De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 08-05-2006, 22:05
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
De Paddock Recercheurs zijn weer bezig
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #17  
Old 08-05-2006, 22:15
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by Mark
De Paddock Recercheurs zijn weer bezig
Hehe ja altijd tof om te lezen
Ik blijf er toch bij dat GLPK legaal bezig is hoor, als RACB zegt dat ze het FIA GT reglement wilt overnemen voor Belcar dan doet het dat beter volledig! En werk niet de sterken (C5-R) in de Belcar tegen maar help de zwakkeren (bedoel hierdus de overige topwagens mee). Lijkt toch logisch dat je tragere wagens sneller maakt dan de snellere trager te maken?? Niveau van Belcar opkrikken is de bedoeling hé.
FIA GT keurt die ophellende diffusor goed dus dan is deze legaal, klinkt toch logisch?? En dat zij het enigste team zijn die dat zo interpreteren in die FIA GT, dan is dat mischien omdat de andere teams vinden dat het ophellende diffusor'ke niet de moeite waard is om te gebruiken/installeren...
Vind echt wel jammer dat er zoveel slechte kritiek is over GLPK Racing.
Reply With Quote
  #18  
Old 08-05-2006, 22:17
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
Check eens de diffusor van de AD-Sport Viper. Ook een gurney-lipje. Als ik mij niet vergis heeft GLPK daar zelfs eind 2004 mee gereden. In 2005 zat het lipje er ook op tijdens de races dat GLPK heeft deelgenomen aan de Belcar.

Edit: Hier foto's uit 2004 mét gurney ... http://www.glpk.net/2006/fotos/33/

Bij de shakedown van de GLPK Corvette C5-R in Spa in 2005 stond de ophefmakende gurney-lip al op de diffusor. Materiaal dus standaard geleverd door Pratt&Miller. Check http://www.glpk.net/2006/fotos/40/ ... Deze diffusor is het hele jaar goedgekeurd geweest door de FIA ... GLPK heeft er een pole mee gereden en een race mee gewonnen. Als het ongereglementair was, dan had één of ander topteam wel een klacht ingediend. Denken we maar aan Prodrive. Dave Richards was begin 2005 niet al te happig op de komst van Corvette naar het FIA GT kampioenschap, als ik me niet vergis. Dit zou dan toch dé ideale manier zijn geweest om GLPK een race-overwinning af te nemen als het een illegale gurney betrof?

Last edited by Gilles; 08-05-2006 at 22:33.
Reply With Quote
  #19  
Old 08-05-2006, 22:26
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Kijk eens naar deze foto van de SRT Vette in 2004 (24h Spa) Bron: www.proximus24hours.com

Daar meen ik toch ook een opstaande rand te zien. Misschien valt het daar qua afmetingen wel in het reglement, of hebben ze het intussen verwijderd? Op die foto's van de Viper is het inderdaad het meest opzichtig.




Quote:
Als het ongereglementair was, dan had één of ander topteam wel een klacht ingediend. Denken we maar aan Prodrive. Dave Richards was begin 2005 niet al te happig op de komst van Corvette naar het FIA GT kampioenschap, als ik me niet vergis. Dit zou dan toch dé ideale manier zijn geweest om GLPK een race-overwinning af te nemen als het een illegale gurney betrof?
Ik denk het ook. Zou het geen poging zijn van de RACB om de aandacht wat af te leiden van hun niet zo geweldig succesvolle reglementswijziging voor 't seizoen 2006? Enfin, we zien wel, 't zal alleszins politiek spektakel geven denk ik komende wedstrijd :-o

Last edited by Neo-242; 08-05-2006 at 22:36.
Reply With Quote
  #20  
Old 08-05-2006, 22:56
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by Neo-242
Ik vraag me wel af wat die rand voor extra voordeel kan opleveren. Extra neerwaarste druk?
Volgens mij zal de lucht op dat punt sneller beginnen stromen waardoor er meer lucht vanonder de auto gezogen wordt
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #21  
Old 09-05-2006, 17:55
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Zo'n rand zal toch wel iets of wat voordeel hebben, maar ze rijden er zo mee rond in de FIA GT, dan zie ik geen probleem voor het ook te gebruiken in de Belcar.
Reply With Quote
  #22  
Old 09-05-2006, 18:03
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
en de GLPK reclame caroussel is weer in gang getrokken...
Reply With Quote
  #23  
Old 09-05-2006, 18:09
racinco2004's Avatar
racinco2004 racinco2004 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2005
Location: Walem
Posts: 24
Langs de ene kant kan men mss gelijk hebben, maar langs de andere kant zijn er mensen die niet tegen GLPK kunnen met al hun centen. Het probleem is dat de laatste jaren GLPK gedomineerd heeft en dit jaar zal het terug zo zal zijn. GLPK kan er ook niet aan doen dat de rest buiten enkele met een porsche biturbo rijden en niet mee kunnen. Kijk naar de broers Wauters. Zij gaan dit jaar goed kunnen volgen en veel fun beleven. Het is duidelijk dat er over deze discussie 2 kampen zijn.
__________________
Racing is not a sport, it's a lifestyle !!!
Reply With Quote
  #24  
Old 09-05-2006, 18:16
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Jorge Segers zegt (op pitstop.tv) dat de Vettes zo geleverd worden door P&M. deze en deze foto's zeggen dat dit klopt, want ook deze Vettes hebben zo'n lipje. moeten ze die dan speciaal voor Belcar gaan verwijderen?

en belangrijkere vraag: heeft SRT die dan normaal gezien ook niet? want zij hebben hun Vette ook bij P&M gehaald...
*edit* even de SRT-site bezoeken levert dit resultaat op: hier géén lipje.
__________________

Last edited by marcel; 09-05-2006 at 18:19.
Reply With Quote
  #25  
Old 09-05-2006, 18:30
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Ik denk dat de lipjes pas werden gebruikt door P&M vanaf 2004, en SRT model is van 2002
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #26  
Old 09-05-2006, 18:31
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Quote:
Originally Posted by racinco2004
Het probleem is dat de laatste jaren GLPK gedomineerd heeft en dit jaar zal het terug zo zal zijn.
Dit was vorig jaar niet het geval hé.


Niet alleen GLPK reed tijdens de Belcar First Race met zo'n Gurney. Ik ga nu geen teams of auto's benoemen maar hou het maar in 't oog.

Mvg...
Reply With Quote
  #27  
Old 09-05-2006, 19:24
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Niet om muggen te ziften of wat dan ook, maar toen ik deze foto zag valt me ineens op dat de SRT vetten (net als alle andere wagens van de Belcar Original én zoals het word gevraagt/verplicht? door de organisatie) de stickers hebben hangen van "club RTL". Toevallig staat daar de GLPK vette op de pole de natuurlijk niet de regels moet volgen, want ja die stickets zullen niet passen bij het groen van kerwit de kikker.

OK, dit is een detail. alé zo kan je het altans relativeren. Maar het zijn vele muggen die een (gevaarlijke) zwerm maken.... net zoals het verhaal van de emmer water en de druppels...



Quote:
Originally Posted by corvetteboy
Ik denk dat de lipjes pas werden gebruikt door P&M vanaf 2004, en SRT model is van 2002
Dan is het wel heeeeeeel toevallig dat ze nog een diffusor gebruiken van 2002 .
Als ze nu of vorig seizoen of het seizoen ervoor of... een nieuwe diffusor bestellen bij P&M in de states, lijkt het me logische dat zij een diffusor krijgen geleverd met de laatste (C5R) updates in. Ik ben er bijna zeker van dat een team de gurney los wil bestellen (als het een los onderdeel is en dus moet gemonteerd worden aan de diffusor) perfect (pakweg) 5 gurneys kan laten afkomen uit de states.

Dus volgens mij (maarja wie ben ik) heeft SRT ook in de winter goed het regelement gelezen. Beter zelfs als GLPK . Want zij hebben koppig de originele FIA GT regels toegepast, terwijl SRT blijkbaar de (volgens GLPK) onduidelijk vertaalde FIA GT regels en dus de geldende Belcar versie ervan toepassen.


We zullen zien we het er het verste geraakt
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 09-05-2006 at 19:30.
Reply With Quote
  #28  
Old 09-05-2006, 19:30
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
Niet om muggen te ziften of wat dan ook, maar toen ik deze foto zag valt me ineens op dat de SRT vetten (net als alle andere wagens van de Belcar Original én zoals het word gevraagt/verplicht? door de organisatie) de stickers hebben hangen van "club RTL". Toevallig staat daar de GLPK vette op de pole de natuurlijk niet de regels moet volgen, want ja die stickets zullen niet passen bij het groen van kerwit de kikker.

OK, dit is een detail. alé zo kan je het altans relativeren. Maar het zijn vele muggen die een (gevaarlijke) zwerm maken.... net zoals het verhaal van de emmer water en de druppels...
ja, dit was mij ook opgevallen. maar, na de eerste race heb ik de reglementen eens gelezen ivm de ballasten, en er staat ook in dat de opgelegde stickers mogen vervangen worden mits het betalen van een premie. ik veronderstel dat GLPK het gepaste geld op tafel gelegd heeft.
__________________
Reply With Quote
  #29  
Old 09-05-2006, 19:31
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
Niet om muggen te ziften of wat dan ook, maar toen ik deze foto zag valt me ineens op dat de SRT vetten (net als alle andere wagens van de Belcar Original én zoals het word gevraagt/verplicht? door de organisatie) de stickers hebben hangen van "club RTL". Toevallig staat daar de GLPK vette op de pole de natuurlijk niet de regels moet volgen, want ja die stickets zullen niet passen bij het groen van kerwit de kikker.
Als team kan je dit afkopen.

Omdat de reclame van Cooltech niet op het 'Canvas' groen gaat hebben we deze als zonneband genomen. Dit kost GLPK echter handen vol geld omdat je de zonneband van de organisatie moet afkopen.

Dit hebben we ook gedaan bij de RTL stickers.

Het heeft eigenlijk lang geduurt voordat iemand hier een opmerking over maakte!

Mvg...

Last edited by Thomaske; 09-05-2006 at 19:48.
Reply With Quote
  #30  
Old 09-05-2006, 19:40
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Quote:
Originally Posted by Thomaske_GLPK
Dit kost ons echter handen vol geld omdat je de zonneband van de organisatie moet afkopen.
Hello, breng eerst een bak bier en probeer het me dan nog eens wijstemaken.

GLPK die iets betaald aan CZ? Alé die tribune in de Ickx chicane bouwd Kumpen dus zonder twijfel met een precentje voor wat te vereffenen...
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.