De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
  #76  
Old 13-04-2009, 22:34
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Ja, maar ik begrijp dat dat wel voor gevaarlijke situaties kan zorgen in de beginfase van de race.

Hetgeen ik me meer aan stoor, is dat dit soort zaken altijd zo laat wordt meegedeeld. Je strategie valt of staat er gewoon op in dit geval. En dit kon toch wel vermeden worden door daar iets vroeger over te gaan brainstormen. Het reglement is toch al langer bekend zeker...
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #77  
Old 02-05-2009, 10:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Radical is bezig met een GT4-wagen, dit op verzoek van de nieuwe nederlandse importeur. (bron: autosport van een week geleden)
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #78  
Old 02-05-2009, 11:48
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
GT4 of GT4 light (zoals de KTM en Peugeot)?

Een Radical vind ik niet thuishoren in GT4.

Last edited by FIRE; 02-05-2009 at 11:51.
Reply With Quote
  #79  
Old 02-05-2009, 23:22
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
GT4 of GT4 light (zoals de KTM en Peugeot)?

Een Radical vind ik niet thuishoren in GT4.
Stukje nog eens herlezen, gaat om de klasse light. Focus lijkt me meer te liggen op de UK en Europa i.p.v. NL. Wist niet dat Radical reeds +/- 20 straatwagens per jaar verkoopt. Volgens Radical moeten ze de GT4 wagen vooral langzamer en zwaarder maken
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #80  
Old 03-05-2009, 21:53
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
De eerste races van de GT4 European Cup trokken 17 deelnemers. Op het circuit van Silverstone werd ongetwijfeld enigszins jaloers naar het oosten gekeken, waar het Nederlandse veld groter en qua deelnemers meer aansprekend is.

http://www.autosport.nl/news/17802/g...ean_cup__.html
Toch leuk om te lezen
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #81  
Old 28-05-2009, 23:30
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563


Ze laten hun tanden zien op CPZ met betrekking tot netjes racen in het Dutch GT4

Quote:
Vijf sancties
De commissie heeft na bestudering van alle situaties rond Pasen een rapport opgemaakt. Daarin is CPZ, dat elk DPP-raceweekend de uitnodigingen aan de Dutch GT4-coureurs verstuurt, geadviseerd om vijf coureurs een sanctie op te leggen. Vier rijders hebben een officiële waarschuwing gekregen. Het betreft Ferdinand Kool (naar aanleiding van een incident met Bertus Sanders tijdens race 2 met Pasen), Mikko Heino (onsportief contact met auto met nummer 21 tijdens race 3), Paul Vahstal (meermalen onsportief contact met auto Duncan Huisman tijdens race 3) en Phil Bastiaans (contact met Jan Lammers tijdens race 3). Mochten deze piloten tijdens Pinksteren wederom de fout in gaan, riskeren ze dat ze een volgend raceweekend moeten missen.

http://www.autosport.nl/news/17983/d...pdate_(1).html
De intentie om van de Ende 1 weekend te weigeren is prachtig, alleen lijkt me de beslissing erg kort door de bocht. Zie het verweer van Ricardo, hij heeft zeker enkele arugementen om in verweer te gaan.

Maar die moet dan weer niet zeuren over de regel dat je niet in beroep mag gaan, dat was ook voor aanvang bekend
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #82  
Old 29-05-2009, 11:37
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Het is goed dat men de teugels strak houdt, al heeft v/d Ende wel enkele goede punten (al moet ik toegeven dat ik geen beelden heb gezien).
Reply With Quote
  #83  
Old 17-06-2009, 19:08
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
In het Nederlandse autosportblad Start staat deze maand een column van Erik Weijers van Circuit Park Zandvoort:
Quote:
...
Voor 2010 zouden wij het liefst een sportscar-achtige klasse aan het DPP [Dutch Power Pack] willen toevoegen. Dit zou een klasse moeten worden met een (semi)open auto, voorzien van achterwielaandrijving, welke goed moet smoelen en die niet te hoog in aanschafprijs mag zijn. Met deze klasse willen we een nieuwe groep rijders aanspreken die nu nog niet in de DPP klassen deelnemen. Samen met de bestaande DPP klassen kunnen we dan ieder wat wils bieden.
Dus dit lijkt me een Radical of VdV achtige klasse.
Reply With Quote
  #84  
Old 17-06-2009, 20:25
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 221
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
In het Nederlandse autosportblad Start staat deze maand een column van Erik Weijers van Circuit Park Zandvoort:


Dus dit lijkt me een Radical of VdV achtige klasse.
Saker challenge of misschien radical tijden srw van de DNRT stond
er al een demo auto van.
Zal alleen wel denk ik te kosten gaan van andere cups dan denk
ik aan bv de dieselcup als er geen nieuwe modellen volgend jaar bij komen
zie ik het somber in voor deze cup.
Brl zijn dit jaar ook stuk minder deelnemers.
Reply With Quote
  #85  
Old 17-06-2009, 21:04
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by tarzancorner View Post
Saker challenge of misschien radical tijden srw van de DNRT stond
er al een demo auto van.
Zal alleen wel denk ik te kosten gaan van andere cups dan denk
ik aan bv de dieselcup als er geen nieuwe modellen volgend jaar bij komen
zie ik het somber in voor deze cup.
Brl zijn dit jaar ook stuk minder deelnemers.
De Volvo en Toyota zijn er bijgekomen, de Honda daarentegen is verdwenen.

Naar mijn mening moet CPZ eerst zorgen dat GT4 een blijvertje wordt i.p.v. zich nu alweer op een nieuw project te richten.
Reply With Quote
  #86  
Old 17-06-2009, 21:49
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by tarzancorner View Post
Brl zijn dit jaar ook stuk minder deelnemers.
Harry Maessen zal wel iets minder ondersteuning geven

Net zoals Fire ben ik van mening dat CPZ eerst GT4 voldoende vlees op de ribben moet geven voordat ze gaan dromen van nieuwe concepten.

Wat betreft "sportscars-achtige" concepten, heb zo mijn bedenkingen of er een markt is voor 20 wagens of meer in Nederland. Zie de aantallen van vergelijkbare concepten in het buitenland.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #87  
Old 18-06-2009, 13:45
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2006
Location: Ollanda
Posts: 364
Zolang het een "vrijheid blijheid" reglement wordt, zie ik het positief in. Er zijn genoeg Sakers, Westfields, Radicals, etc om een gevarieerd, rijk gevuld deelnemersveld aan te trekken. Ook de GT4 Lights (X-Bow's, Donkervoorts) zouden hier aan kunnen deelnemen.

Of een dergelijke klasse past binnen het bestaande pakket valt te betwijfelen; de verbondenheid met de wagens op de straat is er nauwelijks en door de veelheid aan subklasses zal de boel voor de gemiddelde toeschouwer lastig te volgen zijn. Voor evt. sponsoren zal het verhaal ook niet direct interessant zijn, vrees ik. Het klinkt bijna alsof CPZ een DNRT klasse aan haar programma wil toevoegen. Laat ze dan maar gelijk die dieselnonsense afstoten richting DNRT, daar worden eveneens endurance races met kleine dieseltjes gereden. Op A-evenementen horen ze simpelweg niet thuis! Dan liever 3 tot 4 races van de beoogde "sportscar-klasse".
Reply With Quote
  #88  
Old 10-07-2009, 08:25
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Leuk stukje gevonden op de officiële site...

Quote:
“Het plan is om in 2010 met twee Maserati’s GranTurismo aan de start te staan,” deed Meindert uit de doeken. “Zoals het er nu naar uitziet één voor Nicky en één voor mij, maar het zou ook kunnen dat er twee rijders op een auto komen. Tijdens de GT4-wedstrijd op Spa rijden de fabrieksrijders al met de GT MC, maar we zijn druk bezig om tijdens een van de laatste weekenden van het Tango Dutch GT4 op Zandvoort, zelf al aan de start te staan met het prototype van Maserati.”

Last edited by Grig-O; 10-07-2009 at 08:25.
Reply With Quote
  #89  
Old 24-07-2009, 22:57
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Die nieuwe Maserati ziet er wel strak uit, een pareltje.

Het was gisteren leuk kijken naar de trainingen van de GT4. Met dank aan de Nederlandse inbreng qua kwantiteit, looks en naar nu blijkt kwaliteit.

Zie de uitslag: http://www.mstworld.com/msptresult.a...esultfile=gt45

Zonder NL inbreng is het Europese GT4 kampioenschap maar een mager beestje.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #90  
Old 26-07-2009, 19:46
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Die Maserati is inderdaad prachtig.

Iets minder goed nieuws:

Quote:
KS Motorsport heeft zich uit het Tango Dutch GT4 Championship teruggetrokken. Het Belgische team ontbrak dit weekeinde al op Spa-Francorchamps. Het team zette twee Ginetta’s in voor Niels Bouwhuis / Mickey Bertram en Jan Joris Verheul / Bertus Sanders.
http://www.autosport.nl/news/18552/d...nt_achter.html

Last edited by FIRE; 26-07-2009 at 19:50.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.