![]() |
|
#16
|
||||
|
||||
Die klinken mogen toch gewoon in dat grijs blijven? Bij mijn Corolla break is dat ook zo...
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Je zou natuurlijk kunnen argumenteren dat ik me werk kan besparen en dat ze in het echt ook zouden kunnen nagespoten zijn, maar toch vind ik dat de zwarte greepjes het erg grote zilveren zijvlak nog wat verder zal breken. ![]() |
#18
|
||||
|
||||
De West kleuren zijn nog maar erg beperkt he. Deze is nog lang niet de echte Mika en DC versie die Mercedes eens in West kleuren gedaan heeft. Echter... sedert kort heb ik een "Stars en Cars" in handen gekregen waarin een reportage staat over deze bewuste A-Klasses, dus die echte West komt er nog wel eens een keertje. Om netjes naast deze te staan.
![]() |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Staat toch veel sjieker als de klinken in het grijs zijn, is nog altijd een Mercedes, dus die klasse gaat haar af. |
#20
|
||||
|
||||
Da's waar natuurlijk. Misschien dat ik er een chromé biesje op zet dan of zoiets. Zoals het nu is, vind ik het niet echt overtuigend nog niet.
|
#21
|
||||
|
||||
Quote:
Als je ze zilver laat, moet je in elk geval de openingen achter de klinken zwart maken voor wat schaduw effect (of german grey)... |
#22
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
#23
|
||||
|
||||
Die 'stickers' erop is echt een leuk en zeer geslaagd idee Guido! Geeft net dat ietsje meer aan de A160.
Je panellines vind ik ook zeer geslaagd. Veel beter dan inkleuren met een zwarte stift. Het lijkt wel of de panellines helemaal uitgekrast zijn. Of om het beter uit te leggen...zoals in een 1:1 auto. Tom |
#24
|
||||
|
||||
En hop, het interieur is ook afgeraakt. Ik heb lang zitten twijfelen of ik het geheel al dan niet volledig in het zwart zou doen, maar heb dan toch maar besloten om de kleurindicaties van Revell te volgen. Zwart is maar zwart en een keer dat alles af is, ga je dan niets meer van het interieur kunnen zien. Nu dat er een beetje kleurschakeringen inzitten, zal dat wellicht toch iets meer het geval zijn.
Niet dat dit makkelijker was, integendeel, was wel wat geprul om de overgangen te maken en hier en daar ben ik wat uit de bocht gegaan, penseelschilderen is niet mijn sterkste kant, maar goed. Eens dat ie af is, zal dat hopelijk niet meer zo opvallen. Eens een dryfitje gedaan van het interieur in de kas en dat lijkt wel ok. Echter, als ik het chassis er nog moet aantoevoegen, weet ik niet hoe ik dat er allemaal zal moeten inkrijgen. Ik heb 2mm plaats over en er gaapt een gat van 4mm tussen interieur en chassis... ![]() ![]() Of dat ie vrijdag klaar gaat geraken - tiens, tiens, is wel een populaire zin de laatste dagen ![]() ![]() Nog te doen: - Chroom onderdelen zitten nog in een sopje. Nog afwassen, zwart spuiten en alcladden. - banden schuren en monteren - raamranden zwart inkleuren - ramen monteren - spiegels afwerken - lichten kleuren (achter) en monteren - geheel gemonteerd krijgen dat het op 4 wielen staat, bedoel ik letterlijk, niet op 3 wielen, met eentje in de lucht, Revel kennende... Last edited by Guido; 18-12-2007 at 00:08. |
#25
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
![]()
__________________
--------------- ![]() BSmodels |
#26
|
||||
|
||||
Aan iedereen, gelieve u allemaal te onthouden van suggesties betreffende eventuele mishaps, want het was weeral prijs vandaag...
![]() ![]() De verchroomde onderdelen kwamen mooi gestript uit het ovenreiniger sopje, dus tijd om de lampen, grille en wielen onder handen te nemen. Alclad was een optie, maar aangezien het een testmodel is en aangezien ik nog wat oefening kon gebruiken voor Bare Metal Foil (nog zo een van mijn favorieten ![]() De eerste lamp ging eigenlijk als een fluitje van een cent. Grote lap uitgesneden en alles zonder scheuren, netjes op zijn plaats gemasseerd gekregen. De 2de dan, wat een gesukkel was dat. 45 minuten aan bezig geweest en 5 pogingen moeten ondernemen. Uiteindelijk ben ik er geraakt door niet meer met een grote lap te werken, maar met 5 kleine stukken. "Pinkers" aangestipt en even aan de kant gelegd om te drogen. De grille dan maar. Aan de randen eerst mat zwart geverfd - wat droogt enamel mat zwart toch lekker snel - opgeschuurd en opnieuw een grote lap BMF erop. Uitgesneden, ingewerkt en klaar. Niet echt perfect, maar vanop een afstand wel ok. Dus goed genoeg. Zullen we eens even proberen of dat ding nog wel past nu de BMF erover heen zit. Hmmm, gaat precies wat stroefjes, iets meer druk om hem op zijn plaats te krijgen en yep, hij zit! Maar... wat is dat... "dju toch want", in het bovenste hoekje (zie pijl) is er een nekje verf afgesprongen... Even laten rusten en nadenken. ![]() - spot repair, maar daar zie ik tegenop gezien het maar een klein plekje is en het benodigde werk niet in verhouding staat tot - aanstippen met zilver en compounden - als optie 2 niet gaat, een extra striping op de motorkap aanbrengen in het verlengde van de zijstriping. Camouflage heet dat dan... Ik zie morgen wel wat ik ermee aanvang. Toch nog wat verder gedaan aan de lichten. Wilde ze toch ook even passen om te zien of het ook zou wringen. Hij wringt wel wat en de lensjes passen niet helemaal. Toch ziet het er redelijk leuk uit eens alles gemonteerd is. Dit is nog maar een voorlopige droogmontage om een idee te hebben. Morgen werken we gewoon verder, want mijn attitude "Ich bin der Joeri", schijnt geen indruk te maken op deze "Duitse" kit. ![]() ![]() Last edited by Guido; 20-12-2007 at 02:00. |
#27
|
|||
|
|||
Jammer van het schilfertje verf... het roostertje is echt mooi gedaan voor de rest! Kga me toch ook eens moeten toeleggen op die BMF!
Seg, een klein opmerkingske: boven de voorste koplamp aan bestuurderszijde, glipt er precies zo'n klein zwart tikje verf uit van je "lichtomranding" (of van de binnenzijde die zwart is geschilderd). Tis absoluut geen kritiek, maar ik zou graag weten hoe je dat evt zou kunnen verwijderen. Tis echt gewoon om bij te leren omda'k da zelf ook af en toe voor heb! G. |
#28
|
||||
|
||||
dat is netjes BMF werk
![]() |
#29
|
||||
|
||||
Tja Guido, gij komt echt wel in aanmerking voor de prijs van "Pechvogel van het jaar".
Wat betreft het wegwerken van de carrosserieschade, ik zou gaan voor optie 2; aanstippen en compounden. Ik vind dat een goed idee van je door met BMF te werken, je grille steekt echt af. ![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#30
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
![]() Alhoewel in het echt enkel de 2 buitenste lamellen in chroom zijn en de 3 binnenste in matte aluminium. Dus ik zit nog wat te twijfelen om de binnenste 3 met alu van BMF te doen. Last edited by Guido; 20-12-2007 at 18:11. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|