Het feit dat hij nu in zijn moedertaal kan werken bewijst dat het niet aan zijn gebrekkige kennis van het Engels te wijten is, zoals men bij Ford beweerde. Al heeft dat toen wel meegespeeld, natuurlijk. Het is gewoon een feit dat hij wel snel is, maar zijn bevindingen niet kan communiceren. Als dat kan worden bijgeschaafd, dan hebben we een heel goeie Belgische piloot.
Totdat hij weeral alle feeling met de wereld verliest, zoals na het vertrek bij Ford ... Hij heeft nu weer iemand van het kaliber van Wilson nodig om hem terug naar beneden te praten.
Old 13-05-2005, 10:31
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular

Ik had het er gisteren ook nog over Duval met mijn vader. Volgens ons zijn zijn slechte prestaties alleen te wijten aan de mentale druk die gepaard is gegaan met zijn overstap naar Citroën.
Hij heeft zoveel mooie dingen laten zien, kon als enige een vuist maken op asfalt tegen Loeb etc.
In 2005 in het beste team, met de beste wagen, naast de beste rijder. Die overwinning kan niet lang op zich laten wachten...Dit jaar wordt het jaar van Duval, daar is iedereen het over eens blablabla....
De speed en het talent is er en in zijn ijver om aan die verwachtingen tegemoet te komen,verliest ie figuurlijk de pedalen met de crashes als gevolg. De gebrekkige communicatie omdat hij geen Engels spreekt, is hier niet aan de orde, dus daar kan het niet aan liggen...

Hopelijk brengt hij dit weekend daar al verandering in...

Zeg nu eerlijk, Märtin kan totnogtoe niet eens aanspraak maken op een podiumplaats ( zonder uitvallers ) dit jaar in de Peugeot en blijft toch ook onder de verwachtingen ( behalve dat hij wel de finish haalt )...
Reply With Quote
Old 13-05-2005, 20:24
Dominique's Avatar
Frecking Nuts ...

Vorig jaar ben ik met een Waal aan de babbel geraakt op de rally van Duitsland. Die vertelde me dat hij Duval's vader vrij goed kende. Hij was dan ook een vurig supporter van de Swa vanaf het eerste uur.
Volgens hem is het probleem met François hetzelfde als met Marc Duez: HEEL veel talent, maar geen sportmanmentaliteit. Graag feesten en fuiven, maar werken was niet echt nodig wegens toch talent genoeg.
Als je als professioneel rallypiloot een acte de présence moet geven op een locale kermis of een rond-de-kerktoren-rally, dan ga niet zo zat als een achterdeur naar huis.
Old 14-05-2005, 19:29
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Het ziet er niet goed uit voor Swa: crisisberaad bij Citroen

Hij moest gewoon uitrijden en punten pakken als 3de genomineerde rijder
Reply With Quote
Old 14-05-2005, 19:37
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Hij had beter bij Ford kunnen blijven. Maar dat is achteraf natuurlijk makkelijk praten.

Om de een of andere reden doet Duval me altijd denken aan Frank Vandenbroucke...
Reply With Quote
Old 14-05-2005, 20:06
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ik vrees dat dit de doodsteek zal zijn voor Duval. Sainz zal rap weer achter het stuur van een Citroën zitten denk ik.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 14-05-2005, 20:46
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Spijtig dat die Franse pipos zo veel belang aan dat constructeurskampioenschap hechten. Je kan beter voor Subaru rijden.
Reply With Quote
Old 14-05-2005, 21:00
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by gwyllion
.... Je kan beter voor Subaru rijden.
Dan moet je wel koffers vol met geld meebrengen. Solberg niet, maar de 2de auto is een betalende. Pa Atkinson heeft, gelukkig voor zoonlief, bakken geld.

Duval is er nog maar eens in geslaagd om precies dat te doen wat ie niet moest in Cyprus... Goe bezig!
Reply With Quote
Old 15-05-2005, 18:55
manu's Avatar
manu manu is offline
De Paddock Regular

Ik las zojuist dat Stephane Prevot zijn ontslag zou aangeboden hebben.
Hier staat het volledige artikel.

Bron:www.hln.be
Reply With Quote
Old 15-05-2005, 20:21
Stranger Stranger is offline
De Paddock Regular

Citroën heeft het ontslag van Prévot nog niet aanvaard.

Mogelijk wil men juist Prévot behouden en een nieuwe rijder naast hem zetten die wel met de Xsara overweg kan (Thiry?).
De beslissing zal door Claude Satinet genomen worden en laat dat nou net iemand zijn die absoluut geen fan is van Duval.
Reply With Quote
Old 15-05-2005, 21:10
Dominique's Avatar
Frecking Nuts ...

Met andere woorden: ziet er niet goed uit voor Duval, en wordt zeker vervolgd.

Indien men een andere rijder zou inzetten naast Prévot zal dat volgens mij niet Thiry worden, die zit met zijn EK campagne al vast ...
Sainz is weinig waarschijnlijk. Als die nog goesting zou hebben om in een rallyauto te kruipen op regelmatige basis, zou hij vorig seizoen niet zijn gestopt.
En Sainz is zeker niet geneigd om snel van co te veranderen. Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad voor hij het goed met Marti kon vinden.

Wie is er dan nog voor Citroen? Stohl zit vast aan Kronos. Of misschien dat Citroen een swap voorstelt? Het kan echt alle kanten op.

Maar zoals gezegd. We zijn nog niet zover, en alles is tot nu toe slechts gissen ...
Old 15-05-2005, 21:11
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Old 15-05-2005, 21:26
KNALFOUR's Avatar
KNALFOUR KNALFOUR is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Dominique

Indien men een andere rijder zou inzetten naast Prévot zal dat volgens mij niet Thiry worden, die zit met zijn EK campagne al vast ...
EK campagne ????? Die heeft dit jaar zelfs het rallyrijden opgeheven ,en is momenteel testrijder bij goodyear europe

Last edited by KNALFOUR; 15-05-2005 at 21:30.
Reply With Quote
Old 15-05-2005, 21:35
Dominique's Avatar
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by KNALFOUR
EK campagne ????? Die heeft dit jaar zelfs het rallyrijden opgeheven ,en is momenteel testrijder bij goodyear europe
Juist. Klopt.
Was dat al radicaal vergeten. Stommiteit van mij. (Hopelijk de laatste )
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules