De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Meetings
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 18-12-2008, 11:32
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Quote:
Originally Posted by Nismo jr View Post
Ik mag ook nog eens komen van onze Pa
Is het niet tijd Jr dat ge de zaken anders begint aan te pakken?

Op uwe leeftijd zou het eigenlijk moeten zijn ... 'ik kom ook en breng onze pa mee!'

Last edited by Gulfie; 18-12-2008 at 11:33.
Reply With Quote
Old 18-12-2008, 14:39
begems begems is offline
De Paddock Rookie

Ik had beloofd ook eens langs te komen, maar zit wel nog met een verjaardagsfeestje diezelfde avond. Een uur of 9 kan ik wel halen. Bedoeling voor mij is de mensen eens te leren kennen en ook eens te zien of jullie geen gefotoshopte (dat ze dat nu niet tot nieuw Nederlands woord van het jaar hebben gekozen hè...) foto's van jullie modellen posten.
Reply With Quote
Old 18-12-2008, 17:57
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Ge hebt geluk dat ge op voorhand verwittigd hebt, wie te laat komt zonder vooraf te verwittigen betaalt een vat!

Van de andere kant, nieuwelingen betalen ook een vat, dus ge komt er niet onderuit!

Last edited by Gulfie; 18-12-2008 at 17:58.
Reply With Quote
Old 18-12-2008, 19:39
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
Ge hebt geluk dat ge op voorhand verwittigd hebt, wie te laat komt zonder vooraf te verwittigen betaalt een vat!

Van de andere kant, nieuwelingen betalen ook een vat, dus ge komt er niet onderuit!
Ja, en wie later komt dan 8 uur ook, verwittigd of niet.

Last edited by Dominique; 18-12-2008 at 19:40.
Reply With Quote
Old 18-12-2008, 23:28
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Vrolijke bende weeral...

Allez Dany, omdat ge anders zo alleen zult moeten zitten, wil ik u ook wel wat gezelschap komen houden...

Hopelijk moeten we niet te fel "zweten"...
Reply With Quote
Old 18-12-2008, 23:41
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
Originally Posted by Nismo jr View Post
Ik mag ook nog eens komen van onze Pa
Het is omdat gij een goed rapport hebt, anders was het.........

Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
Is het niet tijd Jr dat ge de zaken anders begint aan te pakken?

Op uwe leeftijd zou het eigenlijk moeten zijn ... 'ik kom ook en breng onze pa mee!'

Gij heet toch niet Steukers ofwel soms.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.

Last edited by Nismo; 18-12-2008 at 23:43.
Reply With Quote
Old 19-12-2008, 19:32
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Ik zal er ook zijn! Misschien wel wat later, maar komen zal ik! (en dominique...dat komen heeft niks met spuitproblemen te maken ofzo he! )

Tom
Reply With Quote
Old 19-12-2008, 19:37
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
Originally Posted by Tom21 View Post
Ik zal er ook zijn! Misschien wel wat later, maar komen zal ik! (en dominique...dat komen heeft niks met spuitproblemen te maken ofzo he! )

Tom

En wij moeten dat geloven

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.

Last edited by Nismo; 19-12-2008 at 19:37.
Reply With Quote
Old 20-12-2008, 02:29
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...

Het was weer gezellig, vooral toen iedereen zich tijdens de tombola focuste op dezelfde doos.
Old 20-12-2008, 08:21
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Quote:
Originally Posted by Juha View Post
Het was weer gezellig, vooral toen iedereen zich tijdens de tombola focuste op dezelfde doos.

De momenten dat het niet hilarisch was hebben we gewoon goed gelachen.

Nog eens proficiat aan Nismo voor het winnen van de 'Gouden Sparkplug'. Nismo, ge hebt het meer dan verdiend!
Old 20-12-2008, 13:23
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular

Alvast van mijne kant ook een proficiat aan den Nismo met zijn winst van de 'Gouden Sparkplug'. Je verdiend hem.

Last edited by vinnie; 20-12-2008 at 13:23.
Reply With Quote
Old 20-12-2008, 13:31
Dominique's Avatar
Frecking Nuts ...

Het is me weer wat geweest, daar in de Kluis op 19 december 2008.
Goede discussies tijdens het meeting gedeelte, spannende verkiezieng van de Golden Spark Plug Award 2008, en vooral hilarische toestanden en een "memorabele dozendans" tijdens de tombola.

Het gedeelte waar dingen écht werden besproken werd wat korter gehouden omwille van de agenda die traditioneel toch wat anders is voor de decembermeetings. Toch een overzichtje:

Ik heb begrepen dat er wat wrevel en onzekerheid bestaat over posts aangaande nieuwigheden die worden uitgebracht als exclusiviteiten voor modelbouwwinkels. Het is voor ons als modelbouwer interessant om te weten dat die producten werkelijk werden uitgebracht, en daarom zou je zeggen dat ze hier "moeten" worden gelijst in de nieuwigheden.
Langs de andere kant is er het verhaal van sponsoring aan de Paddock vzw door derden. Die firma's betalen geld in ruil voor zichtbaarheid en reclame. In het verleden werd dit ook gedaan door een modelbouwshop. Het forum had geen probleem met het lijsten van nieuwigheden van en door deze shop. Alleen is dat op een bepaald ogenblik gestopt toen de sponsoring ook ophield, en dus door de Paddock geen reclame meer kon worden aanvaard. We moeten als forum consequent blijven en de lijn doortrekken naar de andere modelbouwshops.
Nu is het zo dat modelbouwshops hun klanten proberen te binden door exclusieve producten (soms zelfs onder een eigen merknaam), als reactie op de internetverkopers (en vooral de wildgroei daarvan). Dat bemoeilijkt onze situatie als forum en informatieverstrekker.

Sta ons toe dit probleem opnieuw aan te kaarten op de volgende bestuursvergadering van de Paddock vzw. We gaan dan trachten een compromis te vinden waar iedereen zich op een redelijke manier in kan vinden.
In de tussentijd houden we het bij het oude, en worden deze producten niet uitgelijst als nieuwigheid.

Als iemand zich persoonlijk moest geviseerd of benadeeld voelen door het verwijderen van deze posts, dan was dat zeker niet de bedoeling, en dan wens ik me hiervoor ook te verontschuldigen in naam van de hele modelbouwafdeling van de Paddock vzw.

De "travelling box" van de Paddock Modelbouw.
Er circuleerde reeds geruime tijd een Pocher kit van de Mercedes 500 K/AK uit 1935 met (ik dacht) referentienummer K74. Een knoert van een kit die een modelbouwer gemiddeld toch wel een jaartje zoet houdt, en die op eBay toch wel wat geld waard is.
Het probleem met deze kit is dat hij niet compleet is. Onder andere 2 banden, wat velgonderdelen, het decal- en transferblad, een embleem, en nog wat kleinere spulletjes zijn mettertijd verloren gegaan.
Na wat overleg (én stemming meerderheid tegen minderheid) hebben we besloten hem toch maar niet te bouwen, maar verkopen. Guido neemt dat op zich. Houdt eBay in de gaten.

Het verhaal rond de URL van de Paddock:
De codes voor de transfer van onze URL hebben we eindelijk ontvangen, en ze zijn aan onze hoster bezorgd. Update komt binnenkort wanneer die geactiveerd werden.

Het bezoek aan Renaissance:
Ik heb gisteren 19/12/2008 nog met Pedro gebeld, en die zei me dat door de drukte in de zaak (nieuwe uitgiften / voorbereiding van beurzen / jaarafsluiting) nog geen beslissing werd genomen ivm een datum waarop wij een bezoekje mochten komen brengen. Hij had me beloofd om tegen Kerstmis iets te laten weten.
Old 20-12-2008, 13:48
Dominique's Avatar
Frecking Nuts ...

Na de praktische dingetjes was het dan tijd om de typische eindejaarsagenda aan te vatten.

Ten eerste is de verkiezing van de modelbouwer van het jaar. Je kan al enkele reacties lezen hierboven, waaruit blijkt dat Johny "Nismo" Vandeput de Golden Spark Plug Award 2008 mocht ontvangen. Je kan er alles over lezen in deze thread.

Proficiat aan de winnaar, en een hele dikke bedankt voor de inzet aan HHugo en Gulfie die genomineerd waren, maar de trofee niet hebben gewonnen. Genomineerd worden is een blijk van erkenning, en een manier om dank je wel te zeggen voor alles jullie voor de vereniging hebben gedaan.

Het laatste punt op de agenda voor 19 december was de tombolaverkoop annex kwis met soms best goeie, maar meestal gewoon compleet idiote vragen. Door het format van "prijzen-picking" (soms omgedoopt tot "prijzen-pikken") werd het een héél lange kwisronde. er werd zelfs gevreesd dat we niet op tijd zouden thuis geraken, en de noodzaak om de format aan te passen, zodat er ook daadwerkelijk een einde aan de kwis kàn komen dringt zich op ...

Door al die heisa waren we bijna vergeten een nieuw clublid welkom te heten: BEGEMS is even komen poolshoogte nemen tijdens die tombola en hij kon zijn ogen niet geloven. "Was mich da hei" zag ik in zijn ogen ...
Maar hij kon het niet laten, en heeft zijn lidgeld voor 2009 ter plaatse geregeld. Welkom!!

Merci mannen, voor een weeral plezante afsluiting van een toch bewogen jaar in ons clubje. Ik hoop dat we het volgende werkjaar in een even toffe sfeer mogen verder zetten.

Last edited by Dominique; 20-12-2008 at 13:53.
Reply With Quote
Old 20-12-2008, 13:57
Big attack's Avatar
Big attack Big attack is offline
De Paddock Regular

Hier weeral de fotokes van een memoriabele en lange avond.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	388 goe begonnen.....jpg
Views:	122
Size:	32.4 KB
ID:	11999   Click image for larger version

Name:	389.JPG
Views:	113
Size:	39.2 KB
ID:	12000   Click image for larger version

Name:	393 Nismo en Junoir.JPG
Views:	105
Size:	34.8 KB
ID:	12001   Click image for larger version

Name:	395.JPG
Views:	123
Size:	45.8 KB
ID:	12002   Click image for larger version

Name:	396.JPG
Size:	49.5 KB
ID:	12003  

Reply With Quote
Old 20-12-2008, 13:59
Big attack's Avatar
Big attack Big attack is offline
De Paddock Regular

De Pocher Mercedes, Vrijwilligers?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	390 Pocher Mercedes.JPG
Size:	34.1 KB
ID:	12004   Click image for larger version

Name:	391.JPG
Views:	109
Size:	41.2 KB
ID:	12005   Click image for larger version

Name:	391-2.JPG
Views:	100
Size:	73.7 KB
ID:	12006   Click image for larger version

Name:	392 Vrijwilligers.JPG
Views:	113
Size:	43.0 KB
ID:	12007   Click image for larger version

Name:	397.JPG
Views:	107
Size:	39.2 KB
ID:	12008  

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules