![]() |
|
|
||||
|
||||
In aanbouw : Ducati Desmosedici 2004 - Tamiya 1/12
Dit model ben ik aan het bouwen als nieuwste artikel voor Modelbouwmagazine. Daarom mag ik er geen uitgebreide foto-thread van maken zoals gewoonlijk. Maar ik beloof jullie om af en toe wat teasers te posten.
Momenteel heb ik alle onderdelen van de kuip gemonteerd tot submontages, geschuurd en gepolierd, voorzien van 2 lagen witte primer en 3 lagen Tamiya TS-49 Bright Red. Ik heb ook de ontbrekende Marlboro bestickering aangeschaft, en ik ben volop bezig met de witte vlakken te decallen waarop later de Marlboro letters moeten aangebracht worden. Teasers : later. |
|
||||
|
||||
wel knap. was al vol ongeduld om die foto's te zien na het lezen van de titel en dan niks
![]() |
|
||||
|
||||
Ja, eerst ons lekker maken en dan zeggen dat we niks te zien krijgen. Sennake begint zowaar vrouwelijke trekken te krijgen
![]()
|
||||
|
||||
Allez vooruit, 1 teaserke zal wel geen kwaad kunnen zeker? Maar ik sta dan ook nog niet erg ver eh (de Porsche 917 LH heeft voorrang gekregen)...
|
|
||||
|
||||
Dit project gaat oerend.........traag vooruit. Ik wil het alles zodanig perfect tot in de puntjes afwerken, dat er dikwijls iets mis gaat en ik opnieuw moet beginnen. Ik heb van pure "armoede" al een 2e kit gekocht om verknoeide onderdelen te kunnen vervangen. Ik denk dat ik, zoals Huudo me onlangs zei, permanent op mijn limiet aan het modelbouwen ben, waardoor je net zoals in de autosport constant het risico loopt van uit de bocht te vliegen...
Maar goed, er is dan toch enige vooruitgang te bespeuren, en ik zal jullie de teaserkes dan ook niet onthouden : |
|
||||
|
||||
tja, op de limiet of niet ... maar het is wel zoals het hoort. Door steeds op de limiet te werken verleg je je grenzen.
Je hebt ook de juiste Marlboro logo's gevonden zie ik ... keep up the spirit!
|
||||
|
||||
Knap werk Guy. Dit wordt weer een showbeest. Pak er je tijd maar voor, het resultaat zal dan ook navenant zijn.
![]()
|
||||
|
||||
De stuurinrichting werd op het chassis aangebracht, en enkele kabeltjes werden al bevestigd. Nu ga ik beginnen aan de uitlaten.
|
|
||||
|
||||
Dat ziet er gewoonweg perfect uit, chapeau! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
________ Medical Marijuana Last edited by B. the builder; 19-09-2011 at 12:00. |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar ik was nog niet tevereden : ik wou ook de spanveren aanbrengen die op de referentiefoto's te zien zijn, en de hittesensoren die op de uitlaateinden aangebracht zijn. Dus vormde ik met wat ijzerdraad de beugeltjes waaraan de veren bevestigd worden, en lijmde ik die op hun plaats, waarna ik met nog dunnere ijzerdraad veertjes draaide op een kopspeld en op hun plaats aanbracht. Voor de sensoren gebruikte ik Sakatsu boutjes waarin ik een stukje kopspeld lijmde als metalen "jackstekker", en daarover werd een stukje holle plastic tube geschoven, waar op zijn beurt weer een stukje dunne plastic hose gelijmd werd. En hieronder zie je het resultaat. Verder heb ik ook de radiator details geschilderd (nog niet helemaal af, maar toch bijna) en werden de rode verbindingen afgewerkt met dunne zwarte reepjes decal en reepjes chroomfolie. Ook de zijpanelen (die ik helemaal opnieuw moeten doen heb omdat het lettertype van "Marlboro" eerst verkeerd was) zijn weer bijna klaar, op enkele kleine decals na. Je ziet hieronder zowel de foutieve panelen staan (die met de neusbekleding erbij) als de correcte (tegen het verfpotje). |
|
||||
|
||||
lekker jongen !!
![]()
|
|||
|
|||
ik heb het zo niet om motsjikletten maar dit is KLASSE !
|
|
||||
|
||||
Ziet er keurig uit ... zoals altijd. Alleen vind ik het blauw op de uitlaten een beetje te licht en aan de groene kant (komt misschien door het geel dat eronder zit ...).
Ik gebruik meestal transparant blauw gemengd met smoke ... dan wordt het een flink stuk donkerder. Maar ... da's mijn mening natuurlijk, en wie ben ik! Voor de rest ... nice job!
|
||||
|
||||
Telkens sta ik weer versteld van de details die sommigen onder ons aan de modellen toevoegen. Héééééééél goe bezig zou ik zo zeggen
![]() Grtzzzzzzz Nismo ![]() |
|
||||
|
||||
Hopelijk kunt ge het desmosysteem even gedetailleerd weergeven, want dat maakt per slot van rekening een Ducati !
![]() Mooi hoor.
|
|