De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 24-11-2005, 10:54
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Baron
Persoonlijk betreur ik het wel dat de Villeneuve-bocht verdwijnt.
Ik ook.

Zeker als het wat "vettig"ligt, kan je daar met een motor met wat koppel én voorwielaandrijving héél wat goedmaken op de "dikke" achterwielaandrijvers !
Reply With Quote
Old 24-11-2005, 12:23
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Baron
Ik denk niet dat men in Zolder nog wakker ligt van de Formule 1.
Guess again. Vorige week in de zevende dag hebben ze nog gezegd dat ze het circuit aanpassen zodat ze altijd klaar zijn om de F1 te kunnen ontvangen.

Reply With Quote
Old 24-11-2005, 12:56
pudding1's Avatar
pudding1 pudding1 is offline
De Paddock Rookie

Hmmm,

Is al wel een jaar of twee geleden maar toen heb ik Jan Verschraegen persoonlijk horen zeggen dat het de ambitie was van Circuit Zolder om de F1 terug te halen.

Ik snap echter ook niet waarom de villeneuve chicane dan ook terug weg moet??? die is er toch gekomen juist omdat Gilles Villeneuve daar verongelukt is. Of sla ik de bal mis???

www.hrt-racing.be
Reply With Quote
Old 24-11-2005, 14:40
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by pudding1
Ik snap echter ook niet waarom de villeneuve chicane dan ook terug weg moet??? die is er toch gekomen juist omdat Gilles Villeneuve daar verongelukt is. Of sla ik de bal mis???
En nog geen klein beetje : ten eerste is Gilles verongelukt in de afdaling van de Sacramentsheuvel (en kwam zijn levenloze lichaam ongeveer halverwege het rechte stuk tussen de heuvel en de huidige Villeneuve-chicane terecht) en ten tweede is die chicane er pas veel later gekomen.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 24-11-2005, 17:04
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie

Weet iemand of er waar de nieuwe lay out te vinden is
van de veranderingen
Reply With Quote
Old 24-11-2005, 20:32
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Jo Smets
Ik ben zeer benieuwd, dus wie weet er meer ????
Her en der is reeds e.e.a. te lezen over de aanstaande veranderingen. De wijzigingen voor seizoen 2006 zullen naar verwachting in de eerste helft van december door Circuit Zolder gepresenteerd worden aan het grote publiek.

Voor zover ik kan inschatten blijf je met de Mini onder de twee minuten (en anders lepel je een 1375 ipv een 1275 in die Mini. Dat zien ze bij de technische controle toch niet )
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 24-11-2005, 20:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by raceboy
Guess again. Vorige week in de zevende dag hebben ze nog gezegd dat ze het circuit aanpassen zodat ze altijd klaar zijn om de F1 te kunnen ontvangen.
Interview op TV Limburg.be
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 24-11-2005, 22:05
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -

Quote:
Originally Posted by Jimbo
Ben ik trouwens de enige die het 'heengaan' van de berg en 'vieze' remzone die ie creeert voor de Villeneuve ronduit dramatisch vind?
dramatisch is uiteraard overdreven... maar ik heb een paar keer het geluk gehad om een "circuitdoop" mee te maken als passagier én ik vond dit stuk het meest impressionant
Reply With Quote
Old 25-11-2005, 18:35
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Volgens mij verandert enkel de eerste chicane, die voor de berg (post 8).
Verder nieuwe asfalt over het hele circuit en enkele uitbreidingen op de veiligheidsvoorzieningen, lees grotere uitloopstroken. Dus ik denk dat de Berg en de Villeneuve blijven.
Old 26-11-2005, 02:09
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular

De Villeneuve veranderen kan ik nog mee leven,maar ik vind de heuvel ook zowat het leukste van het circuit,dus hopelijk blijft dit gewoon zo..En zowat vanalles uitgeven en veranderen om de F1 terug te halen is streven naar iets dat er toch niet gaat komen,wees gerust..als je nu zou zeggen de Moto Gp zou ik zeggen ja.
Old 26-11-2005, 10:24
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by schumivill
De Villeneuve veranderen kan ik nog mee leven,maar ik vind de heuvel ook zowat het leukste van het circuit,dus hopelijk blijft dit gewoon zo..En zowat vanalles uitgeven en veranderen om de F1 terug te halen is streven naar iets dat er toch niet gaat komen,wees gerust..als je nu zou zeggen de Moto Gp zou ik zeggen ja.
Dat is volgens mij ook de bedoeling.
Jan Verschraegen zit in interviews de laatste dagen te vertellen dat hij een terugkeer van de Formule 1 naar Zolder wel ziet zitten, en hij plakt daar in de vlugte ook nog eens een prijskaartje op. Volgens mij moet je dat gewoon zien in de context van het stukje vaudeville-theater dat de Waalse politici de laatste weken opvoeren rond de F1 in Francorchamps. Verschraegen staat lachend aan de kant met een air van 'Rotzooien jullie maar wat aan en verbrassen jullie daar maar miljoenen euros in Wallonië, wij hier in Zolder doen het rustig op ons tempo'.
Maar in alle ernst, de Formule 1 lijkt me echt geen 'must' voor Circuit Zolder.

Last edited by Baron; 27-11-2005 at 00:53.
Reply With Quote
Old 26-11-2005, 13:56
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular

Weet er iemand wel concreet wat er gaat gebeuren; er wordt weer veel over gepraat, maar ik zou er niet van verschieten dat op het eind alleen de asfalt laag zal vervangen zijn en een paar grindbakken aangepast???

Hoorde onlangs dat men de heuvel ging wegdoen... Mag je zo maar aan de sacramentsheuvel zitten, is dat niet één of ander beschermd ding???

Wat wel klopt is dat men de moto's terug naar zolder wil halen, en dat men daardoor ook het circuit zal moeten aanpassen; maar voor formule 1, ik denk dat daar allaang niemand van wakker ligt...
Reply With Quote
Old 26-11-2005, 18:05
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Jawaddeman
Weet er iemand wel concreet wat er gaat gebeuren; er wordt weer veel over gepraat, maar ik zou er niet van verschieten dat op het eind alleen de asfalt laag zal vervangen zijn en een paar grindbakken aangepast???
Zoals het er nu naar uitziet gaan we in de winterperiode een wandeling organiseren op het circuit. Onder deskundige leiding lopen we een "rondje Zolder". Op de plekken waar men iets gaat veranderen of reeds bezig is met de verandering zal er een uitleg zijn. Misschien dat er ook nog de mogelijkheid is dat we een kijkje achter de schermen kunnen nemen van het circuit.

De exacte details van deze wandeling zijn we nog aan het uitwerken met bepaalde personen. Zodra er meer bekend is zullen we dat in een aparte thread vermelden.

Dus wie een voorsprong wil hebben op zijn collega-coureurs? Kom lekker wandelen met De Paddock in de winter
Reply With Quote
Old 26-11-2005, 19:12
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie

Mark, ik heb nog ergens een plattegrond liggen zodat niemand kan verdwalen
Old 07-12-2005, 16:43
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Dat zien ze bij de technische controle toch niet )
Daar heb je inderdaad gelijk ...

Quote:
Originally Posted by Mark
en anders lepel je een 1375 ipv een 1275 in die Mini.
maar dat zou ik natuurlijk nooit doen

Race-groeten,
Jo Smets
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules