De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 16-09-2010, 23:19
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Persoonlijk vind ik de Enzo het mooist in 1 kleur.
Maar als ik dan toch zou moeten kiezen zou ik voor het 2de gaan. (maar dan in het rood) Deze heb ik ooit eens gebouwd maar met alle reclame van een F1 erop, als zogezegde promo wagen.
Ik zal anders morgen eens zien of ik hier een foto van kan nemen.
__________________
MIJN WERKBANK




Reply With Quote
  #17  
Old 17-09-2010, 11:07
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Quote:
Originally Posted by Ferrari rules View Post
Deze heb ik ooit eens gebouwd maar met alle reclame van een F1 erop, als zogezegde promo wagen.
Ik zal anders morgen eens zien of ik hier een foto van kan nemen.

deze bedoelde ik ;





Dit is wel al een jaartje of 8 geleden hoor...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sized_P1010022.JPG
Views:	974
Size:	168.5 KB
ID:	19346   Click image for larger version

Name:	sized_P1010023.JPG
Views:	1008
Size:	147.5 KB
ID:	19347  
__________________
MIJN WERKBANK




Reply With Quote
  #18  
Old 17-09-2010, 12:27
racer's Avatar
racer racer is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2010
Location: Houthalen
Posts: 163
Hallo Erik,


Mag ik vragen waarom je de aandrijfassen van de versnellingsbak gaat vervangen door messingassen?
Als je messingassen nu niet spuit of verft versta ik dat,maar anders?

Groetjes,
Reply With Quote
  #19  
Old 17-09-2010, 13:07
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Dat is ook een leuk idee, niet geheel mijn goesting, maar wel leuk uitgevoerd. Zo te zien ook de Tamiya versie?

Ik ga de assen vervangen omdat het er beter uitziet. Het detail en voornamelijk de scherpte ervan zijn bij de standaard Tamiya assen niet heel scherp. Als ik ze vervang door de messing onderdelen, voeg ik iets toe aan het realisme. Ik weet niet of ik ze ga spuiten, ik moet er nog 'onderzoek' naar doen wat de juiste kleuren zijn. Mocht het zo zijn dat ze een andere kleur nodig hebben, dan ga ik ze overspuiten.
Reply With Quote
  #20  
Old 17-09-2010, 22:21
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Dilemma,

Ik was wat research aan het doen naar de motor zelf, in hoeverre er sprake is van een 'sandcast'-effect en ik kwam deze foto tegen:
http://picasaweb.google.com/lh/photo...p7Bv-3oGr_vEhA

Kijk je naar een Enzo motor van Tamiya; dan zie je dat het gewoon niet klopt.


Ik weet nu niet wat te doen, het veranderen is arbeidsintensief, maar dat maakt mij niet uit. Het grotere probleem is dat er veel gescratched dient te worden en daar ben ik weer niet zo goed in. Moet ik dan laten, met de kennis dat er geen zak van klopt, of proberen dit op te lossen, zelfs als dit op een ramp uitloopt.

Wat ik ook nog zou kunnen doen; is de eerste en/of de 2e rij aan te passen en de rest ongemoeid te laten, want die ziet men zeker niet.
Reply With Quote
  #21  
Old 18-09-2010, 00:20
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Even ter aanvulling; het gaat om de inlaatkanalen. De pijpen die van de luchtfilterbox lopen naar de cilinderbanken.
Bij Tamiya zijn het rechte, ronde buisjes/staafjes en in het echt zijn het buizen met een flauwe knik die op de cilinderbank komen.
Reply With Quote
  #22  
Old 18-09-2010, 10:40
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Ik zou het laten zoals het is, teneerste valt het niet zo op, de airbox zit er nog bovenop en ten tweede ziet het er geen makkelijk werkske uit.

Wat de kleurencombinatie betreft, die laatste mogelijkheid heeft wel iets, zeker naar de vroegere 250 toe, alleen dat jannetenroze vervangen door rood.

Of decoreer hem met de Friese vlag.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #23  
Old 18-09-2010, 19:32
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Tja, ik vind dat je het nogal duidelijk ziet op de foto. Ik ben dan ook begonnen met de 1e rij om dit te verbeteren, de andere rijen zijn minder duidelijk zichtbaar en we gaan dat een klein beetje aanpassen.
Ik heb mijn motorblok deels weer uit elkaar gehaald, gelukkig smelt het tamiya plastic niet goed samen met Revell-lijm.

Bij die laatste moest het ook rood zijn, maar kreeg het zo snel niet zo mooi in Photoshop.

