![]() |
|
#16
|
||||
|
||||
Persoonlijk vind ik de Enzo het mooist in 1 kleur.
Maar als ik dan toch zou moeten kiezen zou ik voor het 2de gaan. (maar dan in het rood) Deze heb ik ooit eens gebouwd maar met alle reclame van een F1 erop, als zogezegde promo wagen. Ik zal anders morgen eens zien of ik hier een foto van kan nemen.
__________________
MIJN WERKBANK |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
deze bedoelde ik ; Dit is wel al een jaartje of 8 geleden hoor... ![]()
__________________
MIJN WERKBANK |
#18
|
||||
|
||||
Hallo Erik,
Mag ik vragen waarom je de aandrijfassen van de versnellingsbak gaat vervangen door messingassen? Als je messingassen nu niet spuit of verft versta ik dat,maar anders? Groetjes, |
#19
|
|||
|
|||
Dat is ook een leuk idee, niet geheel mijn goesting, maar wel leuk uitgevoerd. Zo te zien ook de Tamiya versie?
Ik ga de assen vervangen omdat het er beter uitziet. Het detail en voornamelijk de scherpte ervan zijn bij de standaard Tamiya assen niet heel scherp. Als ik ze vervang door de messing onderdelen, voeg ik iets toe aan het realisme. Ik weet niet of ik ze ga spuiten, ik moet er nog 'onderzoek' naar doen wat de juiste kleuren zijn. Mocht het zo zijn dat ze een andere kleur nodig hebben, dan ga ik ze overspuiten. |
#20
|
|||
|
|||
Dilemma,
Ik was wat research aan het doen naar de motor zelf, in hoeverre er sprake is van een 'sandcast'-effect en ik kwam deze foto tegen: http://picasaweb.google.com/lh/photo...p7Bv-3oGr_vEhA Kijk je naar een Enzo motor van Tamiya; dan zie je dat het gewoon niet klopt. ![]() Ik weet nu niet wat te doen, het veranderen is arbeidsintensief, maar dat maakt mij niet uit. Het grotere probleem is dat er veel gescratched dient te worden en daar ben ik weer niet zo goed in. Moet ik dan laten, met de kennis dat er geen zak van klopt, of proberen dit op te lossen, zelfs als dit op een ramp uitloopt. Wat ik ook nog zou kunnen doen; is de eerste en/of de 2e rij aan te passen en de rest ongemoeid te laten, want die ziet men zeker niet. |
#21
|
|||
|
|||
Even ter aanvulling; het gaat om de inlaatkanalen. De pijpen die van de luchtfilterbox lopen naar de cilinderbanken.
Bij Tamiya zijn het rechte, ronde buisjes/staafjes en in het echt zijn het buizen met een flauwe knik die op de cilinderbank komen. |
#22
|
||||
|
||||
Ik zou het laten zoals het is, teneerste valt het niet zo op, de airbox zit er nog bovenop en ten tweede ziet het er geen makkelijk werkske uit.
Wat de kleurencombinatie betreft, die laatste mogelijkheid heeft wel iets, zeker naar de vroegere 250 toe, alleen dat jannetenroze vervangen door rood. Of decoreer hem met de Friese vlag. ![]() ![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#23
|
|||
|
|||
Tja, ik vind dat je het nogal duidelijk ziet op de foto. Ik ben dan ook begonnen met de 1e rij om dit te verbeteren, de andere rijen zijn minder duidelijk zichtbaar en we gaan dat een klein beetje aanpassen.
Ik heb mijn motorblok deels weer uit elkaar gehaald, gelukkig smelt het tamiya plastic niet goed samen met Revell-lijm. Bij die laatste moest het ook rood zijn, maar kreeg het zo snel niet zo mooi in Photoshop. En Friesche vlag....naah.. haha |
#24
|
|||
|
|||
Ik ben nog steeds met de HDD bezig, maar dankzij wat professioneel recover-software, ben ik niet al te veel data kwijt, dat is een goed ding. Ik heb daarnaast nog een externe HDD gekocht en nu kan ik ook weer een update geven. Omdat ik best enthousiast ben, ben ik ook enthousiast geweest met foto's.
De uitlaten zijn inmiddels in elkaar geplakt en hier heb ik ze op het motorblok voor een testfit. ALs je goed ziet, zie je dat ik de gietnaad op de uitlaat heb verwijderd, behalve op de katalysator, dit is met opzet. Op de referentiefoto's lijkt ook een naad te lopen. ![]() Een beetje plamuur om de overgang beter te laten lijken ![]() ![]() Op de voorkant van het blok, heb ik een gaatje geboord op de 'banaan', daar komt een sensor in/op. ![]() ![]() Met een asje van de juiste diameter centreer ik alle delen van de PE schijfremmen, het binnenste gedeelte is best dik, waardoor je het zo kunt plakken, in plaats van alle delen om te buigen ![]() De onderdelen van 1 rem voor achter, dit is nog zonder alle boutjes. Die komen erop nadat de schijf is gespoten. ![]() Een dryfit om te zien of er nog ergens foutjes zitten en ook een hulpje voor mij om de paintjob te visualiseren. ![]() ![]() |
#25
|
|||
|
|||
![]() Hier zijn bijna alle carroserie delen te zien, tamelijk uniek voor een kit om dit op deze manier op te bouwen. ![]() De achterklep had een redelijke schuurbuurt nodig, vooral achter leek het plastic een beetje gebogen bij de randen. ![]() Een 4-weg nagelvijltje is gewoon ideaal ![]() ![]() ![]() Ook het dak was een beetje onregelmatig, hier zie je dat tegen de rand aan er een klein lager plekje was. ![]() Aan de binnenkant van de spatborden zat een duidelijke naad, alhoewel je deze vrijwel niet meer gaat zien nadat de motor erin ligt, wil ik hem alsnog netjes hebben. ![]() |
#26
|
|||
|
|||
Ook de deur had hetzelfde probleem.
![]() Nu niet meer ![]() ![]() Ik heb alvast de binnenpanelen gemonteerd, het gedeelte wat van carbon moet worden gemaakt is een flink stuk kleiner en de onderkant moet in body-kleur. Iets wat ik bij een aantal Tamiya's fout heb gezien. ![]() Een paar drukgaten opgevuld in de hemel. ![]() Het meegegoten mesh heb ik eraf gesneden en wordt vervangen door PE ![]() Voor en na de behandeling ![]() De 1e primer ronde ![]() En de 1e onderdelen in de primer. ![]() Ook ben ik nog steeds bezig met de spatschermen, hier zie je duidelijk de naad en dat het nu glad is. ![]() |
#27
|
|||
|
|||
De naad tussen het deurpaneel en de deur zelf moest ik opvullen, daar dit allemaal in body-kleur gaat, en er hoort geen naad te zitten.
![]() Deze 2 torens ga ik er ook afhalen en wordt vervangen door PE ![]() Even met de Proxxon flink doorgehaald en ziedaar: Resultaat. ![]() ![]() Rechts zie je het 1e resultaat en links na een behandeling met de nagelvijl ![]() ![]() Plamuren ![]() ![]() En ook de achterklep heeft last van de pokken, ik bedoel drukgaatjes ![]() En lijkt nu op een rode paddestoel met..........juist........witte stippen. ![]() |
#28
|
|||
|
|||
De motor kreeg ook een plamuurbehandeling.
![]() Als je goed kijkt, zie je een soort 'computer'. Ik vind dit niet erg realistisch lijken en ga deze ook vervangen. ![]() Aan beide kanten, zowel links als rechts. ![]() En het gat weer opvullen met plamuur. ![]() Hier is het dilemma te zien, de inlaatpoorten zoals ze er niet zijn... ![]() Met de proxxon en een frees heb ik het onderste gedeelte ruwweg weggehaald ![]() ![]() En ook maar het bovenste gedeelte uit het motorblok weggebroken, dit werkt een stuk gemakkelijker. ![]() |
#29
|
|||
|
|||
Eerst de onderkant opvullen
![]() Daarna de bovenkant. ![]() Gladschuren met mijn eigen ontworpen schuurmiddeltjes, ik vind ze perfect werken op kleine plekjes. ![]() Inmiddels ook het portier afgewerkt. ![]() |
#30
|
|||
|
|||
Ook het bovenste gedeelte is nu glad.
![]() Het is wat moeilijk te zien, maar ik ben begonnen met een nieuwe buis, die gecurved naar de schuine bank loopt. Als ik ze beide klaar heb, zaag ik ze doormidden en kan ik de volgende stap nemen. ![]() ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|