De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 07-03-2006, 23:05
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2005
Location: B+D+UK
Posts: 284
Quote:
Originally Posted by Lambo
Een ander gevolg van deze crash was ook dat tot op de dag van vandaag alle soorten autosport verboden zijn in Zwitserland.
Kleine rechtzetting: enkel omloop races werden (en zijn nog steeds) verboden in Zwitserland. Heuvelklim, rally enz. worden gereden.
Reply With Quote
  #17  
Old 07-03-2006, 23:13
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Eddy V
Kleine rechtzetting: enkel omloop races werden (en zijn nog steeds) verboden in Zwitserland. Heuvelklim, rally enz. worden gereden.
Een rare regel als je het mij vraagt. Bij rallies/heuvelklims zijn er toch ook risico's voor coureurs/toeschouwers?
Reply With Quote
  #18  
Old 08-03-2006, 19:54
kristof n kristof n is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1
Ook tijdens de wedstrijd van 1999 ging een MERCEDES over kop .
Dit met P.Dumbreck aan het stuur rond 20.45u op het rechte stuk voor Indianapolis.( dit op de zelfde plaats weer Webber er al was afgegaan tijdens de qualificatie) . Ik zat toen op de tribunes en toen de beelden van die crash op de grote schermen werden getoond zag je iedereen wet bleek wegtrekken !
later die maand was in Le Mans en ben ik met de wagen langs dat stuk van het circuit gaan zoeken naar die plaats. Op de plaats waar die Mercedes uiteindelijk was terecht gekomen (in een stukje bos waar ze net bomen hadden gerooid) bleek er nog stukken carbon te zitten in de stronken. Die hangen hier nu in een kadertje naast mij op bureau, samen met een foto van die CLR NR.6
Reply With Quote
  #19  
Old 08-03-2006, 22:01
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by raceboy
Als jij zegt de zware crash dan denk ik toch eerder aan 1955.
Absoluut. Die flippende en vliegende Mercedessen zijn wel heel spectaculair en staan bij iedereen nog vers in het geheugen gegrift, maar dat is niet "de" crash van Le Mans.
Toen ik de titel van deze thread zag, dacht ik onmiddellijk aan Pierre Levegh in 1955. Die crash is het grootste drama dat de autosport ooit heeft gekend.
Reply With Quote
  #20  
Old 08-03-2006, 22:24
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Quote:
Originally Posted by Bramzel
En ook een BMW LMP (99?) met Bill Auberlen achter het stuur heeft zo'n fraaie salto gemaakt.
Commentaar van Bill na de crash live op TV:"Lufthansa maakt betere landingen"
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #21  
Old 11-03-2006, 08:34
Aerogi's Avatar
Aerogi Aerogi is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2003
Location: Brugge
Posts: 37
Hoi,

op vraag van iemand, hier zijn een paar scans van crash van John Nielsen:

Bron: Auto Hebdo, June 20th 1985 (pictures taken by Ozeki Hajime)











Quote:
Originally Posted by Preben Juhl Hansen from Newspaper BT
Super-John's Racer Took Off:
Flew 200 Metres
The 3-time European Champion John Nielsen last evening miraculously escaped without a scratch after his 700hp Sauber C8-racer doing 377km/h suddenly took off like an aeroplane and was thrown 15 metres into the air above the famous Le Mans track, 150km from Paris. Only after a flight of 200 metres the powerful sportscar landed, totalling itself by the violent impact with the track surface. John Nielsen was able to extract himself uninjured from the smoldering wreck and scramble to safety. The dramatic accident took place during the time trials prior to the classic 24 Hour race held today* and tomorrow*, and the drama was witnessed by 40,000 spectators. Quoting John: "It was at the same time a scary and weird experience. Suddenly I felt that all points of balance were nullified. I realised that I had actually taken off in the car, which flew like an aeroplane. 'Here comes the BANG', I thought - and so it most certainly did, as the car landed, and turned over. Luckily, I was able to unfasten my belt and climb out uninjured, and run away. The car was smoking badly, so it was only a matter of getting as far away from the wreck as possible. Neither myself nor any of our technicians have so far been able to figure out what really happened. We know that the car somehow during the high speed performance lost something to remove aeroynamics from it, but we do not know exactly what. I am happy to be uninjured, and that's the main thing, even though it is a bitter pill to swallow to miss the actual race**." John Nielsen is despite his accident not in a worse state than he is able to remain in Paris for the weekend to attend the race as a spectator.
Reply With Quote
  #22  
Old 14-03-2006, 11:52
student's Avatar
student student is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 258
heeft er iemand beelden van de crash van Dumbreck? Ik zit er al lang achter te zoeken
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.