![]() |
|
#16
|
||||
|
||||
De Alphand-corvette weer voorbij gegaan aan Larbre .. Dat gaat nog een mooie strijd worden denk ik
![]() |
#17
|
||||
|
||||
Volgens Markus heeft de PSI Vette blijkbaar in het begin van de race wat vertraging opgelopen doordat ze op zachte banden zijn vertrokken. Tevens verloren ze bijna een volledige lap tijdens de eerste pitstop. Momenteel rijdt de wagen op hardere banden maar zoals hij zelf zei: 'Our laptimes aren't so bad but we are losing traction'. Laten we hopen dat Menten er een goede vaart achterzet!
![]() En Gardel weer voorbij Alphand...het is weer goe spannend in GT1! Last edited by Belle; 24-09-2006 at 15:47. |
#18
|
||||
|
||||
Krijgt Larbre geen problemen, dan mogen ze zich GT1 kampioen noemen
![]()
__________________
http://www.brechtdecancq.com |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() Maar de race is nog lang niet beslist. ![]() |
#20
|
||||
|
||||
Prachtig stukje racen gezien van Garcia en Jos! En Jos is er mooi voorbijgegaan... Man, mijn tikker!
|
#21
|
||||
|
||||
Boeken dicht voor Alphand Adventures
![]() ![]() ![]() Maar een voorgevoel zegt me dat we ze wel terug zien in Le-Mans volgend jaar ![]()
__________________
http://www.brechtdecancq.com |
#22
|
||||
|
||||
Verdorie, ik had echt gehoopt dat Markus de laatste stint zou afmaken...
![]() En Garcia blijft achter het stuur...het zal moeilijk worden voor PSI nu. EDIT: Voilà, daar heb je het al...al dat mooie werk van Jos die op 5 minuten tijd teniet wordt gedaan. Last edited by Belle; 24-09-2006 at 17:26. |
#23
|
|||
|
|||
Ik hoop dat ze volgend jaar LMS niet in hetzelfde weekend doen als WTCC, BTCC en DTM. Het volgen van LMS, WTCC, BTCC en DTM is een beetje teveel van het goede. Bovendien is er vanwege BTCC geen live coverage op Motors TV.
|
#24
|
||||
|
||||
Einduitslag - Top 3 per klasse :
LMP1 : 1) Pescarolo Sport - Collard/Bouillon 2) Swiss Spirit - Primat/Fassler 3) Creation Autosportif - Minassian/Ortiz/Gabbiani LMP2 : 1) ASM Racing Portugal - Amaral/De Castro/Burgueno 2) Kruse Motorsport - Lueders/Petersen/Siedler 3) Pierre Bruneau - Rostan/Bruneau LMGT1 : 1) Team Oreca - Ortelli/Ayari 2) Larbre Competition - Lamy/Gardel/Vosse 3) Team Modena - Garcia/Brabham/Hartman LMGT2 : 1) GPC Sport - Drudi/Rosa/De Simone 2) Team LNT - Hughes/Bell 3) Autorlando Sport - Kristensen/Simonsen Mijn zegje over GT1 komt nog ![]()
__________________
http://www.brechtdecancq.com |
#25
|
||||
|
||||
Proficiat aan Oreca voor de prachtige overwinning en ook aan Larbre die zich LMS 2006 GT1 Champ mag noemen!
![]() |
#26
|
||||
|
||||
Mijn persoonlijke LMS GT1 review :
- Larbre Competition : Lamy/Gardel/Vosse Hoedje af voor dit team en dit homogene trio, de titel is zeker en vast verdiend. Als je ziet dat ze zelf in Donington zijn uitgevallen. - Team Oreca : Ortelli/Ayari Het team dat Saleen terug naar de top heeft gebracht samen met Zakspeed natuurlijk, en hoe!! Deze wagen was verruit de snelste GT1 wagen in het kampioenschap, jammer dat de betrouwbaarheid er niet altijd was, anders waren ze zonder enig probleem kampioen geworden. Toch 2 mooie GT1 overwinnigen in Spa en Jarama. - Alphand Adventures : Policand/Goueslard/Alphand Door altijd constant te zijn kunnen meestrijden voor de titel tot het einde.Met een ''oude C5-R'' eventjes PSI het nakijken geven in hun C6-R, respect ![]() - Convers Menx team : Kox/Vasiliev/Pergl De revelatie van het seizoen ![]() Veel verdiensten voor Peter Kox, maar de Russen hebben zich ook wel kunnen handhaven. - Team Modena/Cirtek Motorsport : Garcia/Brabham/Hartman Tja, in de eindklassering kan je er niet veel uit opmaken. De ene keer starten onder startnummer 61, dan 62 en 63. En is team Modena dan gelijk aan Cirtek Motorsport? Dit buiten beschouwing gelaten toch een beetje ontgocheld over de prestaties. Meestal maar beperkt tot meedraaien in de middenmoot met af en toe een podium. Opsteker voor het team toch de overwinning in Donington. - PSI Experience : Menten/Palttala/Kuismanen Tja, wat kan ik erover zeggen. Aan de start komen met zo een potentvolle GT en dan het seizoen eindigen met alleen beschamende resultaten. Het beste resultaat van hun een 3de plaats in Spa. Deze resultaten passen niet bij een wagen als een Corvette C6-R en een team als PSI Experience. PSI beweert zelf dat ze nog in een leerproces met de wagen zijn, maar een volledig seizoen er niks van bakken is toch echt vreemd. De heer Pertti Kuismanen zal er ook wel voor wat tussen zitten. Als je ziet wat de 2 Russen langst Kox kunnen klaarmaken, dan moest Pertti ook gewoon beter gedaan hebben. PSI zal voor mij altijd een Porsche team blijven. Mijn raad : Verkoop die 2 Corvette's aan een team dat verstand heeft van top GT1's te runnen en koop zelf bv 2 Porsches 997 GT3 RSR. Maar dat zal zo te zien wel niet gebeuren ![]()
__________________
http://www.brechtdecancq.com Last edited by Brecht; 24-09-2006 at 19:23. |
#27
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
![]() Jos reed vanmiddag de 2de snelste tijd in GT1 en liet een mooi inhaalmanoevre zien op Garcia. Markus reed eveneens een snelle stint. Trouwens SRT heeft ook een paar moeilijke jaren gekend met hun C5-R in de Belcar en kijk wat voor prestaties zij nu de laatste jaren geboekt hebben! Ik zou het team nog zo snel niet afschrijven, hoor. |
#28
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
http://www.brechtdecancq.com |
#29
|
||||||||
|
||||||||
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Als je zien tegen welke auto's ze moesten hebben ze het echt goed gedaan. In princiepe zouden elke keer de C6-R, S7R, en de DBR9's er voor moeten eindegen. Alleen er zijn een paar dingen waardoor het team een stuk sneller door kon zijn. Bijv de coureurs. Okeej Peter Kox is waarschijnlijk de snelste van het hele GT1 veld en weet waarschijnlijk het meeste uit een auto te halen. De tsjech Robert Pergl is ook goed. Hij is ook de teameigenaar. Maar als debutant in LeMans liet hij de Rus Vasiliev aardig het nakijken die al vaker op LeMans had gereden. Vasiliev rijdt ook alleen maar bij Convers/MenX vanwege omdat hijaardig wat geld meeneemt. Hopelijk stapt het team volgend jaar over op de DBR9. Aan de andere kant ook weer niet. De Ferrari 550 is samen met de een paar andere GT1 de meest succesvolle GT1 auto in de historie. Quote:
Ze waren niet slecht eerlijk gezegt. Een keer eerste, een keer tweede, een keer derde en een keer vierde (en 1 uitvalbeurt). Quote:
Mooie momenten waren natuurlijk de 3de plaats op Spa, 5de plaats tijdens de 24 uren van Spa, pole en een 2de plaats op Paul Ricard en de Overwinningen en de podiums in de FFSA. Straks nog Magny-Cours (FFSA) en Dubaï (Fia GT)(weet iemand of ze ook naar Adria gaan?). Voor volgend jaar gaan ze waarschijnlijk met 2 C6-R's de Fia GT en misschien de LeMans 24H rijden. We zullen het waarschijnlijk wel na Dubaï gaan horen. Quote:
Quote:
Last edited by JorritVD; 24-09-2006 at 20:21. |
#30
|
||||
|
||||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|