![]() |
|
|
||||
|
||||
De foto-ets is heel sjiek en de oplossing voor de zetel is geniaal! Ik had 'em eerst niet door, maar na goed kijken werd het duidelijk. De tape voor de verdikkingen en de bmf om de randekes wat boller te zetten, zodat het net lijkt of het kussenopvulsel is. Het dry-brushen zal er dan het nodige effect aan geven. Prachtig is dat!!
|
|
||||
|
||||
echt prachtig hoor
![]() ps : kun je niet eens in het kort uitlegge hoe da etsen werkt ???? en waar je je materiaal haalt ? |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Al mijn materiaal komt hier vandaan. De onderdelen voor de Honda zijn geëtst in nikkelzilver van 1mm dik. Dat is hetzelfde materiaal en dikte als de meeste etssets die je kan kopen. (Studio27 enz...) De techniek die ik gebruik is foto-etsen. Daarbij vertrek je vanuit een metaalplaat, die aan beide zijden voorzien is van een laag fotolak. Daarop leg je tekeningen van de onderdelen die je wil bekomen en je belicht de plaat met UV-licht. Daarna wordt de plaat ontwikkelt (zoals een foto). Waar de tekening de plaat bedekt had, heb je nu een beschermende laag op de plaat. Op alle andere plaatsen is de lak weg en heb je blank metaal. Als je de plaat nu in een etsvloeistof plaatst, zal het blanke metaal oplossen in de vloeistof. De plaatsen waar de beschermlaag zit blijven intact. Zo bekom je dus alle onderdelen precies zoals je ze uitgetekend had. Dit is heel kort uitgelegd, de praktijk vraagt wel wat oefening. De kwaliteit die ik haal, is zeker niet die van de etssets die je kan kopen. (maar ik ben wel van plan om daar nog verder aan te werken als de Honda af is) Problemen die ik ondervonden heb (en die nog niet allemaal opgelost zijn) zijn oa. niet elke layout van tekening etst even goed, vervorming van transparanten door de warmte van de printer, tekeningen die niet gelijkmatig belicht zijn, beschadigingen van de fotolak, ongelijkmatig etsen,... |
|
||||
|
||||
Chassis/interieur is voorlopig af tot ik het koetswerk kan installeren.
![]() ![]() Van dat koetswerk heb ik afgelopen week de neus in de remolie gelegd. Ik had die helemaal in het begin al gespoten, voordat ik met het etsen begonnen was. Nu wil ik de ingegoten snelsluitingen wegschuren en vervangen door etsdelen, vandaar dat ik herbegonnen ben. ![]() Last edited by HHugo; 19-04-2008 at 17:31. Reason: Foto's teruggezet |
|
||||
|
||||
Verbazingwekkend!
Hier is het niet de quantiteit, maar wel de kwaliteit die primeert! |
|
||||
|
||||
1 woordje maar: KLASSE!
|
||||
|
||||
2 woorden zelfs : PURE KLASSE!
|
|
||||
|
||||
Prachtig
![]() |
|
||||
|
||||
waar blijf je het halen , super werk hoor
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Het koetswerk was ondertussen gedecald en vernist, en klaar om te monteren. Toen ik daarmee bezig was, heb ik echter door een accidentje lijm op het lakwerk geknoeid. Lakwerk naar de vaantjes dus. Ik heb in tussentijd een poging gedaan om het te herstellen, maar dat zal duidelijk niks worden. Het detail van de rivetten is al gedeeltelijk beschadigd, en er zitten fouten op plaatsen die ik nu quasi niet meer kan bereiken. Het lukt me niet om er een duidelijke foto van te nemen, maar op alle aangeduide plaatsen zitten fouten/oneffenheden: Oplossing: in de hoop dat een ezel zich geen 2 keer aan dezelfde steen stoot, ga ik een 2de kit in huis halen en het volledige chassis opnieuw beginnen. (De motor kan ik gelukkig wel nog gebruiken) Last edited by HHugo; 19-04-2008 at 17:31. Reason: Foto's teruggezet |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Jakkes, dat is pas tegenslag!!
Geef de moed niet op Hhugo, zo'n prachtproject verdient het om een 2e kans te krijgen... |
|
||||
|
||||
Niet laten liggen en direct verder doen! Als je het nu niet aanpakt, dan komt het er niet van. Prettig is het niet, maar bekijk al dat andere prachtige werk, en dan zie je dat je deze gewoon af MOET maken.
Volhouden!
|
|