De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 2 votes, 5.00 average.
Old 25-05-2009, 18:20
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Ja, want wie denkt er nu aan om onder de auto te gaan liggen om foto's te maken van de "sjarspijp", en dat om later een model te maken.

Goe bezig Loeten.
Mercikes !!

En ja ikke had daar ook aan gedacht. Alleen hadden ze dat ding net neergelaten en ik kon moeilijk vragen om hem nog eens omhoog te krikken e...

(En den Djoene ma lachen...)
Reply With Quote
Old 07-06-2009, 20:25
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

De decals zijn eindelijk gelukt. Ik heb een alternatief gezocht om de decals te sealen. Tot nu toe was dat Tamiya vernis (ja echt...). Dit gaf goede resultaten en als ik na plaatsing Gunze erover zette, dan was er geen reactie.

Waarom dan veranderen???

Wel, mijn "leverancier" in Kortrijk (Concorde) is gestopt. Zaak over te nemen... Uitbater op pensioen. Als ik dus nu iets wil aankopen, is dat meteen naar Domino. Maar voor één fleske... Dus even geprobeerd en je weet nooit he...

Wel ik nam twee bussen vernis van Dupli Color. De één is acryl vernis, de ander wat anders waar gewaarschuwd wordt dat er geen acryl over mag... Ik heb dus eerst die acryl getest en het is perfect !!! Ik heb dus een prachtig alternatief. En mocht het niet gelukt zijn, dan kon ik nog die andere bus testen. Was ook dat mislukt, dan deed ik gewoon zoals vroeger. Maar het was dus een test om het handiger voor mezelf te maken. En in principe kan deze vernis gewoon over de lak gelegd worden. Maar dat ga ik toch vooraf eens testen op een teststukje... Don't worry !!

Nu de foto's van het model met de decals so far. Ontbreken nog: nummerplaat en die rode E-bol met driehoek op de kap...

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_4992.jpg
Views:	1458
Size:	110.9 KB
ID:	14076   Click image for larger version

Name:	IMG_4993.jpg
Views:	1449
Size:	100.7 KB
ID:	14077   Click image for larger version

Name:	IMG_4990.jpg
Views:	1605
Size:	96.8 KB
ID:	14080   Click image for larger version

Name:	IMG_4991.jpg
Views:	1956
Size:	97.2 KB
ID:	14081  

Last edited by Loeten; 07-06-2009 at 20:31.
Reply With Quote
Old 07-06-2009, 20:48
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular

Die decals zien er echt goed uit Loeten mooi en strak.
Reply With Quote
Old 22-06-2009, 16:24
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!

Afgelopen zaterdag in Ieper kwam deze wagen nog voorbij en daarbij viel mij wat op. De nummerplaat van deze Evo 8 is "54-TJ-ZV".

Nu de auto met dezelfde nummerplaat, maar dan een jaar eerder; Ieper 2008... alleen nu is het een Evo 9

Attached Thumbnails

Name:	pyck_ieper_2009.jpg
Views:	1693
Size:	112.2 KB
ID:	14208   Click image for larger version

Name:	iersel_ieper_2008.jpg
Views:	1484
Size:	149.7 KB
ID:	14209  

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
Old 22-06-2009, 19:48
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Okey en hoe doen ze dat dan??? Hoe zit dat bij nummerplaten in Nederland? Bij ons in België behoort de plaat toe aan de eigenaar. Je kan dus heel je leven met dezelfde plaat rijden en telkens een andere auto hebben. In Frankrijk behoort de nummerplaat dan toe tot de wagen. Als je andere wagen koopt, dan verandert ook je plaat. Vandaar dat oude Franse wagens nog hun plaat hebben.... In Nederland moet het dan zijn zoals bij ons in België??

Wel grappig zo he. Overigens weet ik nu hoe het zit met de einddemper: die is er niet (foto volgt nog) en heb ik veel foto's van de livery afgelopen weekend want zeg nu zelf: veel knapper dan op de Monteberg...

Ten slotte maak ik nog ergens een nieuwe evo 6 om aan Ignace, de copiloot te verkopen. Zo'n vriendelijke mens verdient dat natuurlijk. Zeker na de dwaze zaken die ze meemaakten tijdens Ypres... (Vertel ik bij de volgende update)

Grtzzzz

Ten slotte even vermelden dat ik er toch wel een modelbouwer tegen het lijf ben gelopen...
Reply With Quote
Old 22-06-2009, 20:03
vanni vanni is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
In Nederland moet het dan zijn zoals bij ons in België??
Toch niet, de plaat volgt de wagen
Old 22-06-2009, 20:08
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!

