De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-02-2006, 17:05
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Desmodromic2001
Ik heb juist de decals gekocht van Valentino Rossi om op de Corolla te zetten. De body moet ook in het geel, maar ik heb nogal nare ervaringen met die kleur. Ik weet niet hoe het komt, maar ik krijg makkelijk donkere gedeeltes in mijn geel. Geen problemen gehad?
Tevens dacht ik altijd dat je de maskingtape moet verwijderen als de verf nog NIET droog is, dit om te vermijden dat wanneer de verf WEL droog is, hij afbrokkelt bij het verwijderen van de masking tape. Ik heb nog niet zoveel ervaring met het spuiten in diverse kleuren, vandaar dat ik hierover eens uw gedacht vraag.
Met die donkere gedeeltes heb ik geen problemen gehad. Van dat verwijderen van die afplaktape klopt, en het is ook daarom dat ik ze (te) snel wou verwijderen, met de gekende gevolgen. Nu, ik heb alles opnieuw gespoten en 24 uur gewacht, maar dan nog zat ik in de fase "nog niet droog" hoor. Zelfs vandaag is de verf nog altijd niet echt droog. Enamel droogt nu eenmaal een pak trager.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 15-02-2006, 17:07
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Clubman
dat laksteuntje lijkt me iets practisch : waar heb je dat vandaan ?
Tjonge, dat is ongeveer de 7de keer dat die vraag me in één of andere modelbouwthread gevraagd wordt. Niet dat ik daar problemen mee heb, het is een Tamiya-stand en ik heb hem gekocht bij Broux. Men zegge het voort!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 16-02-2006, 18:13
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sennake
Tjonge, dat is ongeveer de 7de keer dat die vraag me in één of andere modelbouwthread gevraagd wordt. Niet dat ik daar problemen mee heb, het is een Tamiya-stand en ik heb hem gekocht bij Broux. Men zegge het voort!
Merci !

ps denk je nog es aan de jumpin jacques scan ? niet dringend hoor !
Reply With Quote
Old 16-02-2006, 20:50
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Clubman
niet dringend hoor !
Altijd gevaarlijk om zoiets tegen mij te zeggen

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 19-02-2006, 21:32
Sennake's Avatar
Administrator

Ondertussen zijn de decals aangebracht op de body, werden de gele opstaande randjes voorzichtig weggeschuurd en heb ik het geheel voorzien van 4 lagen glanzende vernis. Nu een weekje laten drogen en dan kunnen we weer verder. Ondertussen zal ik werk maken van de motor, waarvan later foto's zullen volgen.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	porsche917lh_18.jpg
Views:	148
Size:	46.4 KB
ID:	908   Click image for larger version

Name:	porsche917lh_19.jpg
Views:	125
Size:	42.1 KB
ID:	909   Click image for larger version

Name:	porsche917lh_20.jpg
Views:	122
Size:	40.7 KB
ID:	910   Click image for larger version

Name:	porsche917lh_21.jpg
Views:	159
Size:	47.2 KB
ID:	911  

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 19-02-2006, 22:00
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Mooi, gewoonweg mooi

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
Old 21-02-2006, 21:47
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Ondertussen zal ik werk maken van de motor, waarvan later foto's zullen volgen.
Belofte maakt schuld. Hier zijn enkele foto's van de nagenoeg afgewerkte motor. Het betreft een 12-cylinder met 2 bougiekabels per cylinder, wat me dus verplichtte 2 keer 24 gaatjes te boren voor de bougiekabels, en nog eens 3 keer 12 voor de benzineleidingen. Om over de kabels naar de bobijnen nog maar te zwijgen. Enfin, hopelijk komt het eindresultaat een beetje overtuigend over...
Attached Thumbnails

Name:	porsche917lh_22.jpg
Views:	149
Size:	62.8 KB
ID:	919   Click image for larger version

Name:	porsche917lh_23.jpg
Views:	134
Size:	52.7 KB
ID:	920   Click image for larger version

Name:	porsche917lh_24.jpg
Views:	150
Size:	61.5 KB
ID:	921   Click image for larger version

Name:	porsche917lh_25.jpg
Views:	155
Size:	65.2 KB
ID:	922  

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 21-02-2006, 21:48
Sennake's Avatar
Administrator

De uit resin gegoten schokdempers leken nergens op, en zelfs intensief schuurwerk kon hier geen soelaas bieden. Daarom heb ik ze weggegooid nadat ik er de bovenste steuntjes van “gekannibaliseerd” heb. De rest is scratchbouw van aluminium staaf en plastic schijfjes, gevormd in mijn punch and die set.

Ook het chassis werd wat verder afgewerkt. Alle onderdelen die ik vooraf getoond heb werden ingebouwd, en achteraan werd reeds een begin gemaakt van de toch wel ingewikkelde buizenstructuur.

Wordt vervolgd…
Attached Thumbnails

Name:	porsche917lh_26.jpg
Views:	155
Size:	43.1 KB
ID:	923   Click image for larger version

Name:	porsche917lh_27.jpg
Views:	140
Size:	46.9 KB
ID:	924   Click image for larger version

Name:	porsche917lh_28.jpg
Views:	161
Size:	52.7 KB
ID:	925  

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 21-02-2006, 22:02
fish88's Avatar
fish88 fish88 is offline
De Paddock Regular

Waarom begin je geen bedrijfje met het maken van kitjes , ik wil best klant worden . Echt geweldig hoe je het zo precies maakt
Reply With Quote
Old 21-02-2006, 22:06
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Ik vind de motor zeer goed. Alleen steken de beige-kleurige onderdelen bovenaan er misschien ietske te fel tegen af. Het blok op zich is goed verouderd, maar de bovenkant ziet er misschien wat te clean uit. However! ik zie niet onmiddellijk hoe dat zou kunnen verholpen worden, aangezien ik denk dat smoke hier niet het juiste middel is. Misschien, let wel misschien dat je de voetjes onderaan met smoke kan doen, en de bovenkanten, dus de lange stukken waar de openingen van de kelkjes inzitten, wat kan oplichten door ze met nog lichter beige wat te dry-brushen alvorens af te werken met wit?
Reply With Quote
Old 21-02-2006, 22:20
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Huudo
Ik vind de motor zeer goed. Alleen steken de beige-kleurige onderdelen bovenaan er misschien ietske te fel tegen af. Het blok op zich is goed verouderd, maar de bovenkant ziet er misschien wat te clean uit. However! ik zie niet onmiddellijk hoe dat zou kunnen verholpen worden, aangezien ik denk dat smoke hier niet het juiste middel is. Misschien, let wel misschien dat je de voetjes onderaan met smoke kan doen, en de bovenkanten, dus de lange stukken waar de openingen van de kelkjes inzitten, wat kan oplichten door ze met nog lichter beige wat te dry-brushen alvorens af te werken met wit?
Dat beige stelt de glasvezelstructuur voor, die in werkelijkheid doorschijnend of zelfs bijna doorzichtig is. Dat is de reden waarom ik niet durf te "schaduwen", omdat ik daarmee alsmaar verder van de realiteit vrees af te wijken. Omdat de echte glasvezel doorschijnend is, vormt het geheel eigenlijk geen schaduw. Maar een ramp is het niet : dit model is een "curbside" model waarbij alles wat je van de motor kan zien, door de achterruit bekeken zal moeten worden. Achterruit die zelf ook nog eens geelachtig van kleur is, waardoor de kleuren nog wat vervormen.

Maar ik zal je tips wel indachtig zijn bij de bouw van mijn andere 917's, wanneer de motorkap afneembaar zal zijn...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 21-02-2006, 22:45
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Knappe dinges, Sennake!
Ik kan de redenering van Huudo wel een beetje volgen. Mijn eerste reactie was ook in de aard van "wat doen die vleeskleurige dinges daar eigenlijk?".
De vraag is inderdaad: hoe moet het dan wel?

Voor de rest niks dan respect voor het engelengeduld met die bekabeling.
Old 21-02-2006, 23:07
Sennake's Avatar
Administrator

Tja, I gave it my best shot...

Dit is wat ik trachten na te bootsen heb :

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 21-02-2006, 23:19
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Tja, I gave it my best shot...

Dit is wat ik trachten na te bootsen heb :

Voor dit model kan het dan idd geen kwaad. De geel kleurige venster zal idd wel voldoende kleurvervorming doen optreden.

Maar, als je kijkt naar het door de zonlicht opgelicht deel, dan ben ik akkoord, maar da's natuurlijk geen goed referentie licht. De kleur die in de schaduwgedeelten voorkomt is wat je zou moeten trachten te simuleren lijkt me. Wat ik bij de volgende 917 zou doen, is vertrekken vanaf een donkerdere kleur - roest-koper-bruinachtig gedeelte - en dan zo drybushen naar het beige toe. In het begin mag dat dry-brushen zelfs wat vochtig brushen zijn, zodat je de juiste schakeringen erin krijgt. Zeker op de bovenste gedeeltes, waar de glasvezelstructuur gewoon vuil is.

Bovendien is het niet zo dat we dezelfde kleur moeten maken zoals in het echt - je kent het wel, op schaal ziet zo'n kleur er altijd anders uit -if it looks right enz.

Ik geef ook onmiddellijk toe dat glasvezel nabootsen geen sinecure is, dus extra testwerk en uitproberen, zal de boodschap ook hier blijven.

Krijg al rillingen als ik aan het kabelwerk denk...
Reply With Quote
Old 21-02-2006, 23:25
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Huudo
Wat ik bij de volgende 917 zou doen, is vertrekken vanaf een donkerdere kleur - roest-koper-bruinachtig gedeelte - en dan zo drybushen naar het beige toe. In het begin mag dat dry-brushen zelfs wat vochtig brushen zijn, zodat je de juiste schakeringen erin krijgt. Zeker op de bovenste gedeeltes, waar de glasvezelstructuur gewoon vuil is.
Zal ik absoluut zeker doen. Thanks voor de tip.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules