![]() |
|
|
||||
|
||||
Dat komt hier allemaal goed, menneman.
Gestaag en rustig is de enige goeie methode bij het decallen. Neem daar uw tijd voor en ge gaat zien dat het resultaat ook navenant is. Die weathering van de body zou ik toch best doen met een airbrush, omdat je anders gaat riskeren om teveel "vuil" op de verkeerde plaatsen te zetten, en de mate van vervuiling niet goed kunt opbouwen. Met een airbrush kunt ge mooi in de rijrichting spuiten, en dat geeft een veel realistischer effect.
|
||||
|
||||
Hier zou ik de rest van de gordels, die niet op de stoel liggen, ook nog wat weatheren. het blauw is hier wat te fel tegenover de rest van de gordels.
voor de rest ziet het er zeer goed uit!
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Dan weet ge wat ge moet zeggen als madam U vraagt wat ge graag voor uwe verjaardag wilt hebben.
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Alleen,.............................das in December ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Dan maar vragen aan de "klokken".
![]()
|
||||
|
||||
zeer eigenaardig fenomeen waargenomen. Op 1 plaats is de decal, na 3 keer sollen, een beetje losgekomen. Bij het terug proberen te sollen en de decal terug op zen plaats te krijgen brokkelde hij gewoon kapot. Het is maar een heel klein stukje, en het is net op een plaats waar ik 2 decals moet overlappen, dus ik hoop dat ik het allemaal nog hersteld krijg.
|
||||
|
||||
En het werd er niet beter op. Het lukt gewoon niet om de witte decals er deftig op te krijgen.. Ik ben nu bijna 2 weken bezig geweest en ben niet tevreden van het resultaat. Op sommige plaatsen hechten de decals gewoon niet, ook niet na overvloedig sollen. Sommige plaatsen blijf je gewoon oranje omdat de decals niet mooi aansluiten, plaatsen waar decals overlappen zijn ook zichtbaar(veel wittere plekken). Geen mooi resultaat dus. De body gaat voorlopig dan ook aan de kant. Wat ik kan aanraden aan iedereen die deze kit ooit gaat maken, spuit het wit er dan op via airbrush. Tijdens het decallen viel het ook op dat deze decalset ook niet juist was. De witte decals liepen niet hetzelfde als op de foto's van de echte wagen. Dat kan via zelf spuiten verholpen worden.
Ik heb even nagedacht over hoe het verder moet. Ik denk dat op deze body een fictieve livery komt. Denk daarbij aan Taisan of Calsonic livery. In ieder geval een Nissan related livery. Verder ga ik deze wagen zeker opnieuw maken als ik in het bezit ben van een airbrush. Maar deze built gaat gewoon verder. Het interieur is klaar en ik heb er teveel tijd ingestoken om deze kit gewoon in de doos te gaan bewaren. Dus effe een mailtje naar Domino en naar Moveleo komt deze kit mee Van deze kit ga ik de body gebruiken en de Coca Cola versie maken. Dus een originele livery. Dus effe geduld, na 3 mei gaat deze built verder.
|
||||
|
||||
Jammer. Breng hem anders eens mee naar de meeting. Dan kunnen we eens kijken of er nog wat aan te redden valt?
|
|||
|
|||
Philip,
Dat is "the spirit" na al het -prachtige werk- een tegenslag en toch het hoofd niet laten zakken !!! Een bespreking op één van de clubavonden gaat zeker een oplossing bieden. Seg voor die airbrush ; bij Almere kan je ook -tweedehands- toestellen kopen nog in Prima staat. (zelf heb ik er ook één van om vernis en "base-coat" te spuiten) Ik geef het maar mee. Grtz G |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Hallo Doc,
ik heb deze kit ook, misschien kan iemand de decals overtekenen, en printen? Ik kan ze inscannen of zo? Groetjes, Joka-1 Last edited by Joka-1; 16-04-2009 at 14:23. |
|
||||
|
||||
Thanks voor de reakties mannen. Ik zal de body morgen meebrengen.
|
||||
|
||||
Wat een topclubje is dit. Dankzij Joka die deze kit nog had liggen en hem mij wilde verkopen en dankzij Tim die bereid is om het airbrush werk aan deze kit te doen gaat deze autobacs versie nog goed komen.
Bedankt heren. ![]() ![]() ![]() ![]() Daar ik deze echter heb ingeschreven voor een wedstrijd ga ik de body van de coca cola versie, die net dezelfde is, eerst afwerken om deze wagen op tijd klaar te krijgen.
Last edited by Doc; 18-04-2009 at 18:40. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Allé, gij kunt nu de titel van dit topic aanpassen van Nissan Bluebird Autobacs Turbo Silhouette - Aoshima - 1/24 naar Nissan Bluebird Coca-Cola Turbo Silhouette - Aoshima - 1/24 . ![]()
|
|