De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 07-06-2006, 23:22
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
De tip voor de raamrubbers was super. Ze zien er nu hel goed uit. Moet binnenin nog wel wat bijwerken aan de ruit zelf... Ook bij die van Kankkunen zie je dat het veel beter is nu. Kleefband eraf als de verf nog nat is...

Gisteren- en vanavond heb ik hier nog wat verder gedaan. De details op de kas verder schilderen. De lichten, luchthapper, spiegels plaatsen. Enkele onderdelen bijspuiten...

Alles ging vlot tot ik aan de wielen begon. De rechtsachter bleek volledig vastgelijmd te zitten. Ik was vergeten dat ik die wagen ooit had laten vallen en dat ik dat achterste kapotte deel muurvast had gezet... Na wat sleurwerk kreeg ik em er toch af. Jammer genoeg met schade, maar dat was niet te vermijden (zie foto's)





Afgebroken vering, muurvaste schijfrem en losgebroken velg waren de probleempunten.

De velgen werden vervangen door nieuwe, gespoten exemplaren (zie verschil op foto) De vering komt uit de reststukken van de kit van Ian Duncan en de remschijf haal ik uit de kit van Kankkunen. Hij krijgt twee beter gedetailleerde vooraan op de wagen.



Hier nog de onderdelen die gespoten werden (laag 1)



Morgen nieuwe foto's van de wagen net voor het starten van het decalleren (dit weekend, hoop ik)

grtzzz
Reply With Quote
  #17  
Old 10-06-2006, 17:35
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Even wat verder gedaan aan de Celica...

1/ banden opgeschuurd, op de nieuwe (gespoten) velgen geplaatst
2/ kapjes voor de lichten vastgezet
3/ achterlichten toegevoegd
4/ kapotte vering vervangen en nieuwe remschijf geschilderd en geplaatst
5/ knipperlichten geschilderd (hier vragen ze oranje verf, maar ik vind de combinatie x-11 en daarover clear orange beter ogen (zie foto)
6/ laatste onderdelen gespoten



Ben nu begonnen met het slopen van het interieur. Ik had graag het reservewiel vastgezet met gordels, maar ik vind geen referentiefoto's... Ook twijfel ik om alsnog de decalgordels te vervangen door gewone, zelfgemaakte. Door de kleine ramen kun je dat eigenlijk niet zien, maar menig modelbouwer weet dat het dan toch aan je knaagt...

Decals hangen er nog niet op. We naderen de proefwerken dus heb ik het druk druk druk...

Ow, en voor de Celica-liefhebbers, na de Duncan-, de Bertone- en de Kankkunenversie maak ik binnenkort ook nog de Chatriotversie... Allemaal ST185. Later volgen de ST205 (Loix en Theunissen)

Groetjes !!
Reply With Quote
  #18  
Old 11-06-2006, 17:47
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Pff ben weer goed bezig... Ik zit hier te vragen om foto's van hoe het reservewiel vastzit in de Celica (waar ik jammer genoeg geen antwoord op kreeg) maar... Ik draai daarnet even mijn REJI-blaadje om waarop staat waar de decals komen en ja hoor... Eén van de foto's is de volgende:



Maar okey, ik weet nog niet alles daarvan he...

Ondertussen weinig gedaan. Ik ben gaan foto's nemen op een Custom Car meeting (vooral Amerikanen... dus referentiefoto's voor Mustangs hierzo !!)

Toch nog tijd gehad voor de wielen en banden:



See ya !
Reply With Quote
  #19  
Old 11-06-2006, 19:26
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Die bandjes zien er goed uit die velgen zijn schoon gespoten
Reply With Quote
  #20  
Old 11-06-2006, 23:25
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Thanks Gèrre !

Hier nog een update. Eindelijk aan de decals begonnen. En van den eerste liep het al grondig fout Die decals van REJI zijn flinterdun en amper te verplaatsen. Of toch, met "liters" water. Gebruik je dan SOL dan kom je er best helemaal niet meer aan. Voordeel van REJI-decals is wel dat ze prachtig zitten éénmaal ze bewerkt zijn met SOL en netjes ter plaatse hangen.

Hier de halve ramp die ik al bij al nog een klein beetje kon redden. Gevolg was dat ik uiterst voorzichtig de volgende decals heb geplaatst. Jammer dat deze decals toch heel opvallend fout zit en schade heeft. Ik vrees dat Bertone zijn wagen maar op één manier zal mogen parkeren in de vitrinekast (de co-pilootzijde naar het raam toe...)











Morgen ga ik verder met de decals (als ik niet teveel schoolwerk heb)

Ik hoop de buitenzijde tegen het einde van de week af te hebben. Het interieur is voor het weekend.

Grtzzz
Reply With Quote
  #21  
Old 11-06-2006, 23:43
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Had het gezegd he, enorm gevoelige decals van mij is da kant van de co niet goed maar van de piloot dan wel(een omgekeerde weereld)

Nog veel sukses,en op uw goede blijven bij het decaleren! de rest ziet er al goed uit
Reply With Quote
  #22  
Old 12-06-2006, 22:26
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by scoobyfreak
Had het gezegd he, enorm gevoelige decals van mij is da kant van de co niet goed maar van de piloot dan wel(een omgekeerde weereld)
Ah? Misschien kunnen jullie de 2 wagens doorzagen en aan elkaar vastplakken?

Nee serieus, ze zijn echt wel dun hé, die Reji decallekes? Je moet er inderdaad heel goed mee opletten. Voor die grotere decals is het best als je het oppervlak waar ze op moeten eerst wat nat maakt, en dan de decal er pas op legt. Anders krijg je geheid last om hem te verschuiven.
Voor wat betreft die decal aan de achterste ruit: dat kan je nog maskeren door die witte voeg onder de ruit wat bij te toucheren met wat verf. Een beetje mengen totdat je de juiste kleur hebt gevonden, en klaar is kees. Die op het dak wordt wat lastiger, vrees ik.
De rest ziet er evenwel heel gaaf uit. Maar het is zoals je zelf al hebt gemerkt: ze zijn heel dun, en vooral; NA HET SOLLEN, AFBLIJVEN MET JE POLLEN
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #23  
Old 12-06-2006, 23:47
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Quote:
Originally Posted by Dominique
Ah? Misschien kunnen jullie de 2 wagens doorzagen en aan elkaar vastplakken?
Das nog een gedacht had zo ver nog niet gedacht
Reply With Quote
  #24  
Old 13-06-2006, 20:22
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by scoobyfreak
Das nog een gedacht had zo ver nog niet gedacht

Ja en wie krijgt welke wagen dan?

Anyway... Eens je die decals gewoon bent, gaat het wel vlot. Trouwens, volgens mij zijn dat vrouwelijke decals... Zolang ze nat en vochtig zijn, kun je ze in alle standjes zetten...

Zoals het nu loopt, zal hij af zijn tegen zondagavond.

Reply With Quote
  #25  
Old 14-06-2006, 07:49
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by Loeten
En Scooby, waar zat ik met mijn gedachten, natuurlijk moeten boven de zijrubbers de decals komen, dus mag je het daar wat dikker en minder netjes maken.
Toen ik dat las, dacht ik al :"Dat gaat niet goedkomen..."

En de foto's tonen het aan : hier mag je NOOIT "corners cutten"!! Wat voor een instelling is dat nu? Je moet je model altijd en overal netjes afwerken! De extreem dunne Reji-decals zorgen er nu voor dat je met een probleem opgescheept zit dat er niet hoefde te zijn... Maar zelfs met andere decals mag je er nooit van uitgaan dat ze je onverzorgde schilderwerk wel zullen bedekken.

Dat ik het nooit meer zie zelle
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #26  
Old 14-06-2006, 10:07
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerbeke (Geraardsbergen)
Posts: 541
Quote:
Originally Posted by Sennake
Toen ik dat las, dacht ik al :"Dat gaat niet goedkomen..."

En de foto's tonen het aan : hier mag je NOOIT "corners cutten"!! Wat voor een instelling is dat nu? Je moet je model altijd en overal netjes afwerken! De extreem dunne Reji-decals zorgen er nu voor dat je met een probleem opgescheept zit dat er niet hoefde te zijn... Maar zelfs met andere decals mag je er nooit van uitgaan dat ze je onverzorgde schilderwerk wel zullen bedekken.

Dat ik het nooit meer zie zelle
ppfff gij zijt nen strenge zunne

Daarmee dat ik hier mijn werkjes niet durf posten

Maar ik hou jullie wel in het oog, want leerzaam is het hier wel.

Succes verder Loeten.
Reply With Quote
  #27  
Old 14-06-2006, 11:06
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by Wild Goose
ppfff gij zijt nen strenge zunne
Dat is de enige manier waarop je iets kan bijleren eh. Als iedereen hier op elk in aanbouw zijnde project alleen maar "sjiek", "mooi", en "goed gedaan" zegt leert niemand iets bij en blijven we allemaal op ons zelfde niveau staan. Als je daarmee tevreden bent is het voor mij ook goed hoor, maar wie iets wil bijleren kan dat alleen maar doen als er tips gegevens worden. En wees maar gerust dat dit bij iedereen op zijn niveau hetzelfde is : ik leer ook elke dag nog bij.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #28  
Old 14-06-2006, 11:40
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerbeke (Geraardsbergen)
Posts: 541
Quote:
Originally Posted by Sennake
Dat is de enige manier waarop je iets kan bijleren eh. Als iedereen hier op elk in aanbouw zijnde project alleen maar "sjiek", "mooi", en "goed gedaan" zegt leert niemand iets bij en blijven we allemaal op ons zelfde niveau staan. Als je daarmee tevreden bent is het voor mij ook goed hoor, maar wie iets wil bijleren kan dat alleen maar doen als er tips gegevens worden. En wees maar gerust dat dit bij iedereen op zijn niveau hetzelfde is : ik leer ook elke dag nog bij.
juist, ik geef u zeker geen ongelijk hoor.

Was niet negatief bedoelt, is de beste en tevens ook enige manier om dit te zeggen. De rest is inderdaad crap en lullig.
Reply With Quote
  #29  
Old 14-06-2006, 15:00
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Sennake, je hebt wel gelijk hoor. Maar ik heb het wel nogal "vet" bedoeld wat uiteindelijk ziet het er nog goed uit. Natuurlijk moet je wel zorgen dat het voldoende netjes is. ik bedoelde eigenlijk dat een foutje hier wat minder zal opvallen omdat de decals ze bedekken. Bij deze moet je er al goed op letten om het te zien. Bovendien is het een resaturatie van een model dat al wat waters doorzwommen had. De lelijke vegen op het raam vallen veel meer op

Ik laat je vanavond wel enkele foto's zien. ik ga eerst verder decals hangen. De copilootzijde is zo goed als af.

Enne Wild Goose, ik zet hier net alles op om bij te leren. Als ik merk dat er geen of weinig reactie is, dan weet ik dat het in orde is en goed en zo. Als er reacties komen, dan probeer ikd e tips goed op te volgen. Je kan hierdoor mijn recente modellen er zo uit pikken (in de vitrinekast) want die ogen toch veel beter.

Grtzz
Reply With Quote
  #30  
Old 19-06-2006, 21:23
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Voila, hij is zo goed als af... Er moet enkel nog een antenne op. Gaatje boren, antenne knippen en bevestigen... Daarna ga ik dan de gescheurde decals bijschilderen.

Even met foto's aantonen dat de "schade" bij de raamrubbers nog wat meevalt. De decals zijn heel doorschijnend, maar al bij al vallen die rubbers niet zo op. Deze detailfoto toont hoe je alles van heel dichtbij ziet.



Eénmaal de body af, vlug even wat buitenfoto's maken. Hier en daar had ik nog wat decalproblemen. Gelukkig niks dat erg opvalt.





Het monteren en vastgespen van het reservewiel was een beetje op goed geluk. Goede referenties ontbreken, dus schatte ik het maar zo in:



De gordels zitten er ook in. Weer dezelfde werkwijze met pleisters en verf. Geen PE hier want die deeltjes van de transkit gaan naar de Celica van Juha K. omdat hij wereldkampioen werd.



En nog een laatste binnenopname:





Straks volgen de buitenopnames !!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.