De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 24-09-2006, 15:39
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
De Alphand-corvette weer voorbij gegaan aan Larbre .. Dat gaat nog een mooie strijd worden denk ik
Reply With Quote
  #17  
Old 24-09-2006, 15:43
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Volgens Markus heeft de PSI Vette blijkbaar in het begin van de race wat vertraging opgelopen doordat ze op zachte banden zijn vertrokken. Tevens verloren ze bijna een volledige lap tijdens de eerste pitstop. Momenteel rijdt de wagen op hardere banden maar zoals hij zelf zei: 'Our laptimes aren't so bad but we are losing traction'. Laten we hopen dat Menten er een goede vaart achterzet!

En Gardel weer voorbij Alphand...het is weer goe spannend in GT1!
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net

Last edited by Belle; 24-09-2006 at 15:47.
Reply With Quote
  #18  
Old 24-09-2006, 16:14
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Krijgt Larbre geen problemen, dan mogen ze zich GT1 kampioen noemen
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #19  
Old 24-09-2006, 16:16
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by corvetteboy
Krijgt Larbre geen problemen, dan mogen ze zich GT1 kampioen noemen
Je bedoelt: Krijgt Larbre geen problemen, dan mogen ze zich GT1 kampioen noemen.

Maar de race is nog lang niet beslist.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #20  
Old 24-09-2006, 17:03
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Prachtig stukje racen gezien van Garcia en Jos! En Jos is er mooi voorbijgegaan... Man, mijn tikker!
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #21  
Old 24-09-2006, 17:17
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Boeken dicht voor Alphand Adventures

Maar een voorgevoel zegt me dat we ze wel terug zien in Le-Mans volgend jaar
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #22  
Old 24-09-2006, 17:20
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Verdorie, ik had echt gehoopt dat Markus de laatste stint zou afmaken...

En Garcia blijft achter het stuur...het zal moeilijk worden voor PSI nu.

EDIT: Voilà, daar heb je het al...al dat mooie werk van Jos die op 5 minuten tijd teniet wordt gedaan.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net

Last edited by Belle; 24-09-2006 at 17:26.
Reply With Quote
  #23  
Old 24-09-2006, 17:39
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Ik hoop dat ze volgend jaar LMS niet in hetzelfde weekend doen als WTCC, BTCC en DTM. Het volgen van LMS, WTCC, BTCC en DTM is een beetje teveel van het goede. Bovendien is er vanwege BTCC geen live coverage op Motors TV.
Reply With Quote
  #24  
Old 24-09-2006, 18:39
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Einduitslag - Top 3 per klasse :

LMP1 :

1) Pescarolo Sport - Collard/Bouillon
2) Swiss Spirit - Primat/Fassler
3) Creation Autosportif - Minassian/Ortiz/Gabbiani

LMP2 :

1) ASM Racing Portugal - Amaral/De Castro/Burgueno
2) Kruse Motorsport - Lueders/Petersen/Siedler
3) Pierre Bruneau - Rostan/Bruneau

LMGT1 :

1) Team Oreca - Ortelli/Ayari
2) Larbre Competition - Lamy/Gardel/Vosse
3) Team Modena - Garcia/Brabham/Hartman

LMGT2 :

1) GPC Sport - Drudi/Rosa/De Simone
2) Team LNT - Hughes/Bell
3) Autorlando Sport - Kristensen/Simonsen


Mijn zegje over GT1 komt nog
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #25  
Old 24-09-2006, 18:43
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Proficiat aan Oreca voor de prachtige overwinning en ook aan Larbre die zich LMS 2006 GT1 Champ mag noemen!
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #26  
Old 24-09-2006, 19:18
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Mijn persoonlijke LMS GT1 review :

- Larbre Competition : Lamy/Gardel/Vosse

Hoedje af voor dit team en dit homogene trio, de titel is zeker en vast verdiend. Als je ziet dat ze zelf in Donington zijn uitgevallen.

- Team Oreca : Ortelli/Ayari

Het team dat Saleen terug naar de top heeft gebracht samen met Zakspeed natuurlijk, en hoe!! Deze wagen was verruit de snelste GT1 wagen in het kampioenschap, jammer dat de betrouwbaarheid er niet altijd was, anders waren ze zonder enig probleem kampioen geworden. Toch 2 mooie GT1 overwinnigen in Spa en Jarama.

- Alphand Adventures : Policand/Goueslard/Alphand

Door altijd constant te zijn kunnen meestrijden voor de titel tot het einde.Met een ''oude C5-R'' eventjes PSI het nakijken geven in hun C6-R, respect . Het team heeft dan wel geen enkele overwinning maar stonden aan de finish bijna iedere race op uitzonderring van Jarama. Dit team zou de titel zeker verdiend hebben.

- Convers Menx team : Kox/Vasiliev/Pergl

De revelatie van het seizoen . Iedere race aan de finish en punten gepakt, ook zei deden mee tot het einde voor de titel. Met een wagen op leeftijd die nog niet is afgeschreven dit presteren, gewoonweg prachtig.
Veel verdiensten voor Peter Kox, maar de Russen hebben zich ook wel kunnen handhaven.

- Team Modena/Cirtek Motorsport : Garcia/Brabham/Hartman

Tja, in de eindklassering kan je er niet veel uit opmaken. De ene keer starten onder startnummer 61, dan 62 en 63. En is team Modena dan gelijk aan Cirtek Motorsport? Dit buiten beschouwing gelaten toch een beetje ontgocheld over de prestaties. Meestal maar beperkt tot meedraaien in de middenmoot met af en toe een podium. Opsteker voor het team toch de overwinning in Donington.


- PSI Experience : Menten/Palttala/Kuismanen

Tja, wat kan ik erover zeggen. Aan de start komen met zo een potentvolle GT en dan het seizoen eindigen met alleen beschamende resultaten. Het beste resultaat van hun een 3de plaats in Spa. Deze resultaten passen niet bij een wagen als een Corvette C6-R en een team als PSI Experience. PSI beweert zelf dat ze nog in een leerproces met de wagen zijn, maar een volledig seizoen er niks van bakken is toch echt vreemd. De heer Pertti Kuismanen zal er ook wel voor wat tussen zitten. Als je ziet wat de 2 Russen langst Kox kunnen klaarmaken, dan moest Pertti ook gewoon beter gedaan hebben. PSI zal voor mij altijd een Porsche team blijven. Mijn raad : Verkoop die 2 Corvette's aan een team dat verstand heeft van top GT1's te runnen en koop zelf bv 2 Porsches 997 GT3 RSR. Maar dat zal zo te zien wel niet gebeuren
__________________
http://www.brechtdecancq.com

Last edited by Brecht; 24-09-2006 at 19:23.
Reply With Quote
  #27  
Old 24-09-2006, 19:40
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by corvetteboy
Mijn persoonlijke LMS GT1 review :

- Larbre Competition : Lamy/Gardel/Vosse

Hoedje af voor dit team en dit homogene trio, de titel is zeker en vast verdiend. Als je ziet dat ze zelf in Donington zijn uitgevallen.
En in Spa vielen ze ook uit doordat de wagen niet volledig in orde was na de crash tijdens de trainingen... En idd, verdiend gewonnen.

Quote:
Originally Posted by Corvetteboy
- Team Oreca : Ortelli/Ayari

Het team dat Saleen terug naar de top heeft gebracht samen met Zakspeed natuurlijk, en hoe!! Deze wagen was verruit de snelste GT1 wagen in het kampioenschap, jammer dat de betrouwbaarheid er niet altijd was, anders waren ze zonder enig probleem kampioen geworden. Toch 2 mooie GT1 overwinnigen in Spa en Jarama.
Ze reden ook pas hun eerste race in Spa waardoor zij in Turkije geen punten pakten. Anders had het close geweest met Larbre...

Quote:
Originally Posted by Corvetteboy
- Alphand Adventures : Policand/Goueslard/Alphand

Door altijd constant te zijn kunnen meestrijden voor de titel tot het einde.Met een ''oude C5-R'' eventjes PSI het nakijken geven in hun C6-R, respect .
We hebben al vaker gezien dit jaar dat de C5-R soms sneller leek.


Quote:
Originally Posted by Corvetteboy
- PSI Experience : Menten/Palttala/Kuismanen

Tja, wat kan ik erover zeggen. Aan de start komen met zo een potentvolle GT en dan het seizoen eindigen met alleen beschamende resultaten. Het beste resultaat van hun een 3de plaats in Spa. Deze resultaten passen niet bij een wagen als een Corvette C6-R en een team als PSI Experience. PSI beweert zelf dat ze nog in een leerproces met de wagen, maar een volledig seizoen er niks van bakken is toch echt vreemd. De heer Pertti Kuismanen zal er ook wel voor wat tussen zitten. Als je ziet wat de 2 Russen langst Kox kunnen klaarmaken, dan moest Pertti ook gewoon beter gedaan hebben. PSI zal voor mij altijd een Porsche team blijven. Mijn raad : Verkoop die 2 Corvette's aan een team dat verstand heeft van top GT1's te runnen en koop zelf bv 2 Porsches 997 GT3 RSR. Maar dat zal zo te zien wel niet gebeuren
Idd, PSI is nog in een leerproces (zoals ieder team!) wat de C6-R betreft, maar het is jammer dat je vergeten melden bent wat voor mooie dingen we van Jos en Markus achter het stuur gezien hebben.
Jos reed vanmiddag de 2de snelste tijd in GT1 en liet een mooi inhaalmanoevre zien op Garcia. Markus reed eveneens een snelle stint.

Trouwens SRT heeft ook een paar moeilijke jaren gekend met hun C5-R in de Belcar en kijk wat voor prestaties zij nu de laatste jaren geboekt hebben!

Ik zou het team nog zo snel niet afschrijven, hoor.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #28  
Old 24-09-2006, 19:45
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Quote:
Jos reed vanmiddag de 2de snelste tijd in GT1 en liet een mooi inhaalmanoevre zien op Garcia.
Dat risicovol duel ja Was eigenlijk totaal overbodig. Menten had beter aan de kant gegaan. Op dat moment had PSI net hun 4de pitstop gemaakt, Garcia in de Aston moest nog binnen komen voor zijn 4de stop.
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #29  
Old 24-09-2006, 20:16
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2006
Location: NijBeets, Friesland (NL)
Posts: 780
Quote:
Originally Posted by corvetteboy
- Larbre Competition : Lamy/Gardel/Vosse

Hoedje af voor dit team en dit homogene trio, de titel is zeker en vast verdiend. Als je ziet dat ze zelf in Donington zijn uitgevallen.
Ze zijn ook in Spa uitgevallen. Maar wel hebben ze punten gekregen in Donigton: 4 ptn

Quote:
Originally Posted by corvetteboy
- Team Oreca : Ortelli/Ayari

Het team dat Saleen terug naar de top heeft gebracht samen met Zakspeed natuurlijk, en hoe!! Deze wagen was verruit de snelste GT1 wagen in het kampioenschap, jammer dat de betrouwbaarheid er niet altijd was, anders waren ze zonder enig probleem kampioen geworden. Toch 2 mooie GT1 overwinnigen in Spa en Jarama.
IDD, volgend jaar moeten ze dan ook denk ik de klasse winnen

Quote:
Originally Posted by corvetteboy
- Alphand Adventures : Policand/Goueslard/Alphand

Door altijd constant te zijn kunnen meestrijden voor de titel tot het einde.Met een ''oude C5-R'' eventjes PSI het nakijken geven in hun C6-R, respect . Het team heeft dan wel geen enkele overwinning maar stonden aan de finish bijna iedere race op uitzonderring van Jarama. Dit team zou de titel zeker verdiend hebben.
PSI het nakijken laten zien komt doordat de eerste wedstrijden de Dunlop's er onder zaten bij PSI.

Quote:
Originally Posted by corvetteboy
- Convers Menx team : Kox/Vasiliev/Pergl

De revelatie van het seizoen . Iedere race aan de finish en punten gepakt, ook zei deden mee tot het einde voor de titel. Met een wagen op leeftijd die nog niet is afgeschreven dit presteren, gewoonweg prachtig.
Veel verdiensten voor Peter Kox, maar de Russen hebben zich ook wel kunnen handhaven.
Eigenlijks een super seizoen voor de Ferrari. 1 x 2de en 2 x 3de.
Als je zien tegen welke auto's ze moesten hebben ze het echt goed gedaan. In princiepe zouden elke keer de C6-R, S7R, en de DBR9's er voor moeten eindegen.
Alleen er zijn een paar dingen waardoor het team een stuk sneller door kon zijn.
Bijv de coureurs. Okeej Peter Kox is waarschijnlijk de snelste van het hele GT1 veld en weet waarschijnlijk het meeste uit een auto te halen. De tsjech Robert Pergl is ook goed. Hij is ook de teameigenaar. Maar als debutant in LeMans liet hij de Rus Vasiliev aardig het nakijken die al vaker op LeMans had gereden. Vasiliev rijdt ook alleen maar bij Convers/MenX vanwege omdat hijaardig wat geld meeneemt.
Hopelijk stapt het team volgend jaar over op de DBR9. Aan de andere kant ook weer niet. De Ferrari 550 is samen met de een paar andere GT1 de meest succesvolle GT1 auto in de historie.



Quote:
Originally Posted by corvetteboy
- Team Modena/Cirtek Motorsport : Garcia/Brabham/Hartman

Tja, in de eindklassering kan je er niet veel uit opmaken. De ene keer starten onder startnummer 61, dan 62 en 63. En is team Modena dan gelijk aan Cirtek Motorsport? Dit buiten beschouwing gelaten toch een beetje ontgocheld over de prestaties. Meestal maar beperkt tot meedraaien in de middenmoot met af en toe een podium. Opsteker voor het team toch de overwinning in Donington.
Team Modena reed in het begin van het seizoen onder de naam Cirtek Motorsport. Dat kwam omdat Team Modena (geloof vorig jaar Russian Age Racing) samenwerkte met Cirtek (die toevalig ook samenwerkte vorig jaar met RAR). Team Modena is halverwege het seizoen een eigen team geworden.

Ze waren niet slecht eerlijk gezegt. Een keer eerste, een keer tweede, een keer derde en een keer vierde (en 1 uitvalbeurt).

Quote:
Originally Posted by corvetteboy
- PSI Experience : Menten/Palttala/Kuismanen

Tja, wat kan ik erover zeggen. Aan de start komen met zo een potentvolle GT en dan het seizoen eindigen met alleen beschamende resultaten. Het beste resultaat van hun een 3de plaats in Spa. Deze resultaten passen niet bij een wagen als een Corvette C6-R en een team als PSI Experience. PSI beweert zelf dat ze nog in een leerproces met de wagen zijn, maar een volledig seizoen er niks van bakken is toch echt vreemd. De heer Pertti Kuismanen zal er ook wel voor wat tussen zitten. Als je ziet wat de 2 Russen langst Kox kunnen klaarmaken, dan moest Pertti ook gewoon beter gedaan hebben. PSI zal voor mij altijd een Porsche team blijven. Mijn raad : Verkoop die 2 Corvette's aan een team dat verstand heeft van top GT1's te runnen en koop zelf bv 2 Porsches 997 GT3 RSR. Maar dat zal zo te zien wel niet gebeuren
Ik denk dat ze in een echt leer proces dit jaar zitten. Met mooie momenten maar ook met een paar slechte momente.
Mooie momenten waren natuurlijk de 3de plaats op Spa, 5de plaats tijdens de 24 uren van Spa, pole en een 2de plaats op Paul Ricard en de Overwinningen en de podiums in de FFSA. Straks nog Magny-Cours (FFSA) en Dubaï (Fia GT)(weet iemand of ze ook naar Adria gaan?).
Voor volgend jaar gaan ze waarschijnlijk met 2 C6-R's de Fia GT en misschien de LeMans 24H rijden. We zullen het waarschijnlijk wel na Dubaï gaan horen.

Quote:
Originally Posted by corvetteboy
Dat risicovol duel ja Was eigenlijk totaal overbodig. Menten had beter aan de kant gegaan. Op dat moment had PSI net hun 4de pitstop gemaakt, Garcia in de Aston moest nog binnen komen voor zijn 4de stop.
Je weet maar nooit, op dat moment kon nog alles gebeuren, en hoe langer je er achter blijft des te meer je tijd verliest.

Quote:
Originally Posted by Belle
We hebben al vaker gezien dit jaar dat de C5-R soms sneller leek.
Dat komt omdat de 2005 C6-R een kompleet nieuwe auto is en wat ik gehoord heb van verschillende Corvette team is dat de 2004 C5-R sneller is dan de 2005 C6-R omdat de C5-R volledig in door geontwikkeld.

Last edited by JorritVD; 24-09-2006 at 20:21.
Reply With Quote
  #30  
Old 24-09-2006, 20:19
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by JorritVD
PSI het nakijken laten zien komt doordat de eerste wedstrijden de Dunlop's er onder zaten bij PSI.
Inderdaad, de Dunlops bleken echt niet te werken op de Vette. En kijk maar naar Paul Ricard wat voor verschil het bandenverschil (Michelin) maakte...
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.