De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-12-2007, 22:54
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Die klinken mogen toch gewoon in dat grijs blijven? Bij mijn Corolla break is dat ook zo...
Reply With Quote
Old 10-12-2007, 23:06
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Die klinken mogen toch gewoon in dat grijs blijven? Bij mijn Corolla break is dat ook zo...
Er zijn inderdaad auto's waarbij de klinken in alu zijn, maar net zo goed verchroomd of, zoals in dit geval in het zwart. De kit stelt de eerste versie van de A-Klasse voor, dus van voor de eerste externe face-lift die er in, geloof ik, 2001 kwam. Zeker tot aan deze update waren alle klinken in het zwart, dus wil het ook zo doen.

Je zou natuurlijk kunnen argumenteren dat ik me werk kan besparen en dat ze in het echt ook zouden kunnen nagespoten zijn, maar toch vind ik dat de zwarte greepjes het erg grote zilveren zijvlak nog wat verder zal breken.
Reply With Quote
Old 10-12-2007, 23:08
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
en een schitterend idee om hem in de West kleuren te steken!

G.
De West kleuren zijn nog maar erg beperkt he. Deze is nog lang niet de echte Mika en DC versie die Mercedes eens in West kleuren gedaan heeft. Echter... sedert kort heb ik een "Stars en Cars" in handen gekregen waarin een reportage staat over deze bewuste A-Klasses, dus die echte West komt er nog wel eens een keertje. Om netjes naast deze te staan.
Reply With Quote
Old 11-12-2007, 08:08
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular

Quote:
Je zou natuurlijk kunnen argumenteren dat ik me werk kan besparen en dat ze in het echt ook zouden kunnen nagespoten zijn, maar toch vind ik dat de zwarte greepjes het erg grote zilveren zijvlak nog wat verder zal breken.
Niet noodzakelijk, breekt al genoeg met dat subtiel zwart lijntje (decal) en Mercedes logo onderaan.

Staat toch veel sjieker als de klinken in het grijs zijn, is nog altijd een Mercedes, dus die klasse gaat haar af.
Reply With Quote
Old 12-12-2007, 00:15
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Wild Goose View Post
Niet noodzakelijk, breekt al genoeg met dat subtiel zwart lijntje (decal) en Mercedes logo onderaan.

Staat toch veel sjieker als de klinken in het grijs zijn, is nog altijd een Mercedes, dus die klasse gaat haar af.
Da's waar natuurlijk. Misschien dat ik er een chromé biesje op zet dan of zoiets. Zoals het nu is, vind ik het niet echt overtuigend nog niet.
Reply With Quote
Old 12-12-2007, 00:48
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Da's waar natuurlijk. Misschien dat ik er een chromé biesje op zet dan of zoiets. Zoals het nu is, vind ik het niet echt overtuigend nog niet.

Als je ze zilver laat, moet je in elk geval de openingen achter de klinken zwart maken voor wat schaduw effect (of german grey)...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 12-12-2007, 01:11
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Als je ze zilver laat, moet je in elk geval de openingen achter de klinken zwart maken voor wat schaduw effect (of german grey)...
Da's allemaal veel te veel gewriemel en geprul, want ook dat is niet erg realistisch. Gewoon zwart, en daarmee gedaan.
Reply With Quote
Old 15-12-2007, 01:43
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Die 'stickers' erop is echt een leuk en zeer geslaagd idee Guido! Geeft net dat ietsje meer aan de A160.
Je panellines vind ik ook zeer geslaagd. Veel beter dan inkleuren met een zwarte stift. Het lijkt wel of de panellines helemaal uitgekrast zijn. Of om het beter uit te leggen...zoals in een 1:1 auto.

Tom
Reply With Quote
Old 18-12-2007, 00:02
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

En hop, het interieur is ook afgeraakt. Ik heb lang zitten twijfelen of ik het geheel al dan niet volledig in het zwart zou doen, maar heb dan toch maar besloten om de kleurindicaties van Revell te volgen. Zwart is maar zwart en een keer dat alles af is, ga je dan niets meer van het interieur kunnen zien. Nu dat er een beetje kleurschakeringen inzitten, zal dat wellicht toch iets meer het geval zijn.

Niet dat dit makkelijker was, integendeel, was wel wat geprul om de overgangen te maken en hier en daar ben ik wat uit de bocht gegaan, penseelschilderen is niet mijn sterkste kant, maar goed. Eens dat ie af is, zal dat hopelijk niet meer zo opvallen.

Eens een dryfitje gedaan van het interieur in de kas en dat lijkt wel ok. Echter, als ik het chassis er nog moet aantoevoegen, weet ik niet hoe ik dat er allemaal zal moeten inkrijgen. Ik heb 2mm plaats over en er gaapt een gat van 4mm tussen interieur en chassis... Revell kwaliteit...

Of dat ie vrijdag klaar gaat geraken - tiens, tiens, is wel een populaire zin de laatste dagen - is nog een open vraag. Als er niks tegenslaat wellicht wel, anders wordt het krap.

Nog te doen:
- Chroom onderdelen zitten nog in een sopje. Nog afwassen, zwart spuiten en alcladden.
- banden schuren en monteren
- raamranden zwart inkleuren
- ramen monteren
- spiegels afwerken
- lichten kleuren (achter) en monteren
- geheel gemonteerd krijgen dat het op 4 wielen staat, bedoel ik letterlijk, niet op 3 wielen, met eentje in de lucht, Revel kennende...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	mercedes_a160_07.jpg
Views:	569
Size:	144.5 KB
ID:	8503   Click image for larger version

Name:	mercedes_a160_08.jpg
Views:	564
Size:	158.2 KB
ID:	8504   Click image for larger version

Name:	mercedes_a160_09.jpg
Views:	143
Size:	188.2 KB
ID:	8505  

Last edited by Guido; 18-12-2007 at 00:08.
Reply With Quote
Old 18-12-2007, 08:08
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan

Quote:
Niet dat dit makkelijker was, integendeel, was wel wat geprul om de overgangen te maken en hier en daar ben ik wat uit de bocht gegaan, penseelschilderen is niet mijn sterkste kant, maar goed. Eens dat ie af is, zal dat hopelijk niet meer zo opvallen.
ziet er zeker niet verkeerd uit !

Quote:
Of dat ie vrijdag klaar gaat geraken - tiens, tiens, is wel een populaire zin de laatste dagen - is nog een open vraag. Als er niks tegenslaat wellicht wel, anders wordt het krap.
laat U geen twee keer vangen hé

BSmodels
Reply With Quote
Old 20-12-2007, 01:58
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by BSmodels View Post
laat U geen twee keer vangen hé
Aan iedereen, gelieve u allemaal te onthouden van suggesties betreffende eventuele mishaps, want het was weeral prijs vandaag...

De verchroomde onderdelen kwamen mooi gestript uit het ovenreiniger sopje, dus tijd om de lampen, grille en wielen onder handen te nemen. Alclad was een optie, maar aangezien het een testmodel is en aangezien ik nog wat oefening kon gebruiken voor Bare Metal Foil (nog zo een van mijn favorieten ), werd het dus BMF voor de lichten en grille.

De eerste lamp ging eigenlijk als een fluitje van een cent. Grote lap uitgesneden en alles zonder scheuren, netjes op zijn plaats gemasseerd gekregen. De 2de dan, wat een gesukkel was dat. 45 minuten aan bezig geweest en 5 pogingen moeten ondernemen. Uiteindelijk ben ik er geraakt door niet meer met een grote lap te werken, maar met 5 kleine stukken. "Pinkers" aangestipt en even aan de kant gelegd om te drogen.

De grille dan maar. Aan de randen eerst mat zwart geverfd - wat droogt enamel mat zwart toch lekker snel - opgeschuurd en opnieuw een grote lap BMF erop. Uitgesneden, ingewerkt en klaar. Niet echt perfect, maar vanop een afstand wel ok. Dus goed genoeg. Zullen we eens even proberen of dat ding nog wel past nu de BMF erover heen zit. Hmmm, gaat precies wat stroefjes, iets meer druk om hem op zijn plaats te krijgen en yep, hij zit!

Maar... wat is dat... "dju toch want", in het bovenste hoekje (zie pijl) is er een nekje verf afgesprongen... Even laten rusten en nadenken. Ik kan 3 dingen doen:
- spot repair, maar daar zie ik tegenop gezien het maar een klein plekje is en het benodigde werk niet in verhouding staat tot
- aanstippen met zilver en compounden
- als optie 2 niet gaat, een extra striping op de motorkap aanbrengen in het verlengde van de zijstriping. Camouflage heet dat dan...
Ik zie morgen wel wat ik ermee aanvang.

Toch nog wat verder gedaan aan de lichten. Wilde ze toch ook even passen om te zien of het ook zou wringen. Hij wringt wel wat en de lensjes passen niet helemaal. Toch ziet het er redelijk leuk uit eens alles gemonteerd is. Dit is nog maar een voorlopige droogmontage om een idee te hebben.

Morgen werken we gewoon verder, want mijn attitude "Ich bin der Joeri", schijnt geen indruk te maken op deze "Duitse" kit.
Attached Thumbnails

Name:	mercedes_a160_10.jpg
Views:	291
Size:	135.1 KB
ID:	8519   Click image for larger version

Name:	mercedes_a160_11.jpg
Views:	289
Size:	134.9 KB
ID:	8520   Click image for larger version

Name:	mercedes_a160_12.jpg
Views:	109
Size:	142.2 KB
ID:	8521  

Last edited by Guido; 20-12-2007 at 02:00.
Reply With Quote
Old 20-12-2007, 09:25
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Jammer van het schilfertje verf... het roostertje is echt mooi gedaan voor de rest! Kga me toch ook eens moeten toeleggen op die BMF!

Seg, een klein opmerkingske: boven de voorste koplamp aan bestuurderszijde, glipt er precies zo'n klein zwart tikje verf uit van je "lichtomranding" (of van de binnenzijde die zwart is geschilderd). Tis absoluut geen kritiek, maar ik zou graag weten hoe je dat evt zou kunnen verwijderen. Tis echt gewoon om bij te leren omda'k da zelf ook af en toe voor heb!

G.
Old 20-12-2007, 11:40
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular

dat is netjes BMF werk
Old 20-12-2007, 13:33
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Tja Guido, gij komt echt wel in aanmerking voor de prijs van "Pechvogel van het jaar".

Wat betreft het wegwerken van de carrosserieschade, ik zou gaan voor optie 2; aanstippen en compounden.

Ik vind dat een goed idee van je door met BMF te werken, je grille steekt echt af.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 20-12-2007, 18:07
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Tja Guido, gij komt echt wel in aanmerking voor de prijs van "Pechvogel van het jaar".

Wat betreft het wegwerken van de carrosserieschade, ik zou gaan voor optie 2; aanstippen en compounden.
Tja, wat doe je eraan... Ondertussen ben ik inderdaad aan optie 2 begonnen. Heb de plaats aangestipt in enkele etappes, telkens met een minuutje of 5 tussenpose (TS-30 Silver leaf met het borsteltje). Wellicht dat het bubbeltje nog wat gaat inzakken, maar eerst goed laten uitharden en dan eens kijken wat dat geeft.

Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
Jammer van het schilfertje verf... het roostertje is echt mooi gedaan voor de rest! Kga me toch ook eens moeten toeleggen op die BMF!

Seg, een klein opmerkingske: boven de voorste koplamp aan bestuurderszijde, glipt er precies zo'n klein zwart tikje verf uit van je "lichtomranding" (of van de binnenzijde die zwart is geschilderd). Tis absoluut geen kritiek, maar ik zou graag weten hoe je dat evt zou kunnen verwijderen. Tis echt gewoon om bij te leren omda'k da zelf ook af en toe voor heb!

G.
Eens de body gevernist is, verf ik die randen aan de binnenkant met enamel. Wat over de randen uit komt, verwijder ik dan met white spirit. Afhankelijk van de vernis die je gebruikt, zal je misschien de lak weer even moeten compounden. Bij Gunze vernis dien je dat te doen, bij autolak niet. Het klein zwarte tikje dat er zat, was precies in een inkeping in de plastic (snijwonde, schuurwonde?) waar wat zwarte verf was bijven inzitten. Dit heb ik bijgewerkt met TS30, nu ik toch bezig was, maar normale resten doe ik, zoals gezegd, met white spirit.

Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Ik vind dat een goed idee van je door met BMF te werken, je grille steekt echt af.
Alhoewel in het echt enkel de 2 buitenste lamellen in chroom zijn en de 3 binnenste in matte aluminium. Dus ik zit nog wat te twijfelen om de binnenste 3 met alu van BMF te doen.
Attached Thumbnails

Name:	mercedes_a160_13.jpg
Views:	82
Size:	186.1 KB
ID:	8522  

Last edited by Guido; 20-12-2007 at 18:11.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules