![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
En ja ikke had daar ook aan gedacht. Alleen hadden ze dat ding net neergelaten en ik kon moeilijk vragen om hem nog eens omhoog te krikken e... (En den Djoene ma lachen...)
|
||||
|
||||
De decals zijn eindelijk gelukt. Ik heb een alternatief gezocht om de decals te sealen. Tot nu toe was dat Tamiya vernis (ja echt...). Dit gaf goede resultaten en als ik na plaatsing Gunze erover zette, dan was er geen reactie.
Waarom dan veranderen??? Wel, mijn "leverancier" in Kortrijk (Concorde) is gestopt. Zaak over te nemen... Uitbater op pensioen. Als ik dus nu iets wil aankopen, is dat meteen naar Domino. Maar voor één fleske... Dus even geprobeerd en je weet nooit he... Wel ik nam twee bussen vernis van Dupli Color. De één is acryl vernis, de ander wat anders waar gewaarschuwd wordt dat er geen acryl over mag... Ik heb dus eerst die acryl getest en het is perfect !!! Ik heb dus een prachtig alternatief. En mocht het niet gelukt zijn, dan kon ik nog die andere bus testen. Was ook dat mislukt, dan deed ik gewoon zoals vroeger. Maar het was dus een test om het handiger voor mezelf te maken. En in principe kan deze vernis gewoon over de lak gelegd worden. Maar dat ga ik toch vooraf eens testen op een teststukje... Don't worry !! Nu de foto's van het model met de decals so far. Ontbreken nog: nummerplaat en die rode E-bol met driehoek op de kap...
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) Last edited by Loeten; 07-06-2009 at 20:31. |
|
||||
|
||||
Die decals zien er echt goed uit Loeten mooi en strak.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Afgelopen zaterdag in Ieper kwam deze wagen nog voorbij en daarbij viel mij wat op. De nummerplaat van deze Evo 8 is "54-TJ-ZV".
Nu de auto met dezelfde nummerplaat, maar dan een jaar eerder; Ieper 2008... alleen nu is het een Evo 9 ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Okey en hoe doen ze dat dan??? Hoe zit dat bij nummerplaten in Nederland? Bij ons in België behoort de plaat toe aan de eigenaar. Je kan dus heel je leven met dezelfde plaat rijden en telkens een andere auto hebben. In Frankrijk behoort de nummerplaat dan toe tot de wagen. Als je andere wagen koopt, dan verandert ook je plaat. Vandaar dat oude Franse wagens nog hun plaat hebben.... In Nederland moet het dan zijn zoals bij ons in België??
Wel grappig zo he. Overigens weet ik nu hoe het zit met de einddemper: die is er niet (foto volgt nog) en heb ik veel foto's van de livery afgelopen weekend want zeg nu zelf: veel knapper dan op de Monteberg... Ten slotte maak ik nog ergens een nieuwe evo 6 om aan Ignace, de copiloot te verkopen. Zo'n vriendelijke mens verdient dat natuurlijk. Zeker na de dwaze zaken die ze meemaakten tijdens Ypres... (Vertel ik bij de volgende update) Grtzzzz Ten slotte even vermelden dat ik er toch wel een modelbouwer tegen het lijf ben gelopen...
|
|||
|
|||
Toch niet, de plaat volgt de wagen
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
De wagen van Pyck was in ieper idd wel veel mooier dan in de monteberg. |
|
||||
|
||||
En om het verhaal van de nummerplaten nog wat vreemder te maken; deze Evo stond vrijdagavond op het serviceterrein van de Exotic Green Rally bij de vd Heuvel'tjes
![]()
|
||||
|
||||
|
|||
|
|||
hallo iedereen,
ik klink mss dom tegenover jullie maar ik weet nog niet zoveel van modelbouw maar ik weet wel enkele vraagjes, ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden: kennen jullie winkels/websites waar jullie nog spullen kunnen kopen (velgen, stoelen,...)? welk merk gebreuken jullie van bouwdozen? (ik gebreuk tamiya) of hangt dat van model tot model af? ik heb nog wel enkele vragen maar dat vraag ik mss nog wel eens ![]() ![]() alvast bedankt voor jullie moeite |
|
||||
|
||||
Dat is omdat het een vervangende kentekenplaat is. Volgens zijn inschrijving is het een evo 9
|
|