![]() |
|
|
||||
|
||||
HerfstMeeting Asse 2008
Yup Yup, I agree ...
![]() Misschien zoals Dominique nog net 'opperde'hoofde ![]() Nogmaals bedankt iedereen ! Regards, 555
I love the smell of plastic in the morning ... Last edited by HF_INTEGRALE; 01-11-2008 at 10:32. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() En ja vanaf volgend jaar maak ik mij wel lid van dat gekken klubje. ![]() |
|
||||
|
||||
Ondanks alle fileleed op de reis naar Asse, is het, zoals gewoonlijk, weer een gezellige avond geweest. En nee, Danny en ik zijn niet verloren gereden.
![]() Omdat onze meetingfotograaf (Gery) er ditmaal niet bijwas, heb ik getracht om enkele sfeerfoto's te maken.
|
||||
|
||||
En hier enkele (gelukte) foto's van de aanwezige modellen.
|
||||
|
||||
Klein verslagje van een weer zéér interessante, leerrijke én leuke meeting:
1. Kennismakingsronde: enkele ietwat vertrouwde, maar vooral veel nieuwe gezichten rond de tafel. Al bij deze inleiding tot de meeting liep het uit de hand en nu en dan was het nodig om in te grijpen, anders zaten we daar nu nog... ![]() - Tijdens deze kennismaking werd al snel duidelijk dat enkele mensen een collectie hebben opgebouwd (en er nog steeds aan werken) die op dit forum nog niet werd behandeld. Graag zien we meer hierover op dit forum. - Het belang van lidmaatschap bij de vzw De Paddock werd nogmaals onderstreept. Zonder leden kan de vzw niet over werkingsmiddelen beschikken, en kan ze haar doel niet bewerkstelligen: promotie van de autosport in al haar facetten. Een aantal mensen die gisteren hebben kennis gemaakt met de modelbouwcel van de Paddock hebben reeds beloofd hun bijdrage voor 2009 te storten, waarvoor oprechte dank! 2. Verslag van vorige meeting. Iemand heeft verklaard dat blij te zijn nooit in het Belgische leger te hebben gediend ... Waarvan akte. ![]() 3. Debriefing IPMS Nieuwegein: 7 medailles in totaal plus enkele vermeldingen voor verdienstelijk gebouwde modellen. Zeker niet slecht, zeg ik. Proficiat aan alle prijswinnaars. Gulfie's demo (draaibank en frees) aan de stand van de Paddock werd zeer gesmaakt door zowel collega standhouders als bezoekers. Bedankt, Gulfie! De discussie over de manier waarop wedstrijdmodellen worden beoordeeld tijdens de happening in Nieuwegein had een interessante discussie tot gevolg over de manier waarop je kàn jureren, en vooral hoe het niet moet. 4. Er is wat vooruitgang geboekt rond de overdracht van de domeinnaam van het forum. Meer info volgt later. 5. Het bezoek aan Renaissance wordt gepland ergens in januari. Ik zal de mensen bij Renaissance contacteren om te zien wat voor hen mogelijk is, en dan pinnen we een definitieve datum. Meer nieuws volgt. 6. Hands-on demo's: vragen zijn er om beantwoord te worden, en de demo's hebben hopelijk een aantal mensen een pak goeie tips opgeleverd. Bedankt aan iedereen die zijn materiaal ter beschikking heeft gehouden. Al met al een goeie meeting, al was het maar dat we toch enkele mensen hebben gezien die (nog) niet actief zijn hier op het forum. Ook lijkt het mij dat er voldoende interesse bestaat om dit op een meer regelmatige basis in de kalender op te nemen. Daarom stel ik voor dat we beginnen met een lente- en najaarsmeeting. Ik zal bij het opmaken van de kalender hiervoor een vaste datum voorzien. Speciaal wil ik nogmaals Marcus (HF_Integrale) in de bloemetjes zetten voor het goeie werk bij het vinden en reserveren van een goeie locatie. We hebben al op slechtere plaatsen vergaderd. ![]() Bedankt aan iedereen voor de medewerking! ![]() Bouw ze! ![]()
|
||||
|
||||
By the way: iemand vroeg me om nog eens te herhalen waar de thread ivm met de clubverkoop van Testors Enamel verven te vinden is. Je kan die vinden in de sectie Modelbouw - Algemeen en vraagbaak.
De éérste thread die je er vindt moet je hebben: ModelMaster / Testors ENAMELS verkrijgbaar voor leden. Hier is de directe link
|
||||
|
||||
Deze set-up had dit als resultaat:
Foto genoment met korte sluitertijd van 1/3 en diafragma opening van f/5,6. Resultaat: vooraan mooi scherp, maar niet achteraan. Daarom kan je de sluiter best wat langer laten openstaan en/of je diafragma dichtdraaien. Voor deze foto zijn de waardes respectievelijk 6 sec. en f/25. Dan bekom je dit: Zelfs de meeste pocketcamera's beschikken over een manuele stand, waarmee je toch al enigszins op weg kan geraken. Kwestie van de manual erbij te nemen en te kijken hoe het moet en een uurtje spenderen om één en ander uit te testen. Een 3-poot(je) is weliswaar een onmisbaar hulpmiddel hiervoor. Deze zijn in alle maten, groot maar ook klein, en voor ieders beurs beschikbaar. Mits wat creativiteit - wat als modelbouwer geen probleem mag zijn - bekom je ook leukere plaatjes dan de standaard foto's. De camera een halve slag draaien doet soms wonderen. Oordeel zelf maar. Oh ja, de meeting was verder super gezellig. Heb me weer goed geamuseerd en weeral wat kunnen bijpraten met de meesten. Nog van dattum! ![]() Last edited by Guido; 02-11-2008 at 16:42. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|