En Friesche vlag....naah.. haha
Reply With Quote
  #24  
Old 19-09-2010, 22:39
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Ik ben nog steeds met de HDD bezig, maar dankzij wat professioneel recover-software, ben ik niet al te veel data kwijt, dat is een goed ding. Ik heb daarnaast nog een externe HDD gekocht en nu kan ik ook weer een update geven. Omdat ik best enthousiast ben, ben ik ook enthousiast geweest met foto's.

De uitlaten zijn inmiddels in elkaar geplakt en hier heb ik ze op het motorblok voor een testfit. ALs je goed ziet, zie je dat ik de gietnaad op de uitlaat heb verwijderd, behalve op de katalysator, dit is met opzet. Op de referentiefoto's lijkt ook een naad te lopen.


Een beetje plamuur om de overgang beter te laten lijken




Op de voorkant van het blok, heb ik een gaatje geboord op de 'banaan', daar komt een sensor in/op.




Met een asje van de juiste diameter centreer ik alle delen van de PE schijfremmen, het binnenste gedeelte is best dik, waardoor je het zo kunt plakken, in plaats van alle delen om te buigen


De onderdelen van 1 rem voor achter, dit is nog zonder alle boutjes. Die komen erop nadat de schijf is gespoten.


Een dryfit om te zien of er nog ergens foutjes zitten en ook een hulpje voor mij om de paintjob te visualiseren.


Reply With Quote
  #25  
Old 19-09-2010, 22:41
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549


Hier zijn bijna alle carroserie delen te zien, tamelijk uniek voor een kit om dit op deze manier op te bouwen.


De achterklep had een redelijke schuurbuurt nodig, vooral achter leek het plastic een beetje gebogen bij de randen.


Een 4-weg nagelvijltje is gewoon ideaal




Ook het dak was een beetje onregelmatig, hier zie je dat tegen de rand aan er een klein lager plekje was.


Aan de binnenkant van de spatborden zat een duidelijke naad, alhoewel je deze vrijwel niet meer gaat zien nadat de motor erin ligt, wil ik hem alsnog netjes hebben.
Reply With Quote
  #26  
Old 19-09-2010, 22:44
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Ook de deur had hetzelfde probleem.


Nu niet meer


Ik heb alvast de binnenpanelen gemonteerd, het gedeelte wat van carbon moet worden gemaakt is een flink stuk kleiner en de onderkant moet in body-kleur. Iets wat ik bij een aantal Tamiya's fout heb gezien.


Een paar drukgaten opgevuld in de hemel.


Het meegegoten mesh heb ik eraf gesneden en wordt vervangen door PE


Voor en na de behandeling


De 1e primer ronde


En de 1e onderdelen in de primer.


Ook ben ik nog steeds bezig met de spatschermen, hier zie je duidelijk de naad en dat het nu glad is.
Reply With Quote
  #27  
Old 19-09-2010, 22:46
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
De naad tussen het deurpaneel en de deur zelf moest ik opvullen, daar dit allemaal in body-kleur gaat, en er hoort geen naad te zitten.


Deze 2 torens ga ik er ook afhalen en wordt vervangen door PE


Even met de Proxxon flink doorgehaald en ziedaar: Resultaat.




Rechts zie je het 1e resultaat en links na een behandeling met de nagelvijl




Plamuren


En ook de achterklep heeft last van de pokken, ik bedoel drukgaatjes


En lijkt nu op een rode paddestoel met..........juist........witte stippen.
Reply With Quote
  #28  
Old 19-09-2010, 22:48
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
De motor kreeg ook een plamuurbehandeling.



Als je goed kijkt, zie je een soort 'computer'. Ik vind dit niet erg realistisch lijken en ga deze ook vervangen.


Aan beide kanten, zowel links als rechts.


En het gat weer opvullen met plamuur.


Hier is het dilemma te zien, de inlaatpoorten zoals ze er niet zijn...


Met de proxxon en een frees heb ik het onderste gedeelte ruwweg weggehaald




En ook maar het bovenste gedeelte uit het motorblok weggebroken, dit werkt een stuk gemakkelijker.
Reply With Quote
  #29  
Old 19-09-2010, 22:51
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Eerst de onderkant opvullen


Daarna de bovenkant.


Gladschuren met mijn eigen ontworpen schuurmiddeltjes, ik vind ze perfect werken op kleine plekjes.


Inmiddels ook het portier afgewerkt.
Reply With Quote
  #30  
Old 19-09-2010, 22:53
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Ook het bovenste gedeelte is nu glad.


Het is wat moeilijk te zien, maar ik ben begonnen met een nieuwe buis, die gecurved naar de schuine bank loopt. Als ik ze beide klaar heb, zaag ik ze doormidden en kan ik de volgende stap nemen.


Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.