De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 25-07-2012, 18:38
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
tijdens de 24u van Le Mans was er ook een festival net buiten de piste. niemand gehoord toen.
__________________
Reply With Quote
  #17  
Old 25-07-2012, 19:04
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2007
Location: Zonhoven
Posts: 130
Quote:
Originally Posted by BSOT View Post
Heren, leer er nu toch eens mee leven dat zoiets broodnodig is.
Zelf heb ik er niet zo'n probleem mee, weet het festivalgebeuren en het volk dat daardoor gelokt wordt goed te negeren. Er zijn anderen die er wel minder goeie ervaringen mee hebben, en als ik het goed begrijp kwam de veiligheid op het circuit haast in het gedrang.

Quote:
Originally Posted by BSOT View Post
Ik lees toch niemand klagen over het programma tijdens 24H Spa.
Spa en Zolder is toch net wat anders... in Zolder is het festival in het midden van het circuit zodat je amper iets van de race kan volgen zonder luide muziek op de achtergrond. In Spa ligt het weliswaar ook dichtbij maar daar zijn meer dan genoeg alternatieven om de 'rust' van het motorgeronk op te zoeken.

Een festivalganger die geen luide auto's wil horen kan op beide plaatsen zorgen dat hij aan zijn trekken komt, andersom is helaas niet van toepassing in Zolder

Quote:
Originally Posted by BSOT View Post
Ik kan het ook nog iets drastischer omschrijven. Als iedereen blijft proberen om aan gratis tickets te geraken, en iedereen €20 een massa geld blijft vinden voor 2 dagen vertier, dan moeten de gelden maar via een andere weg gevonden worden. Als er morgen 30.000 autosportfans naar Zolder komen die allen een normale inkomprijs betalen dan is er geen vuiltje aan de lucht en hoeven dit soort festivals niet.
De gebeurtenissen van de afgelopen jaren in combinatie met de erg magere startvelden hebben er voor gezorgd dat die 30.000 niet meer komen opdagen. Ze proberen te ronselen uit een festivalpubliek (zoals men wel eens wil beweren) is zinloos.

Wat de gratis tickets betreft: ga er niet wanhopig achter zoeken maar zal een aanbod ook niet weigeren, al heb ik niet het minste probleem om centjes neer te leggen als ik er kwaliteit voor in de plaats krijg. Mijn 55 Euro voor de 24u van Spa zijn met de glimlach betaald, want ik weet dat ik al jaren waar voor mijn geld krijg; ik zou het zelfs over hebben voor een 24u van Zolder uit de goeie oude tijd.

Quote:
Originally Posted by BSOT View Post
Ik weet dat we aan de kwaliteit van het programma ook nog dienen te werken maar hiermee een oproep aan het huidige autosportpubliek. Kom massaal naar Zolder, nodig vrienden en familie uit en kom gewoon even genieten.
Ik zal zeker niet ontbreken, en idd. zoals je zegt gaan we hopelijk met velen zijn.
Reply With Quote
  #18  
Old 25-07-2012, 20:02
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Als jullie kaartjes nodig hebben, ik heb er 1000 welke ik dien te verkopen. Gewoon mailtje naar info@specialopentrophy.com is voldoende.

Thanks voor de support.
__________________
Special Open Trophy
Bezoek onze website voor meer info betreffende het kampioenschap
www.specialopentrophy.com | info@specialopentrophy.com
Reply With Quote
  #19  
Old 25-07-2012, 21:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by JCE.72 View Post
Maar ook een bevestiging waar velen al bang voor waren...

"De samenwerking met de promotoren van het SuperSonic Festival, dat parallel binnen ons domein wordt georganiseerd, verloopt uitstekend en zij staan mede borg voor die unieke mix tussen ontspanning enerzijds en de spanning die wij op de piste willen bieden anderzijds."
Een goed nieuw evenement organiseren kost je drie jaar.
Jaar 1: kijken waar het eindigt inclusief alle fouten (en verlies draaien)
Jaar 2: optimaliseren en fouten verminderen (break even en misschien licht plussen )
Jaar 3: geoliede machine (en dik winst draaien)

Jaar 1 is achter de rug, uit een interne mail heb ik in ieder geval mogen lezen dat bepaalde pijnpunten voor de baanposten in ieder geval besproken zijn en er een oplossing bedacht is. Dat lijkt erop dat men in jaar 2 gaat verbeteren. Nou nog hopen dat de uitvoering werkt.

Betalen voor autosport? Dat is geen discussie mijn inziens alleen zit je met het probleem dat menig autosportliefhebber de afgelopen 4/5 jaar heel vaak van een nare koude kermis is thuis gekomen. Dat gaat heel moeilijk worden om die beeldvorming omgebogen te krijgen naar betalen zonder morren.

Daarnaast zijn de faciliteiten op circuits zwaar ondermaats voor bezoekers t.o.v. Andere (tijdelijke) evenementen lokaties. Daarin hebben Spa en Zolder de boot compleet gemist (en nee, sommige broodnodige faciliteiten kosten geen geld!).

Zolder 24h en Super Sonic zijn echt twee losse evenementen, zie ticket structuur. Als dance de koers laat voortleven? So be it, ik kan ermee leven. Spa 24h is 1 evenement met een los podium voor wat randvermaak.

Mensen komen wel apart naar Super Sonic maar niet apart naar dat ene podium in Spa. Bezoekers van Super Sonic komen naderhand niet gauw terug voor andere koersen........een beetje dance bezoeker laat al gauw €100 euro achter op een dagje dance. Getallen waar een autosport organisator of circuit bobo het water van in de mond loopt

Al met al, ik bespeur een positieve tendens rondom deze koers. Een gevoel wat ik een jaar of 5 niet meer heb gehad
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #20  
Old 26-07-2012, 04:13
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Al met al, ik bespeur een positieve tendens rondom deze koers. Een gevoel wat ik een jaar of 5 niet meer heb gehad
Allé, als Mark het zegt kan er ons niet veel meer gebeuren. Kan je eens luisteren Mark of we met je werk niet iets extra kunnen doen.

Groetjes
__________________
Special Open Trophy
Bezoek onze website voor meer info betreffende het kampioenschap
www.specialopentrophy.com | info@specialopentrophy.com
Reply With Quote
  #21  
Old 31-07-2012, 02:27
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: tessenderlo
Posts: 396
Ik denk dat we allemaal weten dat dat festival nodig is. Of we het nu willen of niet. Maar hoe het vorig jaar was, was het gewoon schandalig.
Wat ik daar heb gezien en heb meegemaakt wil ik dit jaar toch niet meer.
De grootste fout was om de bezopen en gedrogeerd tieners door de gewone 24hr bezoekers te laten lopen. Ikzou toch nooit meer mijn kinderen meenemen na wat ik daar zag. Ook duurt het festival 2 dagen dit jaar en dat is teveel.
Ik wil zeker gaan dit jaar maar ik twijfel om naar de camping te gaan(ik kom er toch al 13 jaar naar de camping). Want dat was ook een ramp vorig jaar, ik denk dat enkele cz medewerkers enkele levensjaren daar verloren hebben. En ik hoop ook dat die bandjes verdwijnen of toch gewoon 1 bandje. Ik had vorige jaar een combi ticket dus festival + race, Maar ik mocht nergens door. Ik mocht de gewone doorgang niet nemen omdat ik een festival bandje had en ik mocht de doorgang van het festival niet nemen omdat ik een rugzak en stoeltje bijhad. Na veel gedreig toch doorgemogen we zijn toen gaan klagen, want overal hadden we het zelfde probleem. Kregen we nog meer bandjes nu kon ik zelf de pits in met die bandjes. Ik zou toch liefst wat meer weten hoe het geregeld is dit jaar voor ik mijn beslissing neem.
Maar over het algemeen heb ik er wel een beter gevoel bij dan vorig jaar.
Reply With Quote
  #22  
Old 20-08-2012, 19:44
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
In de berichten van vandaag valt te lezen dat SOT met 19 proto's komt en in eerder artikel op turbomagazine ( http://sport.turbomagazine.be/news_N...t_Longin_.html ) zijn ongeveer 12/13 deelnemers te vinden in GT en Toerisme. Chapeau aan SOT, want zonder die wagens was het wel een mager beestje geweest.

Op en rond de 30 wagens, zou toch nog leuk zijn als in de komende weken nog een wagen of 10 worden gevonden.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #23  
Old 20-08-2012, 20:31
beukenoot666 beukenoot666 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2012
Location: zwalm
Posts: 5
Door het festival:
Dit jaar willen we de camping uitbreiden naar 2.500 plaatsen. We voorzien een herlokalisering in functie van de 24 Hours en een aparte camping doet ons eveneens dromen van een “closing-party” voor de campingbezoekers op zondag.

Toch goed nieuws? Ik ben 18 jaar en de vrienden waarmee ik het event bezoek ook. Ik kan ook feesten en zuipen als ik wil maar vindt dat festivals en autosport deels gescheiden moeten blijven, anders krijg je hetzelfde effect vanop de Condroz rally. Ik kijk er al naar uit om te BBQen op de camping en de auto's te zien voorbij razen graag enkele links gewenst met nieuwtjes over de 24h zolder, is altijd leuk om te horen!
Reply With Quote
  #24  
Old 20-08-2012, 22:02
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 213
Wat lees ik juist op turbomagazine.be.Guess racing aan de start van de 24h van Zolder.Gaat het hier over het beruchte Guess racing dat hier op de paddock al voor veel beroering heeft gezorgd?Benieuwd dat ze aan de start komen:-)
Reply With Quote
  #25  
Old 20-08-2012, 23:31
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by crosserke View Post
Wat lees ik juist op turbomagazine.be.Guess racing aan de start van de 24h van Zolder.Gaat het hier over het beruchte Guess racing dat hier op de paddock al voor veel beroering heeft gezorgd?Benieuwd dat ze aan de start komen:-)
Wees gerust en zelfs met 2 wagens. Nooit alles geloven wat mensen zeggen en schrijven is de boodschap.
__________________
Special Open Trophy
Bezoek onze website voor meer info betreffende het kampioenschap
www.specialopentrophy.com | info@specialopentrophy.com
Reply With Quote
  #26  
Old 21-08-2012, 12:26
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 213
Quote:
Originally Posted by BSOT View Post
Wees gerust en zelfs met 2 wagens. Nooit alles geloven wat mensen zeggen en schrijven is de boodschap.
Er zijn natuurlijk ook de feiten die in hun nadeel spreken.Maar hopelijk zijn ze er he.En dan hopelijk ook voor de piloten met betrouwbaar materiaal.
Reply With Quote
  #27  
Old 21-08-2012, 13:57
Nelson Nelson is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2012
Location: GENK
Posts: 4
@BSOT; al wat hier reeds verschenen is over dit team is de waarheid, en het is verre van hun totaal verhaal! Nu ze met een fabrieksteam als Wolf in zee gaan is het misschien wel hun laatste kans om hier in Belgie enige naam te krijgen als team, alhoewel ze dit al lang niet meer verdienen. Hopelijk zijn al de piloten die voor hen rijden op hun goede voor al wat op hun hoofd kan vallen; en ik spreek niet alleen over de technische kant van het zaakje. Technisch krijgen ze de steun van WOLF zelf dus dat zal wellicht goed zitten.
Reply With Quote
  #28  
Old 21-08-2012, 17:07
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Geel
Posts: 788
Korting voor de BGDC:
http://sport.turbomagazine.be/news_N...reportage.html
Gaat dit door ? Vreemd, aangezien er 'n BGDC wedstrijd op Mettet is ...

Bij bloedarmoede heb je geen keus, maar proto's en GT/Toerwagens samen vind ik gevaarlijk . Ik zie een lage proto of formulewagen niet in m'n achteruitkijkspiegel of naast me vanuit m'n toerwagen ... Ook Super7 klonen hebben redelijk veel "Stealth"appeal voor mijn toerwagentje .
In't donker helpt de wagenverlichting uiteraard en bij 30 autokes is er ook al minder verkeersclash, maar 't is zoals die keeper die heel de wedstrijd z'n ploeg de tegenstander op de andere helft ziet drukken en 1 bal moet pakken op 'n counter .
No offense tegen de SOT hoor integendeel misschien kunnen ze beter focussen op alle proto's e.d. .
Reply With Quote
  #29  
Old 22-08-2012, 13:49
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by Bugalfa View Post
Korting voor de BGDC:
http://sport.turbomagazine.be/news_N...reportage.html
Gaat dit door ? Vreemd, aangezien er 'n BGDC wedstrijd op Mettet is ...

Bij bloedarmoede heb je geen keus, maar proto's en GT/Toerwagens samen vind ik gevaarlijk . Ik zie een lage proto of formulewagen niet in m'n achteruitkijkspiegel of naast me vanuit m'n toerwagen ... Ook Super7 klonen hebben redelijk veel "Stealth"appeal voor mijn toerwagentje .
In't donker helpt de wagenverlichting uiteraard en bij 30 autokes is er ook al minder verkeersclash, maar 't is zoals die keeper die heel de wedstrijd z'n ploeg de tegenstander op de andere helft ziet drukken en 1 bal moet pakken op 'n counter .
No offense tegen de SOT hoor integendeel misschien kunnen ze beter focussen op alle proto's e.d. .
Lol Alfa boy
Toch enkele opmerkingen hierbij.
1/ Enkel proto's dit jaar was niet mogelijk. Daarvoor was er te laat een akkoord, waren er reeds overeenkomsten met GT's getekend en waren wij er ook nog niet klaar voor.
2/ Wat betreft gevaarlijk... als FIA het gevaarlijk zou gevonden hebben dan hadden ze ons nooit de toestemming gegeven. Jawel, het dossier is wel degelijk tot bij de FIA gegaan.
3/ Als jij de wagens niet ziet in jouw wagen dan komt dit omdat je niet in de spiegels kijkt. Je ziet een proto toch aankomen, en als deze ineens uit je spiegel verdwenen is dan is de kans vrij groot dat hij naast je hangt. De verlichting brand op circuit, al onze wagens zijn uitgerust met LED verlichting op de rolkooi om de zichtbaarheid voor de andere piloten te vergroten, enz...
4/ Verder draaien de GT 3's en de proto's dezelfde rondetijden wat het gevaar ook al een pak minder maakt
5/ 24H Spa gezien? Daar rijden enkel GT's en als ik het autokerkhof na de race gezien heb dan stel ik me daar toch ook vragen bij. Die zitten wel allemaal op dezelfde hoogte.

No hard feelings maar alvorens te oordelen moet je eerst met zo een wagen gereden hebben vind ik. Zij die er met gereden hebben weten wel beter en staan aan de start voor 1/3 van het budget en met dezelfde rondetijden.
__________________
Special Open Trophy
Bezoek onze website voor meer info betreffende het kampioenschap
www.specialopentrophy.com | info@specialopentrophy.com
Reply With Quote
  #30  
Old 22-08-2012, 14:24
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Ik denk dat de combinatie tussen proto's en gt/touring een goed idee is. Zeker voor de diversiteit van het veld.
Hopelijk komen er nog wat extra's gt's bij dan die wat nu al genoemd zijn.

Een 24 u van Zolder met alleen proto's, zou mij eerlijk gezegd niet naar het circuit krijgen.
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.