Quote:
Okey en hoe doen ze dat dan??? Hoe zit dat bij nummerplaten in Nederland? Bij ons in België behoort de plaat toe aan de eigenaar. Je kan dus heel je leven met dezelfde plaat rijden en telkens een andere auto hebben. In Frankrijk behoort de nummerplaat dan toe tot de wagen. Als je andere wagen koopt, dan verandert ook je plaat. Vandaar dat oude Franse wagens nog hun plaat hebben.... In Nederland moet het dan zijn zoals bij ons in België??
Nee dus... in Nederland hoort een plaat altijd bij 1 auto, net zoals in Frankrijk zeg maar. Vandaar dat het mij opviel dat deze Evo 8 deze plaat heeft. En nu wordt het nog leuker; volgens de RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer) is 54-TJ-ZV op dit moment een Mitsubishi Lancer Evolution IX... een 9 dus

Reply With Quote
Old 22-06-2009, 21:12
Fanza's Avatar
Fanza Fanza is offline
De Paddock Regular

Quote:
Ten slotte even vermelden dat ik er toch wel een modelbouwer tegen het lijf ben gelopen...
Maar dan wel eentje die al een tijdje op "HOLD" staat

Mijn Werkbank : Rally Cars
Reply With Quote
Old 23-06-2009, 21:51
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by TvD View Post
Nee dus... in Nederland hoort een plaat altijd bij 1 auto, net zoals in Frankrijk zeg maar. Vandaar dat het mij opviel dat deze Evo 8 deze plaat heeft. En nu wordt het nog leuker; volgens de RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer) is 54-TJ-ZV op dit moment een Mitsubishi Lancer Evolution IX... een 9 dus
Hmm, een interessante opmerking dus. Zouden ze bij Van Heuvel het verschil niet meer kennen? Of hebben ze er gewoon een evo 8 bumper opgezet? Wel vreemd he...
Reply With Quote
Old 23-06-2009, 22:02
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!

Quote:
Hmm, een interessante opmerking dus. Zouden ze bij Van Heuvel het verschil niet meer kennen? Of hebben ze er gewoon een evo 8 bumper opgezet? Wel vreemd he...
Ik zal morgen eens navragen. Maar ik heb al eens begrepen dat ze het niet zo nauw nemen met nummerplaten daar

Reply With Quote
Old 23-06-2009, 23:34
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

Quote:
In ieper mag dan niet. de wagen van snijers was eens een evo 7 met een evo 8 look. En ze hebben die ook terug moeten veranderen naar een evo 7.

De wagen van Pyck was in ieper idd wel veel mooier dan in de monteberg.
Reply With Quote
Old 12-07-2009, 20:36
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!

En om het verhaal van de nummerplaten nog wat vreemder te maken; deze Evo stond vrijdagavond op het serviceterrein van de Exotic Green Rally bij de vd Heuvel'tjes . Let ook even op de "1" boven het eerste koppelteken... dat geeft aan dat er nieuwe platen met bijbehorende papieren zijn uitgegeven. Dit moet o.a. als je platen gestolen worden of als je je kentekenbewijs kwijt bent geraakt.

Quote:
Originally Posted by TvD View Post
Afgelopen zaterdag in Ieper kwam deze wagen nog voorbij en daarbij viel mij wat op. De nummerplaat van deze Evo 8 is "54-TJ-ZV".

Nu de auto met dezelfde nummerplaat, maar dan een jaar eerder; Ieper 2008... alleen nu is het een Evo 9

Attached Thumbnails

Name:	IMG_9022.jpg
Views:	1314
Size:	127.0 KB
ID:	14365  

Reply With Quote
Old 13-07-2009, 00:18
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

Even gekeken en bij Pyck stond er ook een 1tje boven....

Raare boel daar

Reply With Quote
Old 23-07-2009, 21:07
jonckers jonckers is offline
De Paddock Rookie

hallo iedereen,

ik klink mss dom tegenover jullie maar ik weet nog niet zoveel van modelbouw maar ik weet wel enkele vraagjes, ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden: kennen jullie winkels/websites waar jullie nog spullen kunnen kopen (velgen, stoelen,...)? welk merk gebreuken jullie van bouwdozen? (ik gebreuk tamiya) of hangt dat van model tot model af? ik heb nog wel enkele vragen maar dat vraag ik mss nog wel eens

alvast bedankt voor jullie moeite
Reply With Quote
Old 24-07-2009, 09:28
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by scoobyfreak View Post
Even gekeken en bij Pyck stond er ook een 1tje boven....

Raare boel daar

Dat is omdat het een vervangende kentekenplaat is. Volgens zijn inschrijving is het een evo 9

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules